hogev schreef:Mag ik aannemen dat je er ook voor gekozen hebt om de winst die is behaald van 25% bijtelling van je vorige leaseauto naar 0% van de Ampera ook voor 100% aan de werkgever hebt teruggegeven? Of ben jij een type van: de werkgever krijgt wel de lasten, niet de lusten. Raar gedrag...
Wat een onvriendelijke reactie zeg! Beetje telleurgesteld ofzo dat Nederland heeft verloren vanavond op het EK?
Als je een lease auto hebt waarvan de benzine altijd wordt vergoed door je werkgever dan is dit een onderdeel van je arbeidsvoorwaarden. Als je met de Ampera zuiniger gaat rijden doordat je naast de dure benzine ook electricteit gaat gebruiken dan is dit in het voordeel van de werkgever. De kosten gaan hiermee tenslotte om laag. Inderdaad heb je hier als berijder ook voordeel aan want je bijtelling gaat omlaag dus een win-win situatie.
Als de werkgever de stroom niet vergoed dan heeft deze een flinke kostenverlaging en de berijder zal nog steeds een voordeel hebben maar minder. De werkgever werkt dan inderdaad in de hand dat een berijder, zoals Frank, er voor kiest om op benzine te blijven rijden. Hiermee vergroot een berijder zijn voordeel. Voor de werkgever pakt dit alleen maar nadelig uit! Een slimme werkgever zoekt met zijn werknemers dus beter naar een werkbare oplossing!
Natuurlijk heb je het aspect milieu en dit is ook zeker een belangrijk argument om toch de Ampera op te laden. De meeste Ampera's zijn echter lease auto's en een lease auto is nou eenmaal een onderdeel van het salarispakket. Niemand gaat zo maar akkoord met het inleveren van salaris componenten!