Riconl schreef:Valt hij dan in de 25% ?
Je moet toch kijken naar de op dat moment geldende regels en nu is het max 22%
Zou dus verwachten dat de auto nu in de 22% zou vallen.
Nee, een 0% bijtellingsauto die te naam is gesteld voor 1 juli 2012 (waar dit topic over gaat) mag tot 31 december dat bijtellingspercentage hanteren.
Datum tenaamstelling vóór 1 juli 2012
Is de auto uiterlijk op 30 juni 2012 tenaamgesteld, dan geldt het dan geldende bijtellingspercentage tot het moment dat de auto verkocht wordt, maar uiterlijk tot 31 december 2018.
Bron:
BelastingdienstAlle opmerkingen over 2019 zijn op dit moment nog koffiedik kijken (en ik verwacht ergens rond de derde dinsdag van september hier meer duidelijkheid over te krijgen, net zoals de rest van Nederland... maar ik verwacht dat het niet minder zal worden dan 22%, eerder 25%).
Even "off-topic" voor Rico:
Dan zie ik (helaas)
in de tabel staan:
Zijn de 60 maanden voorbij, dan is de bijtelling 25% voor de resterende maanden in 2018.
Hier is de BD echter wel de ≤50 CO2-uitstoot in gram per kilometer categorie vergeten voor het gemak...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.