Het is nu di 16 apr 2024, 20:34


2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtzo 30 okt 2016, 13:57

er is al over gesproken maar een appart topic leek me wel verstandig

wie gaat er per volgend jaar nog een plugin hybride of ev met range extender?

wie bij zijn goed geloof kan zoiets verzinnen? dit is toch contra productief om de uitstoot naar beneden te brengen.

wat zijn jullie meningen daarover.

4% voor ev eb 22% voor alles andere! dus men gaat weet de dikke diesel rijden.
wat roetfilter hebben ze toch allemaal dus dat zogenaamde "eis" voor diesels is ook een farce
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtzo 30 okt 2016, 15:02

Mijn mening mag je hebben. http://www.dutchtrafficconsult.nl/2016/ ... mme-meter/
Het komt overigens weer eens iets te vroeg. Pas in de loop van 2017 komen de eerste auto's met een serieus grotere range dan 200 echte kilometers.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtzo 30 okt 2016, 16:04

Alex schreef:Mijn mening mag je hebben. http://www.dutchtrafficconsult.nl/2016/ ... mme-meter/
Het komt overigens weer eens iets te vroeg. Pas in de loop van 2017 komen de eerste auto's met een serieus grotere range dan 200 echte kilometers.

gewoon een meter thuis plaatsen zoals vele zakelijk rijders al doen welke dan automatisch afrekend.
geen slimme meter nodig in de auto

en gewoon elke jaar bij een beurt ( of vaker als je vaker onderhoud nodig hebt ) verplicht de km stand doorgeven en dan je laadpaal afschriften doorgeven samen met je km stand geeft weer hoeveel je daadwerkelijk kms op stroom rijd.
natuurlijk een gemiddelde maar daarop kan dan belasting worden geheven!

maar goed je artikel was jou mening maar het beantwoord niet de vraag! is 2017 de doodsteek voor de plugin hybrides!
wie zou er in 2017 nog in zn auto blijven rijden als ze weer terug kunnen naar hun sjoemeldiesels voor het zelfde % bijtelling die ook nog eens goedkoper zijn in aanschaf en dus lagere bijtelling bedrag.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtzo 30 okt 2016, 16:16

Ja, het is de doodssteek. Alhoewel de meeste 2017-leveringen gewoon op 31 december 2016 een kenteken krijgen.
Nee, als het de doodssteek is, dat op zich niet erg. Er komen genoeg EV-alternatieven. De rest is gesjoemel.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtzo 30 okt 2016, 16:22

Alex schreef:Ja, het is de doodssteek. Alhoewel de meeste 2017-leveringen gewoon op 31 december 2016 een kenteken krijgen.
Nee, als het de doodssteek is, dat op zich niet erg. Er komen genoeg EV-alternatieven. De rest is gesjoemel.

een volt of ampera is geen gesjoemel een prius plugin ook niet ( al kom je naar minder ver mee )
naast de sjoemel software misbruiken ( ook sjoemelen? :-) ) veel zakelijke rijders de plugins.
al zie ik er toch ook best veel aan de laadpaal staan.

gewoon een registratie systeem had dat verkomen welke al gedeeltelijk in gebruik is men hoeft alleen ene verplichte jaarlijke kms doorgifte in te voeren ( met boete - lees hoge bijtelling ineens - natuurlijk als men daar mee sjoemelt haha )

veel mensen hebben maar 1 auto en daarvoor is zelfs een 400km ev niet voldoende

gross van de mesnen hebben zo iets van als ik niet vandaag naar parijs kan vertrekken en daar aan kan komen zonder te stoppen ( benzine kan dat ) vinden ze de EV niet rieel.
en dat snap ik heel goed.

daarvoor is een auto met een redelijke range en een kleine range extender juist een goede tussenweg totdat we een 1000km of meer ev hebben.( welke ook in de winter nog 500km haalt )
waarbij snelladen geen zin heeft want de hoeveelheid die daar in moet is niet rieel ( om het nog snel te noemen dan )

de auto fabrikanten hebben jaren veel geld ingezet op plugins en NL vind het blijkbaar nu noodzakelijk deze helemaal door te maken!
daar gaat je ontwikkeling dan.
want de EV verkoop zal zeker flink inzakken hoor men gaat gewoon terug naar 22% bijtelling.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtzo 30 okt 2016, 17:59

gl640 schreef:gross van de mesnen hebben zo iets van als ik niet vandaag naar parijs kan vertrekken en daar aan kan komen zonder te stoppen ( benzine kan dat ) vinden ze de EV niet rieel.
en dat snap ik heel goed.

Nee, ik snap dat niet. Men zal er alleen aan moeten wennen. Nu al mag je bij veel leasecontracten van een EV voor een aantal weken een benzineauto gebruiken. Er zijn maar weinig mensen die ad-hoc naar Parijs kunnen. :idea:
gl640 schreef:daarvoor is een auto met een redelijke range en een kleine range extender juist een goede tussenweg totdat we een 1000km of meer ev hebben.( welke ook in de winter nog 500km haalt )
waarbij snelladen geen zin heeft want de hoeveelheid die daar in moet is niet rieel ( om het nog snel te noemen dan )

1000km :wtf: :wtf: Daar zijn snelladers voor uitgevonden. En leg je laatste zin eens uit, die snap ik niet. Ik beloof geen opmerkingen te maken over interpunctie en spelling.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtzo 30 okt 2016, 19:14

Alex schreef:
gl640 schreef:gross van de mesnen hebben zo iets van als ik niet vandaag naar parijs kan vertrekken en daar aan kan komen zonder te stoppen ( benzine kan dat ) vinden ze de EV niet rieel.
en dat snap ik heel goed.

Nee, ik snap dat niet. Men zal er alleen aan moeten wennen. Nu al mag je bij veel leasecontracten van een EV voor een aantal weken een benzineauto gebruiken. Er zijn maar weinig mensen die ad-hoc naar Parijs kunnen. :idea:
gl640 schreef:daarvoor is een auto met een redelijke range en een kleine range extender juist een goede tussenweg totdat we een 1000km of meer ev hebben.( welke ook in de winter nog 500km haalt )
waarbij snelladen geen zin heeft want de hoeveelheid die daar in moet is niet rieel ( om het nog snel te noemen dan )

1000km :wtf: :wtf: Daar zijn snelladers voor uitgevonden. En leg je laatste zin eens uit, die snap ik niet. Ik beloof geen opmerkingen te maken over interpunctie en spelling.

dat jij dat niet snapt doet er niet echt toe.
het is de opinie van vele mensen dat ze 800km of zo moeten kunnen rijden en in 10min tanken weer die 800km moeten kunnen rijden.
winter sport vakantie e.d. word anders wat lastig met vele snellaad stoppen ( en met een accu voor 500km sta je geen 20 min bij een snellader maar veel langer. dat is 50kwh - tesla even niet meegerekend - en voor 1000km heb je dan wel een accu van 150kwh nodig in een kleiner model auto zoals de ampera-e dat is dan 1,5uur laden bij elke "snellader".....)

ik snap het wel maar vind het wel jammer! had graag gezien dat de publieke opini wat beter geinformeerd zou zijn.
het is een kwestie van wennen maar men wil niet wennen men wil aller comfort.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline

PeterB

Bekende

  • Berichten: 88
  • Geregistreerd: di 17 mei 2016, 21:28
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 47
  • Auto: Ampera

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtzo 30 okt 2016, 20:34

Met de nieuwe regels wordt het wel aantrekkelijk om volledig EV te gaan. Helaas is er nog geen EV op de markt die ik zou aanschaffen (wat binnen mijn budget valt).


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtzo 30 okt 2016, 22:28

het is nu net zo aantrekkelijk
het blijft zoals nu 4% dus geen verschil.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtzo 30 okt 2016, 23:03

Alex schreef:Mijn mening mag je hebben. http://www.dutchtrafficconsult.nl/2016/ ... mme-meter/
Het komt overigens weer eens iets te vroeg. Pas in de loop van 2017 komen de eerste auto's met een serieus grotere range dan 200 echte kilometers.


Een doodlopende gedachtegang want een thuis geladen km kost ca 4 cent, het duurt jaren voor de investering in de techniek om 'autostroom' te bemeteren is terugverdiend.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Volgende

Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron