Het is nu do 18 apr 2024, 23:45


het wordt 14%

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Edward B

Newbie

  • Berichten: 12
  • Geregistreerd: za 26 jul 2014, 10:32
  • Woonplaats: Zaanstad
  • km-stand: 123652
  • Lifetime: 3
  • Auto: Ampera

Re: het wordt 14%

Berichtvr 07 nov 2014, 13:55

Natuurlijk Poul, het is ook kort door de bocht, dat mag duidelijk zijn.

Maar het "voordeel" in bijtelling is wel weg, want zelfs als de catalogus prijzen van plug-inn hybrides iets zakken (is nu al zo). Dan zal dat nog niet zo veel zijn dat het een prijsverschil in aanschaf opheft;

Voorbeeld
Golf GTE plug in in 2016 ± € 38.000,- x 15% = € 5700,-
Knappe Golf diesel met lage uitstoot € € 28.500,- x 21% = € 5985,-

Wat zakelijk betreft zie ik alleen vol elektrisch nog als interessant, maar vaak is dat i.v.m. beperkte actieradius geen optie.
Beter rijk te leven dan rijk te sterven.
Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, 19"225/40 zafira velgen
Van 12-2012, gekocht 08-2014 met 72.000km liftime toen 4,3 nu ruim 120k 3.1, laatste 20k 1,6


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: het wordt 14%

Berichtvr 07 nov 2014, 14:38

Ivo schreef:Je vergeet even het leasetarief :think:

Leasetarief is sterk afhankelijk van afschrijving. Dankzij de 0% bijtelling konden de leaseboeren met een vork schrijven. Leasetarieven van pluggers zijn relatief hoog, omdat (een gebrek aan) de restwaarde een groot risico is.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: het wordt 14%

Berichtvr 07 nov 2014, 16:40

japio schreef:Vertel :?:

http://www.leaseplandirect.nl/elektrisch-rijden/

Zelf lease ik niet, maar zie als leek geen gekke bedragen bij de Kia staan en ook al is het appels met peren, ze zijn aanmerkelijk lager dan die van een Outlander.


De nieuwprijs van de Ampera (dus deels ook het leasetarief) is gebaseerd op het fiscaal voordeel. Ik denk dat de nieuwprijs gewoon zal dalen van de Ampera, sterker nog; we hebben al flinke kortingen gezien. Op die manier wordt het leasetarief interessanter en dus is er een kleine toekomst voor de plug ins.

Nu zal de restwaarde ook minder worden, maar goed. Als een Ampera net zo duur wordt als een luxe Astra of een kale Insignia, wordt het vergelijk realistischer. :roll:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: het wordt 14%

Berichtvr 07 nov 2014, 22:25

Ivo schreef:Nu zal de restwaarde ook minder worden, maar goed. Als een Ampera net zo duur wordt als een luxe Astra of een kale Insignia, wordt het vergelijk realistischer


Op Linkedin is al eens uitgelegd dat de Ottomotor zover doorontwikkeld is en nu zo efficient wordt geproduceerd dat deze 'bijna niets' meer kost, de kostprijs ligt nog onder die van een elektromotor.
De eerste prijsaanpassing was een pas op de plaats, de tweede bittere noodzaak om van de voorraden af te komen, met de meuk die ze nu ingebouwd hebben daar komen ze met een volgend model echt niet meer weg dus ook de productiekosten gaan eerder omhoog dan dat ze dalen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: het wordt 14%

Berichtza 08 nov 2014, 00:34

Onderhoudskosten zijn beduidend lager, dat dan weer wel :mrgreen:

Maar mijn volgende wordt óf volelektrisch of een fiets :lol:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: het wordt 14%

Berichtzo 09 nov 2014, 20:04

Ivo schreef:Maar mijn volgende wordt óf volelektrisch of een fiets :lol:

Tesla?
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: het wordt 14%

Berichtzo 09 nov 2014, 22:27

Poul schreef:
Ivo schreef:Maar mijn volgende wordt óf volelektrisch of een fiets :lol:

Tesla?


Ja, graag :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Vorige

Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten