Het is nu vr 29 maart 2024, 07:06


Krijgt de Ampera E J1772 (gedoe i.v.m. BTW aftrek) ?

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Krijgt de Ampera E J1772 (gedoe i.v.m. BTW aftrek) ?

Berichtma 09 jan 2017, 23:15

sigmasailor schreef:Die salderingsregeling is nog niet versoberd toch? Gaan ze wel nieuw beleid over maken maar de strijd is nog niet gestreden. Een eigen Powerwall is daarvoor misschien wel de oplossing.


Ik denk dat het naïef is om te veronderstellen dat die strijd nog niet gestreden is, dit jaar is er de evaluatie (een formaliteit als je het mij vraagt) en vanaf 01-01-2020 gaan we wat meer belasting betalen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Krijgt de Ampera E J1772 (gedoe i.v.m. BTW aftrek) ?

Berichtwo 11 jan 2017, 00:16

japio schreef:.... dit jaar is er de evaluatie (een formaliteit als je het mij vraagt).......

De salderingsregeling komt mij persoonlijk (en velen met mij) op korte termijn goed uit. Op langere termijn bevordert het de innovaties niet. Als je het rapport van PWC, "De historische impact van salderen", waarin de regeling wordt geëvalueerd, goed leest, dan zie je dat er voor een effectieve energietransitie en CO2-reductie er een mix aan maatregelen nodig is. Overheidsinmenging is noodzakelijk, maar verstoort de situatie per definitie altijd in enige mate.

Hier een linkje naar het rapport van PWC. https://www.rijksoverheid.nl/binaries/. ... lderen.pdf

Maar ik gok dat we weer ON-TOPIC moeten. :oops: :silent:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Krijgt de Ampera E J1772 (gedoe i.v.m. BTW aftrek) ?

Berichtwo 11 jan 2017, 07:56

Moeten?

Het rapport van PWC is een visie van PWC en niet meer dan dat. De doelstelling van de salderingsregeling is het bevorderen van PV door PV financieel iets aantrekkelijker te maken en het is niet in het leven geroepen om innovaties te bewerkstelligen.
PWC stelt dat de salderingsregeling een prikkel wegneemt om te innoveren, maar iedere klant waar ik PV plaats die gaat zich veel meer met zijn energiehuishouding bezig houden dus deze stellingname is te kort door de bocht.

Zodra de salderingsregeling komt te vervallen plaats ik een storage, mijn elektrameter gaat dan terug naar de kleinste huisaansluiting en dan is mijn bijdrage aan een collectieve oplossing ook nagenoeg niets.

NOM (nul op de meter) is een innovatie die nota bene is ontstaan uit de salderingsregeling...
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Rick

Newbie

  • Berichten: 43
  • Geregistreerd: ma 07 mei 2012, 14:05
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Krijgt de Ampera E J1772 (gedoe i.v.m. BTW aftrek) ?

Berichtdi 31 jan 2017, 19:06

japio schreef:Moeten?

Zodra de salderingsregeling komt te vervallen plaats ik een storage, mijn elektrameter gaat dan terug naar de kleinste huisaansluiting en dan is mijn bijdrage aan een collectieve oplossing ook nagenoeg niets.

NOM (nul op de meter) is een innovatie die nota bene is ontstaan uit de salderingsregeling...


Dat is precies wat men bedoeld met innoveren; je energie niet over de meter gooien en verwachten dat het altijd hetzelfde opleverd. Dat doet het nl niet.
Storage is dan de oplossing en dat is een goede bijdrage aan de energietransitie. Nu nog een contract met een partij die dit voor de regelt en zodoende geld voor je kan verdienen.

NOM is natuurlijk utopie en nooit haalbaar. Maar wellicht met storage en andere innovaties toch wel in de toekomst. Daarvoor moet wel de salderingsregeling veranderen.

Volgens mij klopt het helemaal. :angel:


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Krijgt de Ampera E J1772 (gedoe i.v.m. BTW aftrek) ?

Berichtdi 31 jan 2017, 22:33

De 'werkelijke' waarde van een duurzame kWh is inmiddels gedaald tot 6 cent en in de landen rond de evenaar tot onder de 3 cent, door de importheffing zijn zonnepanelen in de EU op dit moment onnodig duur (wat doet de EU eigenlijk met deze heffingen??) en middels talloze opslagen wordt een kWh zwaarder belast dan stookolie. De grootverbruiker heeft er nauwelijks belang bij om zijn kantoorpand boven het C label uit te trekken, en PWC denkt hier tussendoor op te kunnen maken dat de salderingsregeling innovatie in de weg staat???
De overheden maken er met hun geknutsel een janboel van en dat is de enige conclusie die PWC op papier kan zetten :wave:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: Krijgt de Ampera E J1772 (gedoe i.v.m. BTW aftrek) ?

Berichtza 11 feb 2017, 12:51

Als je (als opdrachtgever) maar genoeg betaald kan je zowat iedere 'consultant' wel zo ver krijgen te rapporteren wat je als opdrachtgever zo mooi uitkomt. Echt onafhankelijk en onpartijdig is in de consultancy een utopie.

Voorbeeld om bomen te kappen: We gaan de 'zichtlijnen' verduidelijken....
of (in natuurgebieden) we gaan het nog leuker maken voor de vogeltjes en dan maar lekker tuinieren van EU subside geld.

Sorry, beetje off topic maar ik heb echt alle vertrouwen in de zogenaamd onafhankelijke en deskundige adviesrapporten verloren.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Krijgt de Ampera E J1772 (gedoe i.v.m. BTW aftrek) ?

Berichtma 13 feb 2017, 22:37

Graag nu weer ON TOPIC en een beetje aardig doen naar elkaar a.u.b.

:idea:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron