Het is nu zo 05 mei 2024, 12:12


Belastingdienst en winddelen

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline

hjm

Newbie

  • Berichten: 22
  • Geregistreerd: di 08 okt 2013, 12:49
  • Woonplaats: Heemstede
  • km-stand: 70760
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera

Belastingdienst en winddelen

Berichtdi 22 okt 2013, 15:55

Mede Stromers,

Gezien het geschatte stroomgebruik van mijn verse Ampera heb ik het volgende verzonnen en aan onze vrienden van de Belastingdienst gevraagd:

Stel mijn BV koopt zgn. 8 Winddelen (200,=p/st.) en ik krijg daarvoor 500Kw p/st. in mindering op mijn energierekening.
4000 kw/p jr. schat ik te verstoken, 100% groen, 100% emissieloos en een leuke deal. Het fijnste lijkt mij geen verrekening geen administratie makkelijk en schoon, wat wil je meer?

Met nieuwsgierige groeten,
HJM

Edit: voor de geinteresseerden hier de link voor meer info aangaande Winddelen https://www.windcentrale.nl/
Laatst bijgewerkt door Unit106 op di 22 okt 2013, 16:32, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Link toegevoegd


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Belastingdienst en winddelen

Berichtdi 22 okt 2013, 17:09

Het betreft géén zelflevering, over je eigen opgewekte 'gratis stroom' betaal je dus gewoon 100% energiebelasting en BTW :sick:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Riconl

Harde kern

  • Berichten: 501
  • Geregistreerd: za 22 jun 2013, 22:01
  • Woonplaats: Zuidhorn
  • km-stand: 237600
  • Lifetime: 20
  • Auto: Volt

Re: Belastingdienst en winddelen

Berichtdi 22 okt 2013, 17:15

Klopt het scheelt je dus maar 7cent per kwh.
Beter zonnepanelen nemen dus


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Belastingdienst en winddelen

Berichtdi 22 okt 2013, 18:17

Ik heb de winddelen privé. Het rendeert inderdaad niet zoveel als zonnepanelen. Daar tegenover staat een lage investering, zeker als je dat privé doet. Winddelen kunnen interessant zijn als je dak ongunstig is voor zonnepanelen, of als aanvulling op je zonnepanelen.

Het bekt lekker op verjaardagen: "Ik heb zonnepanelen en een windmolen. En een elektrische auto."
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

hjm

Newbie

  • Berichten: 22
  • Geregistreerd: di 08 okt 2013, 12:49
  • Woonplaats: Heemstede
  • km-stand: 70760
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera

Re: Belastingdienst en winddelen

Berichtza 26 okt 2013, 14:45

@ Japio, ja een beetje belasting moet dan maar, gebruik ook hun leidingen enz. maar via eigen huis elektrarekening kan ik ook geen btw verrekenen en een extra "zaakaansluiting" voor de auto gaat me te ver.

@ Riconl voor mij belangrijk is de lage investering en minstens 10 jaar lang 4000 Kw p/jaar zonder nog te verrekenen oid.

Verder leuk dat de Belastingdienst inmiddels hun akkoord heeft gegeven, wel btw retour geen subsidies (die heeft de bouwer al) dus nog maar 1 boeking per jaar en geen stress over meterstanden oid.
Groeten,
HJM


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Belastingdienst en winddelen

Berichtza 26 okt 2013, 15:33

@HJM, de auto op de eigen oprit poetsen is onbelast, maar poets je hem bij je eigen garagebox iets verder op in de straat dan wordt er btw geheven.... :think: of het kropje sla uit de achtertuin is onbelast, maar het kropje uit je eigen volkstuintje wordt voorzien van een blauwe envelop....
Het gaat niet om belasting op zich, maar om het heffen van belasting over diensten voor eigen gebruik, de kosten voor transport en aansluiting worden apart doorbelast.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.



Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten