Het is nu do 28 maart 2024, 11:11


Alles over de auto van de zaak

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Odiebla

Stamgast

  • Berichten: 303
  • Geregistreerd: ma 24 sep 2012, 21:16
  • Woonplaats: Almereville
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: we gaan er aan

Berichtdi 05 feb 2013, 12:02

Stop nou toch eens met dat verhaal over die korting, het is geen korting. Ik heb dit nog eens gecontroleerd bij de BD en het is gewoon simpelweg niet waar. De EV's hebben momenteel een bijtelling van 0%. Niets korting, niets bonus, gewoon 0%, klaar, basta. Daarbij gaan eventuele nieuwe tarieven (voor de Ampera 7%) alleen in voor nieuwe contracten.
Lithium White, wit interieur (auto moest passen bij witte iPhone6) alles d'r op en d'r aan, Lolo.


Offline
Avatar gebruiker

Tim

Newbie

  • Berichten: 17
  • Geregistreerd: do 18 okt 2012, 16:33
  • km-stand: 35000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: we gaan er aan

Berichtdi 05 feb 2013, 12:38

Ik ben eigenlijk wel voor een onderzoek, maar dan wel grondig! En niet alle (semi) EV rijders over één kam scheren, want er blijkt nogal een verschil tussen de diverse gebruikers te zijn, vaak meer dan bij andere autotypen. Het daadwerkelijke verbruik moet men mede belonen/bestraffen en alleen niet WELKE auto je rijdt.

In het geval van leaserijders (dit is wat kort door de bocht de minst duurzame groep):
Houd de 0% bijtelling maar laat leaserijders zelf (gedeeltelijk) opdraaien voor de benzine die getankt wordt. Dan gaan ze wel moeite doen om te laden en is de discussie gedeeltelijk opgelost. Als men dan klaagt dat men voor de baas vrijwel altijd grotere afstanden moet afleggen, hebben ze over het algemeen de verkeerde auto aangeschaft. Elektrische auto's zijn nou eenmaal vooral functioneel en duurzaam op de korte afstanden...

Dit houdt het voor de rest van de rijders leuk en aantrekkelijk.


Offline
Avatar gebruiker

Odiebla

Stamgast

  • Berichten: 303
  • Geregistreerd: ma 24 sep 2012, 21:16
  • Woonplaats: Almereville
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: we gaan er aan

Berichtdi 05 feb 2013, 13:12

Hoe wil je leaserijders dwingen zelf benzine te betalen? Ik heb een contract met mijn werkgever waarbij de benzine all-in is. Daar kan de overheid niets aan doen...

De enige echte oplossing is om alleen Leaf's en andere 100% EV's (of beter: non-ICE) te stimuleren. Onze overheid heeft zich laten inpakken door marketing-beloftes van GM. Stom, maar zolang het kan gebruikt iedereen die maatregel in zijn of haar voordeel. Simpel, doe ik ook :)
Lithium White, wit interieur (auto moest passen bij witte iPhone6) alles d'r op en d'r aan, Lolo.


Offline

Hanzzzz

Stamgast

  • Berichten: 426
  • Geregistreerd: do 03 mei 2012, 10:39
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 240000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: we gaan er aan

Berichtdi 05 feb 2013, 13:45

shumway schreef:http://www.businesscompleet.nl/kennisbank/Auto%20van%20de%20zaak/25967-Bijtelling-zakenauto-op-de-schop.html


Onderzoek door TNO naar werkelijk verbruik, ben benieuwd of ze dat ook doen met de fabrieksopgaves van alle 14% auto's e.d.

Zou zo maar kunnen dat ze de bijtelling voor Ampera's ed op 35% gaan zetten, hou je wel je korting van 25 maar word je bijtelling toch 10%.


TNO gaat blijkbaar onderzoek doen naar het werkelijk verbruik van leaserijders met een plug in. Niet naar het werkelijk verbruik van de plugin. Niet iedereen leased een plug-in sommigen kopen een plug-in en betalen dus de benzine zelf vanuit het eigen bedrijf dus dit raak de eigen portemonee zullen daarom veel meer opladen en zuiniger rijden. M.a.w. er wordt een niet representatieve groep gemeten.

Daarbij moeten ze dan dat onderzoek niet alleen doen voor plugin auto's maar voor alle auto's.


Offline

Hanzzzz

Stamgast

  • Berichten: 426
  • Geregistreerd: do 03 mei 2012, 10:39
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 240000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: we gaan er aan

Berichtdi 05 feb 2013, 13:52

Odiebla schreef:Hoe wil je leaserijders dwingen zelf benzine te betalen? Ik heb een contract met mijn werkgever waarbij de benzine all-in is. Daar kan de overheid niets aan doen...

..knip...


Op zich kan de overheid altijd er wat aan doen door de regels aan te passen. Je past dus simpel de wet aan waarmee jou contract illegaal wordt verklaard. Maar zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Het kan veel eenvoudiger.

Jij kan namelijk ook in je contract met je werkgever zetten dat je werkgever de lunch betaald. De belastingdienst geeft aan dat dat niet onbelast mag en dat dus of je werkgever de belasting betaald of jij omdat dit wordt gezien als loon in natura.


Offline
Avatar gebruiker

shumway

Harde kern

  • Berichten: 921
  • Geregistreerd: do 13 sep 2012, 10:41
  • km-stand: 73500
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera-e

Re: we gaan er aan

Berichtdi 05 feb 2013, 14:46

Odiebla schreef:Stop nou toch eens met dat verhaal over die korting, het is geen korting. Ik heb dit nog eens gecontroleerd bij de BD en het is gewoon simpelweg niet waar. De EV's hebben momenteel een bijtelling van 0%. Niets korting, niets bonus, gewoon 0%, klaar, basta. Daarbij gaan eventuele nieuwe tarieven (voor de Ampera 7%) alleen in voor nieuwe contracten.


Als je maar met plezier in je auto rijdt :lol:
Laatst bijgewerkt door shumway op wo 06 feb 2013, 10:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: we gaan er aan

Berichtdi 05 feb 2013, 16:49

Odiebla schreef:Stop nou toch eens met dat verhaal over die korting, het is geen korting. Ik heb dit nog eens gecontroleerd bij de BD en het is gewoon simpelweg niet waar. De EV's hebben momenteel een bijtelling van 0%. Niets korting, niets bonus, gewoon 0%, klaar, basta. Daarbij gaan eventuele nieuwe tarieven (voor de Ampera 7%) alleen in voor nieuwe contracten.

Tja, de belastingdienst is ook niet altijd een kundige partij gebleken. Ik heb dit gevonden op internet:
Bijtelling.png


Misschien toch een kern van waarheid?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: we gaan er aan

Berichtdi 05 feb 2013, 16:55

@Odiebla & Shumway: laten we niet persoonlijk worden en het gezellig houden.

Ik heb op dit forum nog geen enkele ban kunnen plaatsen. Natuurlijk wel een keer goed om te testen of deze functie ook op dit forum werkt :twisted:
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: we gaan er aan

Berichtdi 05 feb 2013, 17:00

Ik zie dat TNO-onderzoek met belangstelling tegemoet.

Je gaat na twee kilometer ook niet klagen dat je de finish van de marathon nog niet hebt gehaald? Precies, er moet juist een tandje bij i.p.v. af.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

shumway

Harde kern

  • Berichten: 921
  • Geregistreerd: do 13 sep 2012, 10:41
  • km-stand: 73500
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera-e

Re: we gaan er aan

Berichtdi 05 feb 2013, 17:23

Als ik het goed lees is het een breder onderzoek en worden hybrides en ev's er ook bij betrokken.

Gelukkig komt dan geen enkele auto aan de waardes die zijn opgegeven voor de Co2 uitstoot.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon


VorigeVolgende

Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron