Het is nu vr 19 apr 2024, 21:29


Subsidie verrekening

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Hanzzzz

Stamgast

  • Berichten: 426
  • Geregistreerd: do 03 mei 2012, 10:39
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 240000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Subsidie verrekening

Berichtzo 13 jan 2013, 20:12

Alex schreef:Dan komt daarna nog het echte rekenwerk voor je fiscalist. Als ondernemer mag je ook nog eens drie achtereenvolgende boekjaren middelen. Die regel is er om al te grote inkomensschommelingen op te vangen.

Als je over 2012 je inkomen drastisch hebt verlaagd met KIA, MIA en Vamil, dan mag je 2012 middelen met 2010 en 2011. Dat is niet gratis, maar het kan voordelig uitpakken.

Vraag je belastingadviseur.


Hmm, ik meen me te herinneren dat je bij het middelen de extra korting van de MIA niet mag mee rekenen.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Subsidie verrekening

Berichtzo 13 jan 2013, 21:30

Hanzzzz schreef:
Alex schreef:Vraag je belastingadviseur.

Hmm, ik meen me te herinneren dat je bij het middelen de extra korting van de MIA niet mag mee rekenen.

Vandaar mijn laatste zin. Ik ben dus duidelijk geen belastingadviseur, ik heb slechts verstand van verkeer en vervoer. Elders in dit draadje heb ik een belastingadviseur genoemd die hier alles van af weet (ik heb geen aandelen).
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Hanzzzz

Stamgast

  • Berichten: 426
  • Geregistreerd: do 03 mei 2012, 10:39
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 240000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Subsidie verrekening

Berichtma 14 jan 2013, 10:07

Alex schreef:
Hanzzzz schreef:
Alex schreef:Vraag je belastingadviseur.

Hmm, ik meen me te herinneren dat je bij het middelen de extra korting van de MIA niet mag mee rekenen.

Vandaar mijn laatste zin. Ik ben dus duidelijk geen belastingadviseur, ik heb slechts verstand van verkeer en vervoer. Elders in dit draadje heb ik een belastingadviseur genoemd die hier alles van af weet (ik heb geen aandelen).


Ik heb mijn info van ook van Meeuwsen ten Hoopen zij het van een ander persoon. Ook geen aandelen.

Beetje reclame mag wel volgens mij als we goede ervaringen hebben. :thumbup:


Offline
Avatar gebruiker

Aldebaran

Vaste klant

  • Berichten: 186
  • Geregistreerd: vr 26 okt 2012, 23:49
  • km-stand: 110000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera-e

Re: Subsidie verrekening

Berichtma 14 jan 2013, 20:43

Ik heb gelukkig een goede administrateur die goed kan middelen. Heeft me al heel wat euro's opgeleverd in het verleden.
De Volt heb ik trouwens pas betaald bij aflevering (vorige week) terwijl de factuur op 27 december staat. Ben benieuwd wat mijn administrateur zegt mbt tot de aangifte over 2012. Ik was in de veronderstelling dat de factuurdatum leidend is.


Offline
Avatar gebruiker

Aldebaran

Vaste klant

  • Berichten: 186
  • Geregistreerd: vr 26 okt 2012, 23:49
  • km-stand: 110000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera-e

Re: Subsidie verrekening

Berichtdi 15 jan 2013, 01:34

Hanzzzz schreef:Let op! een auto die besteld is in 2012 maar pas betaald in 2013 mag je niet verrekenen met de belasting in 2012. Ja het mag wel maar dan voor het deel dat je betaald hebt in 2012 maw 0 euro.


Was wel benieuwd of dit klopt en heb dit uit laten zoeken. Mijn administrateur zegt het volgende:

"De belastingdienst zegt het volgende:

Het bedrag van de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek hangt af van het geïnvesteerde bedrag in het boekjaar.
Investeren wil niet zeggen wanneer er betaald is, maar wanneer de verplichting is aangegaan."

Voor mij is de verplichting aangegaan op 27 december 2012.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Subsidie verrekening

Berichtdi 15 jan 2013, 01:55

Stelling is correct, datum van aangaan van de verplichting telt.

Er zijn echter ook nog een datum van in gebruik name een leverdatum en een betaaldatum.
Het was kantje boord, maar ik heb de wagen zelf vorig jaar laten leveren en daarmee viel alles in 2012, 100% safe .
Bijvoorbeeld met de recente BTW verhoging was de leverdatum leidend. Ik had geen trek in die discussie achteraf...
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Vorige

Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten