Gespot én in mogen rijden!Indruk:
= Ruim instappen, zowel voor als achter. Achterin zit ik met 1.93m wel met m'n haar tegen het dak, maar wel rechtop en niet klem zoals bij huidige Ampera of bij Tesla-S
= Voorstoelen zitten direct goed. Natuurlijk niet getest bij lange rit, want met 2 personen maar uurtje kunnen rijden
= Rijdt uitstekend. Duidelijk sterkere acceleratie dan bij huidige Ampera.
= De flipper aan het stuur voor one-pedal-drive werkt prima. Na paar minuten wennen kun je zonder gebruik van je remmen voor een stoplicht precies uitkomen waar je wilt staan. Auto blijft daar zonder rem staan totdat je weer verder wilt
= Koppelen iPone aan auto werkt makkelijk en snel. Bellen, sms en audio (spotify) werkt direct en goed. Navigatie van telefoon op display lukte niet, omdat dat alleen kan via usb-kabel, die ik niet bij me had. Wel logisch, omdat anders je telefoon wel snel leeg zou raken tijdens navigeren
= Prima stuurgedrag, je merkt niet het hoge gewicht, maar wel het lekker lage zwaartepunt. Door korte neus en kleine draaicirkel makkelijk te plaatsen waar je wilt
= Veiligheid-sytemen niet allemaal uitgetest, maar dode-hoek waarschuwing en afstandsbewaking tot voorganger werken prima. In Launch Executive uitvoering zit niet de eerder wel aangekondigde surround-camera-parkeer-begeleiding (of hoe je dat ook maar weer noemt). Dat schijnt later nog een extra optie te worden.
Samengevat: aanrader.
Dus: besteld. In kleur rood. Met de vrij kleine buitenafmetingen mag de auto voor mij best extra opvallen.
Levertijd nog af te wachten. De eerste exemplaren zouden toch in augustus/september beschikbaar moeten komen, al verschillen de berichten inderdaad nogal sterk.