Het is nu zo 05 mei 2024, 14:47


Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

sarion

Bekende

  • Berichten: 64
  • Geregistreerd: vr 24 nov 2017, 11:52
  • km-stand: 10000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtwo 31 jan 2018, 11:50

Deze week met de Ampera-e wat langere afstanden gereden. Voornamelijk op de snelweg, waar ik 100 of 120 heb gereden. Op een volle lading, met 3 inzittenden, kom ik dan op een bereik van zo`n 260 km.

Het lijkt of de auto bij het bepalen van de range rekening houdt met hoe hard je rijdt of hebt gereden (snelweg / stad). De inschatting op de display klopt dan steeds beter. Vermoedelijk gaat hij een stuk verder als je alleen 100 of minder km/hr rijdt.

Ook voor het eerst bij Fastned en Allego de snelladers gebruikt. Dan laadt hij gemiddeld met zo`n 40 kW. Even koffie drinken een kwartier, en je hebt 10 kWh erbij, voor 40-50 km extra. Erg handig bij lange trips!

Waze bevalt erg goed als navi! Nu nog even de softwareupdate laten uitvoeren door de dealer, dan ben ik van die zwarte balken af.

Is het iemand gelukt om navigatie te tonen in de display achter het stuur? Zou wel handig zijn om je ogen beter op de weg te houden.


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtwo 31 jan 2018, 12:13

sigmasailor schreef:Heel herkenbaar, TomTom is gewoon de beste navi. Ik heb de mijne voor 3 jaar gratis tot 2019 als update van de vorige app. 20 € per jaar is ook geen geld natuurlijk. Destijds zelfs een van de redenen om de fabrieks navi in mijn Outlander vaarwel te zeggen.
Jij had je MMCS toch verruild voor een Pioneer head unit met Navi? De TomTom kwam toch pas toen je met de Pioneer Navi ook niet uit de voeten kon?


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtwo 31 jan 2018, 13:58

Klopt helemaal; was lang verhaal kort. Ik heb mijn eerste Pioneer (met navi) geruild voor een simpel systeem (ook Pioneer) zonder navi. Pioneer gebruikte toen ook 'Here' als kaartleverancier. Pioneer had (toen) als enige Apple Carplay; dat begin je steeds vaker standaard in auto's te zien en is wat mij betreft 'de' oplossing. Het proces van verandering in wegen naar 'Here' en vervolgens naar Pioneer en Mitsubishi lijkt wel 2 jaar te duren en 150€ per update te moeten kosten. Tomtom (maar ook de diverse 'online' oplossingen) zijn veel sneller (dus actueler) en kosten niets tot een fractie van wat 'Here' kost.
Ik heb eigenlijk altijd (al ruim 10 jaar?) TomTom gebruikt op diverse manieren; begon met los kastje.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtwo 31 jan 2018, 18:53

Here heeft zelf ook een gratis app. Werkt prima. Geloof mij, het licht niet aan hun kaarten.


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtdo 01 feb 2018, 09:18

Ik weet het en geloof je, zal dan wel aan het proces of verdienmodel liggen. Mijn ervaring met de Outlander en Pioneer was gewoon slecht. Ze liepen twee jaar achter en er zijn gewoon betere alternatieven. Met dank aan CarPlay.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 176
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 02 feb 2018, 01:49

Het is een feest om in deze auto te mogen werken zeg, top.

Ik heb al veel pluspunten opgenoemd, nu n paar kleine minpunten:
- ik blijf balen van de kofferbak ruimte. Hadden ze maar die daklijn niet omlaag laten lopen. Wel mooi: had vandaag klanten van vakantie die allebei zo'n hardcase koffer met 4 wieltjes hadden en die gaan gewoon staand in de kofferbak...easy.

- ik heb regelmatig dat wanneer ik m in zn achteruit wil zetten, ik de melding krijg dat ik de knop moet indrukken. Blijkbaar doe ik dat te snel of te slordig, want ik druk m gewoon in.

- de achteruitrijcamera is handig, maar in t donker is t beeld bedroevend en vooral als t regent.

- de vering is stug wat drempels betreft. Hé, ik heb n stuk of 4 mercedessen gehad. Die kennen geen drempels ;)

- hij lijkt geen tractioncontrol te hebben en gezien die power was dat wel handig geweest in de regen van vandaag.

- dat automatisch inparkeren....je moet veel handelingen doen hoor. Ben er nog niet aan toegekomen.

Zag trouwens zowel gisteren alsook vandaag een ampera e rijden in amersfoort, vallen niet op.
Blijft de beste auto waar ik ooit in heb gereden en als taxichauffeur rij ik in dikke autos ;)


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 02 feb 2018, 10:10

Ferry34 schreef:- ik heb regelmatig dat wanneer ik m in zn achteruit wil zetten, ik de melding krijg dat ik de knop moet indrukken. Blijkbaar doe ik dat te snel of te slordig, want ik druk m gewoon in.)
Dat herken ik wel. Vooral als je even wil keren in een smal straatje. Dan wil je dat graag snel doen om ander verkeer niet op te houden en juist dan gaat het vaak mis. Maar heb nog niet kunnen ontdekken wat ik dan verkeerd doe of heb gedaan.


Offline

Pdominicus

Newbie

  • Berichten: 33
  • Geregistreerd: zo 30 dec 2012, 01:15
  • km-stand: 50
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 02 feb 2018, 17:10

Ferry34 schreef:Het is een feest om in deze auto te mogen werken zeg, top.

Ik heb al veel pluspunten opgenoemd, nu n paar kleine minpunten:
- ik blijf balen van de kofferbak ruimte. Hadden ze maar die daklijn niet omlaag laten lopen. Wel mooi: had vandaag klanten van vakantie die allebei zo'n hardcase koffer met 4 wieltjes hadden en die gaan gewoon staand in de kofferbak...easy.

- ik heb regelmatig dat wanneer ik m in zn achteruit wil zetten, ik de melding krijg dat ik de knop moet indrukken. Blijkbaar doe ik dat te snel of te slordig, want ik druk m gewoon in.

- de achteruitrijcamera is handig, maar in t donker is t beeld bedroevend en vooral als t regent.

- de vering is stug wat drempels betreft. Hé, ik heb n stuk of 4 mercedessen gehad. Die kennen geen drempels ;)

- hij lijkt geen tractioncontrol te hebben en gezien die power was dat wel handig geweest in de regen van vandaag.

- dat automatisch inparkeren....je moet veel handelingen doen hoor. Ben er nog niet aan toegekomen.

Zag trouwens zowel gisteren alsook vandaag een ampera e rijden in amersfoort, vallen niet op.
Blijft de beste auto waar ik ooit in heb gereden en als taxichauffeur rij ik in dikke autos ;)


Ik kom ook wel eens in a'foort maar jou nog niet gespot. achteruitrijcamera is inderdaad echt belabberd. Volgens mij was die van de Ampera zelfs beter. Automatisch inparkeren werkt redelijk goed. Je moet soms wel wat tijd hebben zodat ie een plaats detecteert. Zelf parkeren gaat sneller :D
Ampera-e groentje :mrgreen:


Offline
Avatar gebruiker

e-head

Vaste klant

  • Berichten: 156
  • Geregistreerd: zo 03 jun 2012, 11:12
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 20703
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 02 feb 2018, 18:56

Ferry34 schreef:..... Zag trouwens zowel gisteren alsook vandaag een ampera e rijden in amersfoort, ......

Een rode?


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 176
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtza 03 feb 2018, 12:21

Ha, dat was jij :)

De ampera valt echt nauwelijks op. Zelfs ik moet 2 keer kijken, want er zijn autos die er sprekend op lijken zoals n meriva.


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten