Het is nu do 18 apr 2024, 02:20


Nooit opladen?

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

CyberGrey

Sponsor

  • Berichten: 810
  • Geregistreerd: zo 05 aug 2012, 16:43
  • Woonplaats: Beuningen
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera

Re: Nooit opladen?

Berichtwo 20 maart 2013, 01:12

Ivo schreef:Eigenlijk is het gewoon wachten op de eerste 0% bijtelling-auto zonder motor. Scheelt ook flink in het gewicht :shock: ;)

Ik snap het wel, waarom bijtelling betalen als het niet hoeft. Maar probeerr het gewoon eens, elektrisch rijden. Dan wil je daarna vast extra je best doen om te laden :thumbup:


Ivo, Trap auto, of van het type Flinstone, zal ook wel 0% zijn toch :?: :?: :lol:
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Nooit opladen?

Berichtwo 20 maart 2013, 09:19

Eigenlijk is het gewoon wachten op de eerste 0% bijtelling-auto zonder motor. Scheelt ook flink in het gewicht


Ik kan me niet voorstellen dat jullie de Leaf over het hoofd hebben gezien :lol:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Guinness

Stamgast

  • Berichten: 383
  • Geregistreerd: di 08 mei 2012, 19:50
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Nooit opladen?

Berichtwo 20 maart 2013, 14:01

Cherokee schreef: Ik woon op het platteland in het noorden. Van oplaadpunten hebben ze hier bijna niet gehoord. Je ziet hier ook vrijwel geen elektrische auto's. Dit komt deels door de prijs maar ook door de grotere afstanden die hier doorgaans worden afgelegd.Bovendien zijn veel gemeenten niet geneigd medewerking te verlenen aan wat zij speeltjes voor ondernemers noemen.


Ik woon ook op het platteland in het noorden en de Ampera is prima te rijden ondanks de grotere afstanden. Ja, ik rij veel op benzine, maar zelfs dan nog zijn de voordelen zo enorm dat dat geen reden is om niet voor de Ampera te gaan. Ik rij nu 1500 km per week. Met de vrieskou en tot driekwart laden bij de klant rij ik alsnog voor 1/3 electrisch!
En ik heb ook een aparte kabel laten trekken met kW/h meter erachter. Werkt prima! Zometeen wordt het weer warmer en dan verwacht ik zeker voor minstens 50% electrisch te kunnen rijden.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger


Offline
Avatar gebruiker

shumway

Harde kern

  • Berichten: 921
  • Geregistreerd: do 13 sep 2012, 10:41
  • km-stand: 73500
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera-e

Re: Nooit opladen?

Berichtwo 20 maart 2013, 14:10

Zou ook niet anders meer willen als electrisch rijden, ook al zou dat iets duurder zijn.

Met jou kilometrage ben je m.i. met een hybrid danwel een ecodiesel qua exploitatie (incl de fiscale voordelen) zakelijk goedkoper uit.

Prive niet ivm de nul bijteling.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon


Offline

Cherokee

Vaste klant

  • Berichten: 114
  • Geregistreerd: ma 11 feb 2013, 12:20
  • Woonplaats: Friesland
  • km-stand: 98000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Ampera-e

Re: Nooit opladen?

Berichtwo 20 maart 2013, 17:05

nemen jullie de oplader dan mee naar bezoek/klanten? Ik zit me even practisch af te vragen hoe dat dan gaat, even voorstellen en vragen: mag ik hem even inpluggen? :D

Tuurlijk zal ook ik proberen zoveel mogelijk electrisch te rijden, alleen om nou met de stekker naar binnen te vallen...

Een Leaf is afgezien van de afzichtelijkheid geen praktische gezinsauto (ik heb 2 jonge kinderen). De Prius rijdt niet lekker en is ook geen schoonheid. De volt vind ik echt een mooie auto. Na Jeep, Saab en Volvo een logische keus.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Nooit opladen?

Berichtwo 20 maart 2013, 21:57

Cherokee schreef:nemen jullie de oplader dan mee naar bezoek/klanten? Ik zit me even practisch af te vragen hoe dat dan gaat, even voorstellen en vragen: mag ik hem even inpluggen? :D

De oplader heb ik altijd bij me. Zo gek is dat niet. Bij veel klanten moet je vooraf opgeven dat je een parkeerplaats nodig hebt. Dan kun ie gelijk vragen of ze mogelijkheden hebben voor elektrisch laden. De discussie over wel of niet laden en op welke plek, heb je daarmee vooraf al over de telefoon gevoerd. En vervolgens is het een aardig gespreksonderwerp om even het gesprek te beginnen. Mijn ervaringen zijn gewoon positief, ook als er geen oplader beschikbaar is. Kun je ook over praten. :)

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Nooit opladen?

Berichtwo 20 maart 2013, 22:11

japio schreef:
Eigenlijk is het gewoon wachten op de eerste 0% bijtelling-auto zonder motor. Scheelt ook flink in het gewicht


Ik kan me niet voorstellen dat jullie de Leaf over het hoofd hebben gezien :lol:


die heeft helaas ook een (elektro)motor, dat weegt toch nog heel wat, helaas ;)
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Nooit opladen?

Berichtwo 20 maart 2013, 22:12

Bij veel bedrijven staan tegenwoordig laadpalen. En anders rijden ze wel ff de elektrische heftruk uit het magazijn, zodat je op die plaats mag laden, is mijn ervaring. Het ijs is dan vaak gebroken, dus beter zaken doen!
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

HaKa

Vaste klant

  • Berichten: 166
  • Geregistreerd: vr 24 aug 2012, 23:23
  • Woonplaats: Bennekom
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera-e

Re: Nooit opladen?

Berichtwo 20 maart 2013, 23:43

Laatst ging ik op bezoek en bleek er een buitenstopcontact aan het pand te zitten.
Ja hoor, gewoon de lader uit de achterbak (daar is een mooi opbergvak voor) en inpluggen.
Binnen even gemeld dat als er iemand bezwaar heeft me kan opzoeken.
(en bij wegrijden geconstateerd dat ik eigenlijk bijna 2 liter benzine heb gebietst...)
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km


Vorige

Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron