Het is nu vr 29 maart 2024, 08:49


Belastingdienst werkt thuis opladen tegen?

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Belastingdienst werkt thuis opladen tegen?

Berichtvr 13 dec 2013, 16:17

Via andere fora kwam ik op onderstaand bericht.
http://www.groen7.nl/belastingdienst-we ... den-tegen/
Komt er op neer dat een laadpaal thuis privé-bezit zou zijn en niet zakelijk. Dus niet aftrekbaar? Schiet mij maar lek.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Belastingdienst werkt thuis opladen tegen?

Berichtvr 13 dec 2013, 17:58

Uiteindelijk gaat het neerkomen op het antwoord op de vraag of de laadpaal een functie van het huis dient of van de auto. In het eerste geval hoort de laadpaal bij het huis en is het dus privé, in het tweede geval hoort het bij de auto en is het dus zakelijk bij een zakelijke auto. Aan een laadpaal zonder auto heb je niets. Aan een electrische auto zonder laadpaal ook niet. de conclusie lijkt mij dus gemakkelijk te trekken.

Ik houd het op zakelijk en ga de strijd met deze inspecteur graag aan. Als oud-medewerker van de belastingdienst (wel lang geleden hoor) heb ik enige ervaring hoe met dit soort standpunten om te gaan.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)



Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron