Het is nu vr 19 apr 2024, 06:15


Ampera/Volt en belastingaangifte

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Ampera/Volt en belastingaangifte

Berichtdi 02 apr 2013, 18:49

Kunstmatig laag houden van de cijfers kan ook stevig gevolg hebben voor toekomstige leningen, het is een keuze en niet alles is goud wat er blinkt.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Odiebla

Stamgast

  • Berichten: 303
  • Geregistreerd: ma 24 sep 2012, 21:16
  • Woonplaats: Almereville
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Ampera/Volt en belastingaangifte

Berichtza 20 apr 2013, 18:48

japio schreef:Kunstmatig laag houden van de cijfers kan ook stevig gevolg hebben voor toekomstige leningen, het is een keuze en niet alles is goud wat er blinkt.


Dat zie ik dan weer niet. Het verzamelinkomen wat je voor de belastingdienst opgeeft is heel wat anders dan je kale harde loonstrookje wat je bij hypotheken of leningen mag overhandigen. De bank kijkt niet naar je belastingaangifte. Maar nu wel heel erg offtopic :)
Lithium White, wit interieur (auto moest passen bij witte iPhone6) alles d'r op en d'r aan, Lolo.


Offline

Ty85

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: di 13 aug 2013, 09:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ampera/Volt en belastingaangifte

Berichtvr 16 aug 2013, 17:22

Het is wel allemaal correct, echter heb ik nog wel een toevoeging wat dat betreft...

1) Die toeslagen zijn ook gebonden aan je vermogen. Bij veel toeslagen zoals bijvoorbeeld zorgtoeslag zal je bij meer dan € 21.000 helemaal geen toeslag ontvangen. Als peil datum is januari 2013 van toepassing. Anders zou het allemaal nog aantrekkelijker zijn.

2) Al die aftrekken kunnen bij starters verlies uit onderneming veroorzaken. Wanneer er in datzelfde jaar een inkomen uit loondienst van bijvoorbeeld 25K is, dan is de belasting daar nog eens mee te verrekenen. Wel rekening houdend dat winstvrijstelling negatief zullen uitkomen. Daarna is verrekening van voorgaand jaar van toepassing. Best krom eigenlijk..... bij het uitzoeken hiervan dacht ik dat zoiets niet mogelijk zou zijn.

Ik heb bij het aangaan van de investering ook eerst een best case, worst case scenario gemaakt.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Ampera/Volt en belastingaangifte

Berichtvr 16 aug 2013, 17:27

Michael schreef:Zodra je recht hebt op toeslagen dan ga je dat volgens mij ook merken in je maandelijkse/jaarlijkse hyptoheek teruggave.
Dit kan dan zomaar lager uitvallen dan normaal.

Dit kan tegelijk optreden, maar er zit geen oorzaak-gevolg-relatie in.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

goirke

Bekende

  • Berichten: 94
  • Geregistreerd: wo 19 dec 2012, 14:35
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 87000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Ampera/Volt en belastingaangifte

Berichtma 19 aug 2013, 12:03

Daarnaast levert de eenmalige hoge aftrekpost(en) en daarmee laag inkomen ook nog eens een interessante mogelijkheid op om je inkomen te middelen. Het kan dus nogmaals geld opleveren :thumbup:
Black Ampera - Frosted Nickel - NAV pack - Parkeersensoren en camera - Alarm - Getint Glas - Korte antenne - Xenon - LED


Vorige

Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron