Alex schreef:Snelladen is veel meer dan een noodplan, zodra je eraan gewend bent. Ik ken BMW i3-rijders die 60.000 km/jaar rijden en die nu bij thuiskomst al hun werk afhebben, omdat ze even hebben gezeten bij een snellader. Kan je mooi even je mail wegwerken en zo. Dan kies je voor een gunstig prijsplan bij Fastned en komen snellaad-kosten in een heel ander perspectief.
Point taken. Dat werk doe ik nu na thuiskomst en kan natuurlijk ook bij FastNed. Blijft (in mijn geval) de spits filedruk wel van invloed op de keuze van mijn reistijden. FastNed zit (nog) minstens 1 knooppunt van mijn huis.
In geval van lange rit woon/werk is het voor mij prima te doen om gedurende de werkdag + in de nacht te laden. Bij langere ritten tussendoor is snel laden een prima optie.
Verder heb ik de luxe van een eigen laadpunt op de oprit (nog niet geschikt voor de Ampera-e), dat kan voor veel mensen anders zijn. Dan komt het i3 scenario wat je omschrijft nog sneller dichterbij.
Ik ben positief over de combinatie van deze mogelijkheden, al zou 3 fase AC een goede aanvulling zijn.