Het is nu do 18 apr 2024, 11:28


Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Tomv65

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 aug 2017, 14:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtza 03 feb 2018, 13:04

Ferry34 schreef:Het is een feest om in deze auto te mogen werken zeg, top.

Check!

Ferry34 schreef:- ik blijf balen van de kofferbak ruimte. Hadden ze maar die daklijn niet omlaag laten lopen....

Check!
Voor vakantie (met z'n 4-en) echt wel een dakkoffer nodig dus, en zuinig pakken!

Ferry34 schreef:- ik heb regelmatig dat wanneer ik m in zn achteruit wil zetten, ik de melding krijg dat ik de knop moet indrukken. Blijkbaar doe ik dat te snel of te slordig, want ik druk m gewoon in.

Check! Ligt dus niet aan "ons".

Ferry34 schreef:- de achteruitrijcamera is handig, maar in t donker is t beeld bedroevend en vooral als t regent.

Check! De "weinig licht" compensatie brengt de resolutie naar een soms gewoon grappig niveau. Maar genoeg om ongelukken te voorkomen denk ik.

Ferry34 schreef:- de vering is stug wat drempels betreft. Hé, ik heb n stuk of 4 mercedessen gehad. Die kennen geen drempels ;)

Check!! Wat mij betreft de grootste min. Heb bij mij in de buurt wat high-speed bumps die ik met de Prius met 80 kon nemen. Als ik dat nu doe zit iedereen en alles tegen het dak :lol:

Ferry34 schreef:- hij lijkt geen tractioncontrol te hebben en gezien die power was dat wel handig geweest in de regen van vandaag.

Check. Het lijkt er wel te zijn, maar de power is soms gewoon te direct (vooral als 't nat is). Blijft snel optrekken in de regen toch nog een beetje mensenwerk... Go Max!

Ferry34 schreef:- dat automatisch inparkeren....je moet veel handelingen doen hoor. Ben er nog niet aan toegekomen.

Check. Kan het zelf veel sneller 8-) maar vond het leuk om es te proberen.

Ferry34 schreef:Blijft de beste auto waar ik ooit in heb gereden en als taxichauffeur rij ik in dikke autos ;)

Superleuk om te lezen :thumbup:
Nu Opel Ampera-e 2017 8-) ; ex Toyota Prius Plugin 2013 :ugeek: , ex Honda Insight 2009 :?


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 176
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtwo 07 feb 2018, 22:09

Nog Iets aparts...

Je kunt de ventilatieroosters niet afsluiten. In ieder geval de linker niet (bij mn taxi zijn de middelste niet toegankelijk omdat mn computerscherm ervoor zit.

Je kunt wel de knoppen indrukken waar je de flow doorheen wilt hebben, maar afsluiten gaat niet.
Wat maakt dat uit?
Nou, ik heb zo'n action luchtverfrisser die je in t ventilatierooster hangt.....maar die plastic pootjes smelten :shock:
Ik heb er al 3 kapot.

Nou kost zo'n setje 2,50 ofzo maar er zijn er in 1 week nu 3 kapot. Gelukkig had ik nog wat oude pootjes.

Wel errug lekker met deze kou...stoelverwarming en vanochtend ff stuurverwarming aangehad :)

Oh ja, nog een dingetje wat lastig is met mn werk:
De sluitingen van de gordels achterin zitten niet vast. Dus als er n passagier zn gordel vast wil doen, drukken ze automatisch de sluiting naar beneden. Ik heb veel ouderen en die zijn niet zo behendig.
Ik ga ff naar de bouwmarkt. Ik zit te denken aan een plastic ring onder de sluiting te doen zodat deze niet meer tussen de bank gedrukt kan worden.


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtza 17 feb 2018, 22:23

Eindelijk is de ampera geleverd, wat een goede keus geweest.
Duurde wel 9 maanden.
Ik kan alleen nergens vinden dat als ik de auto op slot doe, de spiegels gelijk automatisch dichtklappen.
Weet iemand of dit kan?
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtzo 18 feb 2018, 13:11

rob313 schreef:Eindelijk is de ampera geleverd, wat een goede keus geweest.
Gaaf man, eindelijk. Veel plezier er mee.

On Topic: Dat van die spiegels weet ik even niet :oops:


Offline

Steven

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: do 07 dec 2017, 10:49
  • km-stand: 4075
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtma 19 feb 2018, 10:14

rob313 schreef:Ik kan alleen nergens vinden dat als ik de auto op slot doe, de spiegels gelijk automatisch dichtklappen.
Weet iemand of dit kan?

Ik heb het ook niet kunnen vinden, volgens mij is het simpelweg niet mogelijk.
Maar mocht ik het fout hebben hoor ik het natuurlijk graag :)

Tot nu toe druk maar op het knopje in het portier tijdens het uit- en instappen.


Offline
Avatar gebruiker

hwithaar

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: di 10 dec 2013, 22:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtma 19 feb 2018, 12:19

Sinds ruim een week een Glory Red Ampera-E op de oprit. Na een kleine vijf jaar in een Outlander een welkome afwisseling met, net als de Outlander, zaken waar je mee weg loopt en dingen waardoor je met vraagtekens blijft zitten. Twee zaken waarvan ik mij afvraag of anderen er ook tegen aan gelopen zijn:

1.) Rubber interieurmatten. Heeft iemand de origineel GM rubber matten set besteld en ook daadwerkelijk uitgeleverd gekregen?

2.) Dubbele vloer laadruimte. Helaas is de dubbele laadvloer samen met een aantal andere bruikbare opties het kind van de rekening geworden toen de GM accountant nog eens met een fijne kam door de boeken ging :thumbdown: Ik stoor mij aan de hoge tildrempel i.c.m. de diepte van de bagageruimte en wil zo snel mogelijk de originele GM dubbele vloer gemonteerd hebben zodat mobiele lader, laadkabel etc. daar een plek kunnen krijgen. Heeft iemand via de dealer alsnog de dubbele vloer geleverd gekregen?


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtwo 21 feb 2018, 20:39

hwithaar schreef:Heeft iemand via de dealer alsnog de dubbele vloer geleverd gekregen?


Deze is als optie te koop iets van 230 euro, veel geld voor een plank.
Maar nog nergens goedkoper kunnen vinden.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline
Avatar gebruiker

hwithaar

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: di 10 dec 2013, 22:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtdo 01 maart 2018, 10:34

rob313 schreef:veel geld voor een plank.

Ja. Aan de andere kant, we rijden de auto zakelijk dus netto kost 'ie de helft. En het maakt de bagagaruimte voor mijn specifieke gebruik stukken bruikbaarder. Navraag leert echter dat de laatste status is (net als de rubber matten) "in backorder zonder verwachte leverdatum" is :roll:


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 02 maart 2018, 08:33

hwithaar schreef:Navraag leert echter dat de laatste status is (net als de rubber matten) "in backorder zonder verwachte leverdatum" is :roll:
Ja, dat blijft spannend met deze auto. Iemand al iets gehoord van zijn nieuwe buitenspiegel(s)?


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 176
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 02 maart 2018, 23:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk m'n stickers erop 8-)
Zijn speciaal gemaakt.
Een stuk handiger want eerst zagen mensen niet dat dit hun bestelde taxi was en bleven ze binnen staan wachten.

Vanochtend zijn ze erop gedaan en heb al meerdere mensen verbaast zien kijken...leuk!
Zo zien mensen hoe vet elektrisch rijden eruit ziet en hoe vlot dat rijdt.
Laatst bijgewerkt door Ferry34 op za 03 maart 2018, 13:01, in totaal 1 keer bewerkt.


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten