Switch to full style
Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Plaats een reactie

Re: Na 1 juli 2017 geen 0% voor mijn auto - UPDATE

di 03 okt 2017, 16:48

christiaanjanssen schreef:ik wil niet vervelend zijn, maar ik heb in mijn bericht van mei 2017 al aangegeven wat de gevolgen per 1 juli zouden zijn.

Vanuit dat bericht is voor mij niet duidelijk geworden dat dit mij raakt. Je gaf aan dat dit voor jouw situatie van toepassing was. Met de toezegging van de belasting inspecteur in mn zak was ik tot gisteren in de veronderstelling dat de regels van 2012 niet geschonden zouden worden door de staat.

Re: Na 1 juli 2017 geen 0% voor mijn auto - UPDATE

di 03 okt 2017, 19:08

Was ook te mooi om waar te zijn. Interpretatie van welke regeling dan ook zal altijd in het voordeel van de fiscus uitvallen. Maar: huidige regeling is toch gewoon 22%..? (dat scheelt weer een paar tientjes per maand...)

Re: Na 1 juli 2017 geen 0% voor mijn auto - UPDATE

di 03 okt 2017, 20:07

Een man een man een woord een woord, erg jammer van de weke knieën en bovenal spijtig dat hiermee een groot deel van de investering in een milieuvriendelijker wagenpark na 5 jaar naar het buitenland vertrekt.

Re: Na 1 juli 2017 geen 0% voor mijn auto - UPDATE

di 03 okt 2017, 21:07

boeuf schreef:Was ook te mooi om waar te zijn. Interpretatie van welke regeling dan ook zal altijd in het voordeel van de fiscus uitvallen. Maar: huidige regeling is toch gewoon 22%..? (dat scheelt weer een paar tientjes per maand...)

Helaas ... Zie https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/u_reist_naar_uw_werk/auto_van_uw_werkgever/afwijkende_regels/lagere_bijtelling_voor_milieuvriendelijke_autos/eerste-kenteken-afgegeven-tussen-1-januari-2012-en-1-juli-2012
Voor auto's met een bijtelling van 14% en 20% en waarvan de datum 1e tenaamstelling ligt vóór 1 juli 2012, geldt een overgangsregeling.

Voor alle andere auto’s geldt een bijtellingspercentage van 25%.

Re: Na 1 juli 2017 geen 0% voor mijn auto - UPDATE

di 03 okt 2017, 23:20

Heeft de belastingdienst hier niet abusievelijk een categorie vergeten? Deze aangepaste regeling conflicteert om te beginnen al met de 60 maanden regeling die algemeen wordt gehanteerd.

Re: Na 1 juli 2017 geen 0% voor mijn auto - UPDATE

wo 04 okt 2017, 08:19

japio schreef:Heeft de belastingdienst hier niet abusievelijk een categorie vergeten? Deze aangepaste regeling conflicteert om te beginnen al met de 60 maanden regeling die algemeen wordt gehanteerd.

Precies, in de link die eerder werd aangehaald staat voor die 60 maanden regeling:
60-maandenregeling voor auto's met een datum 1e tenaamstelling in de periode 1 januari 2012 tot en met 31 december 2016

Het verlaagde bijtellingspercentage van 0%, 4%, 7% of 15% voor auto's met een datum 1e tenaamstelling in 2012, 2013, 2014, 2015 of 2016 geldt 60 maanden. De termijn van 60 maanden start op de 1e dag van de maand na de maand waarin de datum 1e tenaamstelling valt.

Direct na afloop van de termijn van 60 maanden bepaalt u het bijtellingspercentage opnieuw, volgens de regels die dan gelden.

De Belastingdienst blijft het woud van elkaar tegensprekende teksten rond dit onderwerp verder uitbreiden. Aan welke formulering kunnen wij nou wettelijk worden gehouden?? :eh:

Re: Na 1 juli 2017 geen 0% voor mijn auto - UPDATE

ma 09 okt 2017, 12:29

japio schreef:Een man een man een woord een woord, erg jammer van de weke knieën en bovenal spijtig dat hiermee een groot deel van de investering in een milieuvriendelijker wagenpark na 5 jaar naar het buitenland vertrekt.

Gelukkig gaat de regering nu ook de belastingbetalers straffen die netjes hun hypotheekschuld hebben afgelost. Goede les voor iedereen met een hypotheek : vooral niet aflossen.

In 2017 hebben we dus geleerd dat je beter een vervuilende diesel kan blijven rijden en beter lekker hoog in de schulden kan blijven zitten. :thumbup:

Re: Na 1 juli 2017 geen 0% voor mijn auto - UPDATE

ma 09 okt 2017, 15:09

Unit106 schreef:
japio schreef:Een man een man een woord een woord, erg jammer van de weke knieën en bovenal spijtig dat hiermee een groot deel van de investering in een milieuvriendelijker wagenpark na 5 jaar naar het buitenland vertrekt.

Gelukkig gaat de regering nu ook de belastingbetalers straffen die netjes hun hypotheekschuld hebben afgelost. Goede les voor iedereen met een hypotheek : vooral niet aflossen.


Want de rente-aftrek gaat eraf? Ik snap het niet? (maar heb wel nog ergens een aflossingsvrije hypotheek :lol: )

Re: Na 1 juli 2017 geen 0% voor mijn auto - UPDATE

ma 09 okt 2017, 15:13

Ivo schreef:Want de rente-aftrek gaat eraf? Ik snap het niet? (maar heb wel nog ergens een aflossingsvrije hypotheek :lol: )

Wet Hillen komt te vervallen. Dus eerst wordt aangemoedigd om geen schuld meer te hebben en nu velen dit gedaan hebben komt de regeling te vervallen en is het goedkoper om een hypotheek schuld te hebben.

Zie o.a. : https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/wie-zijn-hypotheek-heeft-afgelost-is-straks-duurder-uit

Volgende stap : iedereen met zonnepanelen extra belasten? :silent:

Re: Na 1 juli 2017 geen 0% voor mijn auto - UPDATE

wo 18 okt 2017, 17:41

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe @Unit106 en @Alex hun mobiliteitsvraagstuk op denken te gaan lossen na het verscheuren van hun schriftelijke toezegging van de inspecteur? :think:
Plaats een reactie