Het is nu vr 29 maart 2024, 08:12


Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Berichtdi 13 sep 2016, 08:40

60kWh á 4% @Ivo, daar moet je het mee doen. Zelf wacht ik op een Nissan of een Koreaan met 40 tot 50kWh.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Berichtdi 13 sep 2016, 08:56

japio schreef:60kWh á 4% @Ivo, daar moet je het mee doen. Zelf wacht ik op een Nissan of een Koreaan met 40 tot 50kWh.


Ik vind dat een hele nette capaciteit :ugeek:

Afbeelding
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Berichtwo 14 sep 2016, 08:00

Het is zonder meer een hele nette capaciteit, ben wel benieuwd of we nu ontwikkelingen gaan waarnemen zoals vroeger met laptops: de ene is nog niet uit of de volgende biedt meer waar (prestaties) voor zijn geld of dezelfde waar maar dan tegen een lagere prijs.

Was mijn ervaring met de Ampera overall positief geweest dan had ik zonder meer voor de Ampera-E gegaan, denk dat het ook veel uit gaat maken waar de auto geproduceerd gaat worden. In Duitsland? Dan wil ik wel heroverwegen. Maar als íe uit de good old USA moet komen dan never nooit niet...
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Berichtwo 14 sep 2016, 11:59

Dat laatste zal wel het geval zijn, net zoals met de Volt/Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Berichtwo 14 sep 2016, 14:26

De batterij is van LG en deze gaat dan ook langer mee dan de auto zelf...
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Berichtdo 15 sep 2016, 14:36

In elk geval is de stoplichtsprint van de Volt/Ampera sneller. http://insideevs.com/chevrolet-bolt-slo ... -mph-volt/
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Berichtdo 10 nov 2016, 16:25

HenryAmpera schreef:Dat laatste zal wel het geval zijn, net zoals met de Volt/Ampera.
zal wel detroit zijn ja of zo.
maar wat ik intressant vind is dat de buffer is
ik lees 60kwh en 59 kwh bruikbaar? dat lijkt me een fout.
want dan gaan ze niet meer zo lang mee en is het puur om te kunnen zeggen dat ze het verste kunnen.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

wseelde

Bekende

  • Berichten: 82
  • Geregistreerd: vr 15 nov 2013, 22:22
  • Woonplaats: Eelde
  • km-stand: 100000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Berichtvr 11 nov 2016, 19:49

Het zou me niet verbazen dat je hem wel bijna helemaal leeg kan trekken (met de nodige waarschuwingen). Ik de praktijk zul je dit namelijk maar zelden doen, omdat je hem vaak al ruim voordat hij leeg is al weer aan de lader hangt. Dit in tegenstelling tot de huidige Ampera, die bij velen wel vrijwel elke keer "leeg" wordt getrokken. Dan is het ook belangrijker om een ruimere ondergrens te hanteren.

Het lijkt me wel onwaarschijnlijk dat je hem ook standaard helemaal vol zal laden, want dat zou een aanslag zijn op de levensduur van de accu. Maar wellicht krijg je de optie om dit, indien gewenst, af en toe te doen. Ik weet eigenlijk niet hoe andere volledige elektrische auto's dit doen.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Berichtvr 11 nov 2016, 20:12

de i3 laad op tot 97 %
wat mij ook slecht lijkt toch doen ze dat en leeg tot 10 %.... dus maar een buffer van 13 % of 2444 watt
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron