Het is nu zo 24 sep 2017, 14:18


Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2378
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 112000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtdi 13 jun 2017, 22:35

boeuf schreef:
Ivo schreef:Het was overigens geen straf om met de auto te mogen rijden ;)

En nu wachten wij natuurlijk met smart op jouw entry hier :mrgreen:


Aangezien begin mei een extra jaar lease voor mijn Ampera is ingegaan, heb ik nog even de tijd.
De Ampera-e zou ik zeker bestellen als ik nu kon/moest kiezen :thumbup:
Lithium White fo, PodPoint, GMC kWh + TCPIP, zwart dak wrap, getinte ramen, xenon, knappe chauffeur ;-)


Offline

go4it

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: za 25 aug 2012, 17:39
  • Woonplaats: Lelystad
  • km-stand: 20100
  • Lifetime: 35
  • Auto: Ampera

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtdo 15 jun 2017, 13:37

Waar ik vooral benieuwd naar ben is de binnenruimte. Mijn tienerkinderen zijn lang (1.85 resp. 1.92 cm) en nog in de groei. Voor hen is het belangrijk dat zij achterin voldoende beenruimte hebben en niet met hun hoofd tegen het plafond zitten. En hoe zijn de voorstoelen? Goed verstelbaar in hoogte en positie (ben zelf ook 1.90 cm)


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1053
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtdo 15 jun 2017, 14:31

go4it schreef:Waar ik vooral benieuwd naar ben is de binnenruimte. Mijn tienerkinderen zijn lang (1.85 resp. 1.92 cm) en nog in de groei. (ben zelf ook 1.90 cm)


Dan gaan die zeker nu met eigen vervoer of zitten ze in de Ampera met hun voeten op de achterbank en met hun hoofd tussen hun benen gevouwen? :lol:
Amperaloos, na Leaf en E-Evalia nu een Zoe (in afwachting van een wisselmoment naar de 41 KW accu) & praat en denk nog graag mee.
Naast de Renault verder op stal Saab 9-5 ('05), Saab 900 turbo ('86) en Saab 96 ('78)


Offline

go4it

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: za 25 aug 2012, 17:39
  • Woonplaats: Lelystad
  • km-stand: 20100
  • Lifetime: 35
  • Auto: Ampera

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 16 jun 2017, 22:30

NeufegliseThierry schreef:Dan gaan die zeker nu met eigen vervoer of zitten ze in de Ampera met hun voeten op de achterbank en met hun hoofd tussen hun benen gevouwen? :lol:


Nee, de chauffeur en bijrijder trekken de buik op en de stoel naar voren :lol:
Vooral mijn zoon zit een beetje in elkaar. Gelukkig maken we niet vaak langer ritten, meestal minder dan een uurtje. Voor het langere werk nemen we de Peugeot 5008.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2378
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 112000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtma 19 jun 2017, 07:44

go4it schreef:Waar ik vooral benieuwd naar ben is de binnenruimte. Mijn tienerkinderen zijn lang (1.85 resp. 1.92 cm) en nog in de groei. Voor hen is het belangrijk dat zij achterin voldoende beenruimte hebben en niet met hun hoofd tegen het plafond zitten. En hoe zijn de voorstoelen? Goed verstelbaar in hoogte en positie (ben zelf ook 1.90 cm)


Met mijn 183 kan ik prima zitten, ook achterin. De Ampera-e is heel veel ruimer dan zijn voorganger.

Als ik "achter mezelf" ga zitten houd ik beenruimte over.
Lithium White fo, PodPoint, GMC kWh + TCPIP, zwart dak wrap, getinte ramen, xenon, knappe chauffeur ;-)


Offline

technophobia

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: do 06 jul 2017, 21:58
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtdo 06 jul 2017, 23:45

Leuke info en verslaglegging!

Heb zelf de Ampera-e Launch Executive half mei besteld. Eigenlijk blind, had alleen de specs op de Opel site en een rijimpressie van een Bolt op YouTube gezien. In "het echt" heb ik de Opel nog niet gezien, dus ben super nieuwsgierig. Ik begreep dat de Opel E-Agents binnenkort een demo auto hebben. Ik zou gebeld worden voor een proefrit.

Ik rijd nu een Mercedes Benz Vito van de zaak (niet prive, dus geen bijtelling) en een Kia Sportage prive. Vanwege veranderde omstandigheden had ik behoefte aan een extra auto die ik ook prive kan rijden in plaats van de Vito. Nog los van de gunstige bijtelling en milieuaspecten kon ik alle vinkjes van mijn demand/wishlist aantikken.
- automaat
- CarPlay (gebruik ik nu jaren en bedien alles met Siri)
- (soort van) standkachel, altijd spijt gehad dat ik die niet heb gekozen op de Vito
- verwarmde stoelen/stuur (heb ik nu in de Kia, erg comfy :thumbup: )
- achteruitkijkcamera
- parkeersensoren voor/achter

Als ik ik nu 1 ding kan noemen wat ik eigenlijk mis is dat voorruitverwarming. Zeker in een EV. Om snel te ontwasemmen in de winter moet de verwarming en ventilator toch aardig aan de gang, wat uiteraard stroom kost. In verschillende impressies van de Bolt wordt genoemd dat de kachel uit kan blijven als je de stoel/stuurverwarming aan zet als het kouder wordt, wat je reikwijdte aardig vergroot. In die lijn denk ik dat voorruitverwarming ook een bijdrage kan leveren. Maar misschien valt het mee, ik kom er vanzelf achter ;)

Kortom: Ik kijk dus erg uit naar "het nieuwe rijden", het rijgedrag en voorzieningen in de Ampera-e!


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Bekende

  • Berichten: 77
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: anders

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 07 jul 2017, 11:05

EV's hebben een 'turbo' voorruitverwarming. Via de App kan je het hele interieur voorverwarmen; kan geen losse voorruitverwarming tegenop, alle ruiten ontdooien gewoon. Ik heb al 3 winters niet meer hoeven krabben met mijn PHEV; de E heeft volgens mij een vergelijkbaar systeem.

Kost inderdaad een beetje stroom (uit mijn zonnepanelen); bij de Outlander PHEV is het nog geen kWh.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 80k ervaring. Blauwe Ampera E besteld.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2378
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 112000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtzo 09 jul 2017, 19:09

De Ampera-e heeft inderdaad (net als de Ampera) eenvoorverwarming op afstand, via de sleutel.

Het zo ook via de App moeten (gaan) werken, maar dat is mij niet gelukt.
Lithium White fo, PodPoint, GMC kWh + TCPIP, zwart dak wrap, getinte ramen, xenon, knappe chauffeur ;-)


Offline

tofelec

Vaste klant

  • Berichten: 173
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 87500
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtza 15 jul 2017, 23:03

de ampera-e is nog steeds niet te koop in belgie... :shock:
Te weinig fiscaal voordelen bij ons mischien? :twisted:


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1053
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtzo 16 jul 2017, 10:28

tofelec schreef:de ampera-e is nog steeds niet te koop in belgie... :shock:


Hier in Nederland ook alleen in theorie hoor ;)

Lijkt alsof ze net als bij de Volt destijds wat "aanloopproblemen" hebben, ik denk eerlijk gezegd dat de kopers beter af zijn wanneer de levering naar 2018 doorschuift en de problemen getackeld zijn dan wanneer ze nu geforceerd auto's gaan uitleveren. We weten wat voor ellende dat oplevert....
Amperaloos, na Leaf en E-Evalia nu een Zoe (in afwachting van een wisselmoment naar de 41 KW accu) & praat en denk nog graag mee.
Naast de Renault verder op stal Saab 9-5 ('05), Saab 900 turbo ('86) en Saab 96 ('78)


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast