Het is nu vr 26 apr 2019, 16:41


Accu conditionering

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

HJee

Newbie

  • Berichten: 32
  • Geregistreerd: vr 27 okt 2017, 21:29
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Accu conditionering

Berichtdo 13 dec 2018, 22:01

Ik rijd al sinds augustus in de Ampera-e maar ik heb nog geen enkele keer in het energie-overzicht gezien dat er een percentage van de accu capaciteit werd gebruikt voor accu-conditionering. Zelfs niet toen het vanochtend 1 graad vroor. Wanneer gaat de accu-conditionering aan?


Offline
Avatar gebruiker

Duurzaamheidscoach

Newbie

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: do 21 feb 2013, 09:23
  • Woonplaats: Wijchen
  • km-stand: 5000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera-e

Re: Accu conditionering

Berichtvr 14 dec 2018, 11:03

Bij mij idem. Ik lees op buitenlandse forums dat het wel heel koud moet zijn voordat dat gebeurd. Zelf heb ik de indruk dat die meter het niet goed registreert. Op een ander overzicht zie je dat buitentemperatuur wel gevolgen heeft voor je range. Overdag bij mij aan de lader thuis hoor en zie ik regelmatig dat de auto ineens iets doet. Je hoort vloeistof stromen, er wordt stroom verbruikt.
Mag het een litertje minder zijn


Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 326
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 3200
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Accu conditionering

Berichtvr 14 dec 2018, 12:49

Tijdens een snel laad sessie gisterochtend zag ik in mijn Torque-pro logs dat tijdens de eerste minuten de Batterij verwarming even aanstond, 6 minuten lang op 1.9kW en toen nog een paar minuten steeds lager en na een totaal van 9 minuten helemaal uit. Gemiddeld 1.7 kW in 9 = 0.25 kWh. Buiten temperatuur was +2.5 C.

Maar op mijn energie overzicht zie ik er niks van terug, staat nog op 0%. Maar 0.25 kWh van 99.7 kWh is 0.25% afgerond is dat 0% :)

PS: 99.7kW was over 455.6 km = 21.9 kWh/100km = 4.57 km/kWh
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Offline

amperaphile

Newbie

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: ma 21 mei 2018, 10:23
  • Woonplaats: Belgie
  • km-stand: 45000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Accu conditionering

Berichtzo 10 feb 2019, 13:15

Al 45000 km op de teller van mijn ampera-e, maar toch een vraagje…

Nu dat wij koud weer hebben, start ik elke morgen de "Preconditioning" vanuit de myOpel app. Het werkt wel, maar de stroom komt van de batterij in plaats van de lader, zelf als de wagen aan de lader hangt.

Zodra dat ik de boodschap van bevestiging van de preconditioning op het scherm (van de iPhone) krijgt, gaat de groene lamp uit en start de auto de verwarming (met verkeerslichten aan). Na de verwarming ook geen groene lamp aan. Als ik vertrek zie ik duidelijk dat er een verbruik is van ongeveer 1,6 Kw. Een beetje telleustellend… Mijn Ampera (niet -e) was smart genoeg om te laden tijdens voorverwarming.

Is het bij jullie ook zo ?


Offline

Robw

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: wo 07 nov 2018, 20:47
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Accu conditionering

Berichtma 11 feb 2019, 16:26

bij mij zie ik dat een deel van de stroom uit de batterij komt en een deel uit het stopcontact. Ik kan maximaal met 4.8 KW laden, en bij het voorverwarmen kan de auto zeker wel 7KW gebruiken, dus dan 2.5KW uit de accu en 4.8 uit het stopcontact.


Offline

amperaphile

Newbie

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: ma 21 mei 2018, 10:23
  • Woonplaats: Belgie
  • km-stand: 45000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Accu conditionering

Berichtza 16 feb 2019, 17:45

Robw schreef:bij mij zie ik dat een deel van de stroom uit de batterij komt en een deel uit het stopcontact. Ik kan maximaal met 4.8 KW laden, en bij het voorverwarmen kan de auto zeker wel 7KW gebruiken, dus dan 2.5KW uit de accu en 4.8 uit het stopcontact.


Danku. Mijn lader geeft tot 7,36 Kw (32A), ik zou dus kunnen voorverwarmen zonder stroom uit de batterij gebruiken, wat absoluut niet het geval is...

Blijft het groen licht aan tijdens het voorverwarmen van jij auto (of niet) ??


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 326
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Accu conditionering

Berichtzo 17 feb 2019, 01:58

@ampéraphile: het zou kunnen omdat je op volle accu bent,dat jou lader niet 32A mag laden,maar 10 A op zijn einde... dus je trekt meer vermogen dat jouw lader mag geven... :?:


Offline

amperaphile

Newbie

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: ma 21 mei 2018, 10:23
  • Woonplaats: Belgie
  • km-stand: 45000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Accu conditionering

Berichtwo 20 feb 2019, 23:50

@tofelec : eigenlijk laadt de wagen niet meer na het starten van het voorverwarming. Zelfs als het voorverwamen af is, blijft de auto staan zonder te laden.


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 326
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Accu conditionering

Berichtdo 21 feb 2019, 06:23

amperaphile schreef:@tofelec : eigenlijk laadt de wagen niet meer na het starten van het voorverwarming. Zelfs als het voorverwamen af is, blijft de auto staan zonder te laden.

:wtf: een ampera niet E zou slimmer zijn??? :shock:



Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron