Het is nu za 19 jan 2019, 12:59


Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 145
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 50000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtza 01 dec 2018, 00:01

Vandaag een leeglopende band gehad.

Ik reed net met een klant de snelweg op en er verscheen een waarschuwing in het dashboard met "te lage band druk" met daarbij de aanduiding welke band het was en de druk (1.84)

gelukkig kon ik bij een benzinepomp er extra lucht in doen en na de rit naar de garage.
Mooi die waarschuwing


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 145
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 50000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 04 jan 2019, 14:14

Gisteren de 60.000 km beurt gehad.
Helaas niet zelf opgehaald, dus geen idee wat ze hebben gedaan.

Ook iets aparts met onze eigen snellader....wanneer ik deze afkoppel (ik laat de auto aanstaan, omdat ik er meestal gewoon in blijf zitten en sowieso de verwarming aan wil) en in zn achteruit wil zetten, verschijnt de melding "probleem met sne!lader, kan nu niet schakelen "

Wanneer ik vervolgens 1 X (!) op de start knop druk, gaat de auto uit en onmiddellijk weer aan en kan ik gewoon wegrijden.


Offline

edrelais

Newbie

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: di 08 aug 2017, 16:08
  • km-stand: 250
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtdi 15 jan 2019, 22:22

Al enige tijd lees ik hier aandachtig mee en sinds deze maand (jan 2019) ook de trotse bezitter van een Ampera-E.
Tot op heden heel tevreden over de auto.

Ik heb alleen een paar vraagjes, misschien dat jullie hier antwoord op weten:

1: Als ik de auto in de P-stand zet, de handrem aantrek, maar niet de powerknop indruk (even wat in de afvalbak doen). Dan toetert de auto 3x. Is dit uit te zetten? Dit is in een woonwijk 's ochtends vroeg nogal vervelend. In het menu heb ik hier niets over kunnen vinden. Ook heb ik OnStar gecontact, zij geven aan dat dit hoort, omdat de sleutel uit de auto weggaat, terwijl deze dus nog aanstaat.

2: Kan iemand mij uitleggen wat 'passieve vergrendeling' inhoudt? Hierbij zijn de opties: alleen bestuurdersportier of alle portieren.

3: Op mijn android toestel kan ik met de myOpel app het voorverwarmen niet starten, dit geeft altijd foutcode 708. Iemand een idee?

4: Voorverwarmen via de afstandbediening werkt prima, maar is het mogelijk de led-dagrijverlichting uit te zetten welke aangaat bij het starten van het voorverwarmen?

Alvast bedankt.


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 145
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 50000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtwo 16 jan 2019, 00:29

Ikzelf druk alleen op de P en verder niks.
Wanneer ik ff n benzinestation binnen loop voor cappuccino en toilet, zet ik m ook nooit uit.
Gewoon deuren op slot.
Met t knopje op de portierhendel gaat die gewoon open.


Passieve portiervergrendeling
Deze functie vergrendelt de auto
automatisch na enkele seconden als
er eerder een elektronische sleutel in
de auto is herkend, alle portieren
daarna gesloten zijn en de elektroni‐
sche sleutel niet in de auto achter‐
blijft.
Als de elektronische sleutel in de auto
blijft zitten of als de auto niet wordt
uitgezet, is passieve portiervergren‐
deling niet mogelijk.
Als er twee of meer elektronische
sleutels in de auto's zijn geweest en
de auto één keer aan was, vergren‐
deld de functie de auto zelfs als er
maar één elektronische sleutel uit de
auto wordt genomen.
Om vergrendelen van de auto te voor‐
komen, bijv. als er inzittenden in de
auto blijven, moet het systeem
worden uitgeschakeld.
Druk om het systeem uit te schakelen
gedurende enkele seconden op de
centrale-vergrendelingsknop terwijl
er een portier open is. De functie blijft
uitgeschakeld totdat de centrale-
vergrendelingsknop wordt ingedrukt
of de auto wordt ingeschakeld.
U kunt deze passieve vergrendeling
in- of uitschakelen in het menu
Instellingen, I Voertuiginstellingen I
Op afstand vergrendelen /
ontgrendelen / starten op het Info-
Display.
Info-Display 3 87.
Persoonlijke instellingen 3 93.


Claxon

Vertraagde vergrendeling
Met deze functie wordt het vergren‐
delen van de portieren en het inscha‐
kelen van het diefstalalarmsysteem
5 seconden uitgesteld wanneer de
toets op de portiergreep of de elek‐
tronische sleutel wordt gebruikt om
de auto te vergrendelen.
Uitgesteld vergrendelen is alleen
mogelijk wanneer de functie Anti-
buitensluit functie is uitgeschakeld.
Dit kan worden gewijzigd in de boord‐
instellingen.
Persoonlijke instellingen 3 93.
Aan: bij het indrukken van de toets
voor centrale vergrendeling ), geven
drie geluidssignalen aan dat
vertraagde vergrendeling geacti‐
veerd is.
De portieren vergrendelen niet tot
5 seconden na het sluiten van het
laatste portier. Uitgesteld vergrende‐
len kan tijdelijk worden genegeerd
door de centrale-vergrendelings‐
toets ) of ) op de elektronische sleu‐
tel in te drukken.
Uit: De portieren worden onmiddellijk
vergrendeld wanneer de centrale-
vergrendelingstoets ) of ) op de
elektronische sleutel wordt ingedrukt.


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 145
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 50000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtdo 17 jan 2019, 15:20

Ik vind t opvallend dat ik de enige Ampera rijder ben die de tractioncontrol onder de maat vind.

Sterker nog: ik vermoed dat deze t bij mij niet doet!
Het uit of aan zetten heeft bij mij weinig effect.
Nu ff getest.... maar wanneer m'n wielen doorspinnen brandt of knippert t tractioncontrol lampje niet!
Ook niet wanneer ik m op off zet en t lampje in m'n dashboard brandt als waarschuwing


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1257
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtdo 17 jan 2019, 15:35

Ferry34 schreef:Ook niet wanneer ik m op off zet en t lampje in m'n dashboard brandt als waarschuwing


? Dat laatste is natuurlijk volstrekt logisch: wanneer je als gebruiker traction control afzet gaat er niet een lampje knipperen om te waarschuwen dat de banden doorspinnen (dat wil je dan kennelijk of vind je OK, anders had je deze functionaliteit wel aan laten staan).
Amperaloos, na Leaf, E-Evalia en Zoe nu kilometers aan het vreten in een BMW i3 & praat en denk nog graag mee.
Verder op stal Saab 9-5 ('05) en Saab 96 ('78)


Offline

Robw

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: wo 07 nov 2018, 20:47
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 18 jan 2019, 13:19

Ferry34 schreef:Ik vind t opvallend dat ik de enige Ampera rijder ben die de tractioncontrol onder de maat vind.

Sterker nog: ik vermoed dat deze t bij mij niet doet!
Het uit of aan zetten heeft bij mij weinig effect.
Nu ff getest.... maar wanneer m'n wielen doorspinnen brandt of knippert t tractioncontrol lampje niet!
Ook niet wanneer ik m op off zet en t lampje in m'n dashboard brandt als waarschuwing


Bij mij knippert het traction control lampje wel als de wielen doorslaan. Ik heb een 2019 model. Misschien dat dat iets uit maakt?


Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 317
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 42
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 18 jan 2019, 17:20

edrelais schreef:3: Op mijn android toestel kan ik met de myOpel app het voorverwarmen niet starten, dit geeft altijd foutcode 708. Iemand een idee?

Dan kan jij meer dan ik, ik kan in de iOS app niets indrukken, de knoppen van het voorverwarmen zijn grijs. Ik had ergens gelezen dat dit met wettelijke verplichtingen te maken had, wat mij vreemd lijkt want bij andere merken mag het gewoon wel (Audi, BMW).

edrelais schreef:4: Voorverwarmen via de afstandbediening werkt prima, maar is het mogelijk de led-dagrijverlichting uit te zetten welke aangaat bij het starten van het voorverwarmen?

Dat wist ik ook niet maar iemand hier op het forum wist te vertellen dat als je de verlichting niet op auto zet de lampen niet aan gaan tijdens het voorverwarmen. En dat klopt.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 145
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 50000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 18 jan 2019, 18:02

[/quote]

Bij mij knippert het traction control lampje wel als de wielen doorslaan. Ik heb een 2019 model. Misschien dat dat iets uit maakt?[/quote]

Nee dat maakt niet uit. Traction control lampje knippert altijd wanneer deze actief is.
Dat was eigenlijk de reden dat ik dacht dat t er niet op zat, alleen ESP.
Hij heeft t bij mij nooit gedaan.


Thierry...ik dacht ik zet er maar bij ook als die uit staat, anders denken mensen dat ik m per ongeluk op "uit" heb staan


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten