Het is nu vr 29 maart 2024, 12:47


Ampera-e Ongeluk -> Waar zijn onderdelen te vinden

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

amperaphile

Newbie

  • Berichten: 13
  • Geregistreerd: ma 21 mei 2018, 10:23
  • Woonplaats: Belgie
  • km-stand: 245000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ampera-e Ongeluk -> Waar zijn onderdelen te vinden

Berichtwo 19 sep 2018, 16:48

amperaphile schreef:Harderwijk gebeld. Ze gaan toch nog eens morgen bij Opel proberen maar hoop is er niet eigenlijk.


Broekhuis in Harderwijk heeft mij toch vandaag een gedetaillerde offerte doorgestuurd, voor vervanging van 9 onderdelen, werkuren en spuitwerk voor een totaal van 2.774,26 Eur.

Van leveringstermijn is er nog geen sprake maar ze gaan het wel nu checken. Ik vrees natuurlijk dat er geen leveringstermijn gaat komen...


Offline

amperaphile

Newbie

  • Berichten: 13
  • Geregistreerd: ma 21 mei 2018, 10:23
  • Woonplaats: Belgie
  • km-stand: 245000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ampera-e Ongeluk -> Waar zijn onderdelen te vinden

Berichtza 06 okt 2018, 11:33

Broekhuis Harderwijk heeft bevestigd dat de onderdelen zijn beschikbaar ... onmiddelijk. Hoe kunnen ze onderdelen krijgen als hun eigen collega's van anderen Broekhuis geen onderdelen kunnen bekomen blijft een mysterie.

Nog de details met de deskundige van de verzekeringsmaatschappij sorteren en hopelijk gaat de herstelling toch endelijk gebeuren.


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ampera-e Ongeluk -> Waar zijn onderdelen te vinden

Berichtza 06 okt 2018, 12:11

Als ik me niet vergis zijn er zo'n 3 werken verstreken sinds ze aangegeven hebben te kijken naar beschikbaarheid. Dus helemaal "onmiddellijk" is het ook weer niet ;) Wel fijn dat je nu verder kunt.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ampera-e Ongeluk -> Waar zijn onderdelen te vinden

Berichtwo 10 okt 2018, 19:58

amperaphile schreef:Broekhuis Harderwijk heeft bevestigd dat de onderdelen zijn beschikbaar ... onmiddelijk. Hoe kunnen ze onderdelen krijgen als hun eigen collega's van anderen Broekhuis geen onderdelen kunnen bekomen blijft een mysterie.

Nog de details met de deskundige van de verzekeringsmaatschappij sorteren en hopelijk gaat de herstelling toch endelijk gebeuren.

Mijn Broekhuis dealer in mijn woonplaats mag niet aan Ampera's sleutelen, en zal dan waarschijnlijk ook geen onderdelen kunnen bestellen??


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ampera-e Ongeluk -> Waar zijn onderdelen te vinden

Berichtdo 11 okt 2018, 05:18

HenryAmpera schreef:Mijn Broekhuis dealer in mijn woonplaats mag niet aan Ampera's sleutelen, en zal dan waarschijnlijk ook geen onderdelen kunnen bestellen??


Helaas onzin: iedere dealer en iedere schadehersteller mag gewoon onderdelen bestellen, dat kan niet verboden worden.

Protectionistische maatregelen zijn al heel lang geleden verboden, denk b.v. aan het gegeven dat iedere willekeurig garagebedrijf je auto tegenwoordig kan uitlezen en dat fabrieksgarantie ook blijft bestaan als een bedrijf als Kwikfit de beurt volgens de voorschriften van de importeur (kun je gewoon opvragen/raadplegen) heeft onderhouden.

Mijn Ampera had 1e beurt bij een niet-Opel dealer gehad, volgens fabrieksvoorschriften. Daarom ook geen gedoe gehad met herstel dat onder de garantie viel.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Ampera-e Ongeluk -> Waar zijn onderdelen te vinden

Berichtdo 11 okt 2018, 07:53

NeufegliseThierry schreef:
HenryAmpera schreef:Mijn Broekhuis dealer in mijn woonplaats mag niet aan Ampera's sleutelen, en zal dan waarschijnlijk ook geen onderdelen kunnen bestellen??


Helaas onzin: iedere dealer en iedere schadehersteller mag gewoon onderdelen bestellen, dat kan niet verboden worden.

Protectionistische maatregelen zijn al heel lang geleden verboden, denk b.v. aan het gegeven dat iedere willekeurig garagebedrijf je auto tegenwoordig kan uitlezen en dat fabrieksgarantie ook blijft bestaan als een bedrijf als Kwikfit de beurt volgens de voorschriften van de importeur (kun je gewoon opvragen/raadplegen) heeft onderhouden.

Mijn Ampera had 1e beurt bij een niet-Opel dealer gehad, volgens fabrieksvoorschriften. Daarom ook geen gedoe gehad met herstel dat onder de garantie viel.

Klopt, heb je helemaal gelijk in. Onderdelen zelf moeten beschikbaar zijn. (probeer dat Tesla maar eens aan het verstand te brengen?? :think: :think: )


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Ampera-e Ongeluk -> Waar zijn onderdelen te vinden

Berichtdo 11 okt 2018, 11:14

Een toeleverancier mag zelf bepalen aan wie hij levert en onder welke condities. Het is goed mogelijk dat de bestelroute voor niet gecertificeerde dealers dicht staat.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Ampera-e Ongeluk -> Waar zijn onderdelen te vinden

Berichtvr 12 okt 2018, 13:41

japio schreef:Een toeleverancier mag zelf bepalen aan wie hij levert en onder welke condities. Het is goed mogelijk dat de bestelroute voor niet gecertificeerde dealers dicht staat.


Dat is op zich een erg liberaal idee japio, maar er bestaat in Nederland ook nog zoiets als consumentenbescherming in ons rechtssyteem en dat zegt nu juist weer dat:

HenryAmpera schreef:[...] Onderdelen zelf [...] beschikbaar [moeten] zijn. [...]


Een beetje raar, toch? Iemand een gebruiksproduct verkopen van zo'n halve ton Euries en hem dan niet in staat stellen om het te herstellen...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ampera-e Ongeluk -> Waar zijn onderdelen te vinden

Berichtvr 12 okt 2018, 17:05

japio schreef:Een toeleverancier mag zelf bepalen aan wie hij levert en onder welke condities. Het is goed mogelijk dat de bestelroute voor niet gecertificeerde dealers dicht staat.


Lijkt me niet: ieder willekeurig schadebedrijf moet onderdelen kunnen bestellen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: Ampera-e Ongeluk -> Waar zijn onderdelen te vinden

Berichtvr 12 okt 2018, 17:49

Ik zou de ampera e bij de dealer zetten en de koop overeenkomst laten ontbinden.
Dan hebben ze in ieder geval 1 setje reserve onderdelen.
Het is toch te gek voor woorden dat je weken moet wachten, moet toch binnen enkele dagen overgevlogen kunnen zijn.
Ik heb er geen last meer van ik heb hem al verkocht, maar het was een fijne auto.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten