Het is nu vr 29 maart 2024, 07:39


aantal geleverde ampera e

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtwo 27 sep 2017, 16:46

Er zijn 25 geselecteerde ampera e dealers, dus dat zou betekenen dat er 59/25 gemiddeld 2 demo auto,s per vestiging zijn. Bij mijn dealer hebben ze er maar 1 voor meerdere vestigingen.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtwo 27 sep 2017, 20:06

rob313 schreef:Er zijn 25 geselecteerde ampera e dealers, dus dat zou betekenen dat er 59/25 gemiddeld 2 demo auto,s per vestiging zijn. Bij mijn dealer hebben ze er maar 1 voor meerdere vestigingen.
Mijn dealer had er ook twee verwacht, maar maar één gekregen. Maar die hoeven hem dan weer niet niet met andere vestigingen te delen.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtma 02 okt 2017, 07:58

Anko schreef:
NeufegliseThierry schreef:Op kenteken gezet en dus "verkocht".
Aan wie dan?


We gaan de discussie toch niet opnieuw voeren he? "Verkocht" in de statistieken betekent in NL feitelijk "op kenteken gezet". Dus op een uitzondering na zullen de auto's op dit moment nog zich in het wagenpark van Opel Dealers, Opel NL en wellicht wat fleetowners bevinden.

De "big motherload" moet nog binnenkomen in ieder geval.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtma 02 okt 2017, 16:03

NeufegliseThierry schreef:"Verkocht" in de statistieken betekent in NL feitelijk "op kenteken gezet".
Waar staat dat dan?


Het CBS heeft het in een onderzoek met als doel "Het samenstellen van overzichten met informatie over nieuwe en tweedehands verkochte motorvoertuigen naar voertuigsoort" over "STATISTISCHE EENHEID: Transacties van motorvoertuigen met een geldige inschrijving in het kentekenregister van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW).". Het hebben van een geldige inschrijving in het kentekenregister is kennelijk een voorwaarde om mee te tellen in de statistiek, maar wat geteld wordt is het aantal transacties, niet het aantal inschrijvingen.

Het RDC heeft het in een publicatie over "Autoverkopen augustus" over "nieuwe personenauto’s die de showroom verlieten.". Voor mijn gevoel doelen ze daarbij niet op auto's die in gebruik zijn bij de dealer zelf of de bij de importeur.

"Op kenteken gezet zijn" lijkt zo bezien voor het CBS en het RDC toch niet voldoende te zijn om van een verkoop te spreken. Wat ik me ook afvraag: als "verkocht" hetzelfde betekent als "op kenteken zetten", wat houdt het dan in wanneer een tweedehands auto wordt "verkocht"?

Maar goed, jij en ik gaan het hier niet samen over eens worden. "Geen probleem, volgende onderwerp", zou ik zeggen :angel:


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtma 02 okt 2017, 17:39

Anko schreef:
NeufegliseThierry schreef:"Verkocht" in de statistieken betekent in NL feitelijk "op kenteken gezet".
Waar staat dat dan?


Het CBS heeft het in een onderzoek met als doel "Het samenstellen van overzichten met informatie over nieuwe en tweedehands verkochte motorvoertuigen naar voertuigsoort" over "STATISTISCHE EENHEID: Transacties van motorvoertuigen met een geldige inschrijving in het kentekenregister van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW).". Het hebben van een geldige inschrijving in het kentekenregister is kennelijk een voorwaarde om mee te tellen in de statistiek, maar wat geteld wordt is het aantal transacties, niet het aantal inschrijvingen.

Het RDC heeft het in een publicatie over "Autoverkopen augustus" over "nieuwe personenauto’s die de showroom verlieten.". Voor mijn gevoel doelen ze daarbij niet op auto's die in gebruik zijn bij de dealer zelf of de bij de importeur.

"Op kenteken gezet zijn" lijkt zo bezien voor het CBS en het RDC toch niet voldoende te zijn om van een verkoop te spreken. Wat ik me ook afvraag: als "verkocht" hetzelfde betekent als "op kenteken zetten", wat houdt het dan in wanneer een tweedehands auto wordt "verkocht"?

Maar goed, jij en ik gaan het hier niet samen over eens worden. "Geen probleem, volgende onderwerp", zou ik zeggen :angel:


Maak jij het altijd zo moeilijk?
Verkopen nieuwe auto: makkelijk te achterhalen want het betreft een nieuwe inschrijving bij de RDW ("op kenteken gezet")
Verkopen 2e hands auto's: ook makkelijk te achterhalen want dat betreft transacties van een voertuig op een andere datum dan de eerste inschrijving/laatste datum tenaamstelling.

Hoe losjes de schrijvende pers met terminologie omgaat moeten zij weten, FEIT is dat de gepubliceerde verkopen van nieuwe en gebruikte auto's geschiedt adhv de database van de RDW
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtdi 10 okt 2017, 08:31

Inmiddels druppelen er steeds meer geregistreerde ampera,s op de weg teller nu op 79
https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/opel/ampera-e/
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtzo 22 okt 2017, 14:45

Kwam dit stukje tegen op gm-volt. Gaat wel over Noorwegen.
Degene die hem al heeft of snel krijgt mag in de handjes klappen denk ik zo.

https://insideevs.com/opel-tells-norweg ... ds-supply/


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtza 04 nov 2017, 12:48

rob313 schreef:Het aantal verkochte ampera e autos is op het moment 59.

Dus er zit beweging in al heb ik nog niets vernomen ook geen status melding,

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/opel/ampera-e/

bron autoweek


En afgelopen maand weer 46 ampera's afgeleverd. Er begint langzaam beweging in de afleveringen te komen. Nog 90 dagen wachten op mijn auto.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtvr 10 nov 2017, 14:33

wimtim schreef:Heb de mijne begin mei besteld. Vorige week van de dealer gehoord dat hij in januari afgeleverd gaat worden. Ik ga er van uit dat dat nog voor de prijs is, die op mijn koopcontract staat. De Ampera E gaat nu € 5500 duurder worden!


De ook besteld in mei levering jan/febr ook 2 weken geleden van de dealer gehoord.
Prijs lijkt mij ook volgens koopcontract. Want anders hadden ze ons dit moeten laten weten nadat het bekend gemaakt is.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtza 11 nov 2017, 15:56

rob313 schreef:De ook besteld in mei levering jan/febr ook 2 weken geleden van de dealer gehoord.
Prijs lijkt mij ook volgens koopcontract. Want anders hadden ze ons dit moeten laten weten nadat het bekend gemaakt is.


Zal vast goed komen. Maar: in (nagenoeg) alle koopcontracten staat in kleine lettertjes "prijswijzigingen voorbehouden". Dus je kunt er niet zomaar van uit gaan.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron