Arnie82 schreef:Klopt... Maar voor mij als particulier gaat het om het totaalbedrag. (dus toe te betalen bedrag)
21% over 11.000 of over 14.000 scheelt dan toch weer.
Ik heb dus liever dat men de verkoopprijs laag houdt en wat minder inruilwaarde doet...
Dat 21% over 11.000 minder is dan 21% over 14.000, dat valt gelukkig makkelijk te volgen.
Dat je liever een lage verkoopprijs ziet en lage inruilwaarde versus hoge verkoopprijs en hoge inruilwaarde is wat lastig te volgen. Immers: een beetje dealer kan ook rekenen en ruilt b.v. liever een BTW wagen in dan een margeauto, e.e.a. wordt gewoon in de prijsstelling en het uiteindelijke aanbod aan jou verrekend.
Ik zou als ik jou was dus niet specifiek gaan zoeken naar een BTW auto die zo laag mogelijk geprijsd staat maar naar eentje die je aanstaat. Daarbij: de onderhoudsgeschiedenis van een Ampera/Volt en hoe lang er nog garantie geldt, is belangrijker dan de laatste paar honderd euro, zeker als jij het in de prijsklasse < 15 mille zoekt (lees: hogere km standen, minder lang of helemaal geen garantie meer op het hoogspanningsgedeelte).