Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Plaats een reactie

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

zo 30 okt 2016, 23:18

japio schreef:
Alex schreef:Mijn mening mag je hebben. http://www.dutchtrafficconsult.nl/2016/ ... mme-meter/
Het komt overigens weer eens iets te vroeg. Pas in de loop van 2017 komen de eerste auto's met een serieus grotere range dan 200 echte kilometers.


Een doodlopende gedachtegang want een thuis geladen km kost ca 4 cent, het duurt jaren voor de investering in de techniek om 'autostroom' te bemeteren is terugverdiend.

en dat hoeft ook niet want vele van deze zakelijk rijders hebben voor veel geld een lader thuis laten plaatsen zodat hun thuis geladen stroom met de zaak kan worden verrekend
die laders kunnen veeeeeeel goedkoper en dat samen met 1 x in het jaar verplichte km doorgifte via de garage kan je de bijtelling op baseren
iemand die veel EV rijd minder telling en iemand die veel op benzine rijd meer bijtelling.

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

zo 30 okt 2016, 23:34

Bijtelling?? Dat ken/heb ik niet... ;)

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

zo 30 okt 2016, 23:36

HenryAmpera schreef:Bijtelling?? Dat ken/heb ik niet... ;)

jij hebt een ev range extender omdat je 2e hands hebt gekocht omdat een andere leaserijder ( most likely of anders wel zakelijk op andere manier geprofiteerd ) deze nieuw heeft gekocht.
dat kan je straks vergeten want niemand koopt die dingen na 2017 nog. ( of dan zeer beperkt )

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

ma 31 okt 2016, 00:01

Voorlopig gaat de Ampera de deur nog niet uit, wat er daarna voor in de plaats komt, geen idee...
Misschien een 2e hands Leaf/Zoë/i3, maar dan met een grotere accu...

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

ma 31 okt 2016, 00:11

HenryAmpera schreef:Voorlopig gaat de Ampera de deur nog niet uit, wat er daarna voor in de plaats komt, geen idee...
Misschien een 2e hands Leaf/Zoë/i3, maar dan met een grotere accu...

dus alleen de i3 33khw/94ah of vind je de 60ah/21,7kwh ook nog groter genoeg?
ik zou de i3 niet kopen eigenlijk zelfde voor die andere
daar waar de prius van 2003 nog met de originele accu rondrijd vanwege de buffer voor levensduur die daar word toegepast en bij de volt/ampera 30% als buffer word gebruikt en word opgeladen tot bijna 90% en ontladen tot 20% word bij de i3 opgeladen tot 97% en ontladen tot 10%
dat zal de levensduur niet ten goede komen
ik merk nog 0,0 range verschil met toen ik hem kocht en ik lees van die andere dat mensen ( vooral de i3 ) al 8% zijn verloren in 2 jaar en 75000km.

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

ma 31 okt 2016, 00:24

gl640 schreef:het is nu net zo aantrekkelijk
het blijft zoals nu 4% dus geen verschil.

Ik ga in maart naar de 22% helaas.

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

ma 31 okt 2016, 09:14

PeterB schreef:Ik ga in maart naar de 22% helaas.

Naar privé halen is een goede mogelijkheid.

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

ma 31 okt 2016, 09:44

PeterB schreef:
gl640 schreef:het is nu net zo aantrekkelijk
het blijft zoals nu 4% dus geen verschil.

Ik ga in maart naar de 22% helaas.

je gaat dan een nieuwe lease aan? want als je die nu hebt blijft dat toch 5 jaar gelden
trouwens waarom niet over naar een full ev?( zoals de regering graag wil "stimuleren" te weinig range?

denk dat ze eerder de tijd willen uitzingen toto over 5 jaar waterstof bruikbaar word
dan hebben ze de olie lobby weer laten spreken en kan er weer een vloeistofje worden verkocht
dan kan de electro auto helemaal de ban in! helaas....

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

ma 31 okt 2016, 10:26

In onderstaande grafiek kun je zien dat inpluggers helemaal niet slecht scoren. Ten opzichte van EV scoren ze niet slecht op olie-afhankelijkheid en beter op autonomie en investering in infrastructuur.

Dan moet je de auto natuurlijk wel goed gebruiken en die prikkel ontbreekt in het huidige systeem.
Afbeelding

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

ma 31 okt 2016, 12:39

gl640 schreef:en dat hoeft ook niet want vele van deze zakelijk rijders hebben voor veel geld een lader thuis laten plaatsen zodat hun thuis geladen stroom met de zaak kan worden verrekend
die laders kunnen veeeeeeel goedkoper en dat samen met 1 x in het jaar verplichte km doorgifte via de garage kan je de bijtelling op baseren
iemand die veel EV rijd minder telling en iemand die veel op benzine rijd meer bijtelling.


Veel laadsystemen hebben geen geijkte meetinrichting en hoe zie jij een verplichte doorgifte via de garage voor je? Als ik mijn computer een reset laat geven dan staat de lifetime op een mooie fraaie nul...
Plaats een reactie