Deze 'malloot' heeft dat enige tientallen malen geprobeerd en kwam eigenlijk regelmatig best aardig in de buurt. Ritje van Hillegom naar Rijswijk van 45 kilometer lukt gewoon. Rustig rijdend over de A4 (in de luwte van een vrachtwagen op de echter baan, dat wel). Regelmatig nog 5-7 kilometer 'over' het kan dus echt. Uiteraard was dit in de zomer; als ik het nu probeer kom ik 10-15 kilometer te kort. Als ik de 52 km van de PHEV vergelijk met de E moet (als je erg je best doet en zonder verwarming) het (520 km) kunnen als de meetmethode vergelijkbaar was. Overigens zou ik met 350 - 400 km al dik tevreden zijn. 99 van de 100 dagen rij ik dat niet; die ene dag even 'lurken' bij Fastned heb ik er dan best voor over.
Ben benieuwd wanneer we het kunnen proberen.....
Overigens lukt het ook om de PHEV binnen 25 km leeg te rijden: simpel net tegen de 130 op de teller rijden zodat de ICE net niet bijgaat en klaar is kees: leeg in een minuutje of 10-12. Uiteraard is de PHEV daarvoor niet ontworpen. Zal met de E niet heel anders zijn.
Medestander:
https://www.youtube.com/watch?v=WCmX-dWTca0
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.