Het is nu vr 19 apr 2024, 04:50


Eigen bijdrage lease-auto niet verrekend met 0%-bijtelling

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Eigen bijdrage lease-auto niet verrekend met 0%-bijtelli

Berichtdo 20 sep 2012, 20:02

Ampera1 schreef:Mijn eigen bijdrage is 100% en ik heb het er graag voor over. ;)


Maar als rechtgeaarde Hollander (en fiscalist) houd ik er niet van om onnodig te veel belasting te betalen. Als ik dat dus kan voorkomen - en het gaat om een substantieel bedrag - dan zoek er graag naar. :mrgreen:
De eigen bijdrage op zich heb ik niets op tegen. Ook ik heb dat er voor over. :D

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

Ampera1

Stamgast

  • Berichten: 369
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 19:01
  • Woonplaats: Roosendaal
  • km-stand: 56000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Eigen bijdrage lease-auto niet verrekend met 0%-bijtelli

Berichtdo 20 sep 2012, 21:43

Poul schreef:
Ampera1 schreef:Mijn eigen bijdrage is 100% en ik heb het er graag voor over. ;)


Maar als rechtgeaarde Hollander (en fiscalist) houd ik er niet van om onnodig te veel belasting te betalen. Als ik dat dus kan voorkomen - en het gaat om een substantieel bedrag - dan zoek er graag naar. :mrgreen:
De eigen bijdrage op zich heb ik niets op tegen. Ook ik heb dat er voor over. :D

Groeten,
Poul


Ik bedoel dat ik de lease-auto 100% zelf betaal vanuit de eigen zaak... :mrgreen:
Ampera: Amper verbruik


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Eigen bijdrage lease-auto niet verrekend met 0%-bijtelli

Berichtdo 13 dec 2012, 18:41

Dit jaar had ik voor mijn oude lease-auto nog een forse fiscale bijtelling over het eerste halfjaar. :(
Het leasebedrag van de Ampera valt helaas niet binnen het leasebudget, waardoor ik maandelijks een extra eigen bijdrage betaal. In het geval ik voortijdig dit leasecontract zou beeindigen (of uit dienst zou gaan), moet ik deze resterende extra eigen bijdrage ineens 'aftikken'.

Met mijn werkgever heb ik inmiddels afgesproken dat ik de extra eigen bijdrage over de komende 40 maanden in één keer in de maand december 2012 betaal. Ik kan deze dan nog precies verrekenen met het bedrag van de fiscale bijtelling over 2012, zodat ik per saldo over 2012 op een fiscale bijtelling van nihil uitkom. :thumbup:
De eerste 5 maanden extra eigen bijdrage heb ik dit jaar al voldaan, de resterende extra eigen bijdrage van de laatste 15 maanden betaal ik vanaf 1 januari 2016. Toch mooi de fiscale aftrek naar voren gehaald. :lol:

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Vorige

Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron