Switch to full style
Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Plaats een reactie

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

vr 18 mei 2018, 10:33

Dat zou me wel gelukt zijn als m'n dienst niet afgelopen was. Ik moet hem dan opladen anders moet ik de volgende dag tijdens m'n pauze gaan bijladen.

Die 520 is dus geen leugen, maar ik heb gisteren dan ook nauwelijks snelweg gehad.
Vorige week begon ik zelfs op 496 km actieradius, maar kreeg alleen maar snelweg ritten.

Ha, ik ga zitten en start op 496 actieradius :)
Ook interessant: de 6-10 ampere schuif staat op 12 ampere...

Edit, vandaag ook weer 493 km actieradius. Begon op 471 maar liep weer omhoog.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

do 24 mei 2018, 20:05

Van de week had ik de deuren al ontgrendeld met de afstandbediening en stond ik nog even de praten naast de auto voordat ik instapte. Grappig genoeg sprong de auto na en paar minuten weer op slot. Ik sluit de auto altijd 2x (tot de claxon) vandaar dat het opviel, opeens zo'n toetertje!

In ieder geval mooi over nagedacht bij per ongeluk openen van de auto! :clap:

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

vr 25 mei 2018, 06:52

DerOpelmann schreef:Van de week had ik de deuren al ontgrendeld met de afstandbediening en stond ik nog even de praten naast de auto voordat ik instapte. Grappig genoeg sprong de auto na en paar minuten weer op slot. Ik sluit de auto altijd 2x (tot de claxon) vandaar dat het opviel, opeens zo'n toetertje!

In ieder geval mooi over nagedacht bij per ongeluk openen van de auto! :clap:


Je wilde toch niet beweren dat deze functie die al jaaaaaaaaaaaaren bestaat bij vrijwel alle automerken voor jou nieuw was? ;-)

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

vr 25 mei 2018, 11:49

NeufegliseThierry schreef:
DerOpelmann schreef:Van de week had ik de deuren al ontgrendeld met de afstandbediening en stond ik nog even de praten naast de auto voordat ik instapte. Grappig genoeg sprong de auto na en paar minuten weer op slot. Ik sluit de auto altijd 2x (tot de claxon) vandaar dat het opviel, opeens zo'n toetertje!

In ieder geval mooi over nagedacht bij per ongeluk openen van de auto! :clap:


Je wilde toch niet beweren dat deze functie die al jaaaaaaaaaaaaren bestaat bij vrijwel alle automerken voor jou nieuw was? ;-)


Zelfs bij de Ampera (1) had GM hieraan gedacht :shifty:

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

vr 25 mei 2018, 17:36

Al mijn (bestel) auto's vanaf 2003 met een af fabriek centrale vergrendeling dus ik ben ook wat minder verbaasd ;)

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

zo 27 mei 2018, 04:15

Had vandaag iets aparts. Gisteren m'n taxi aan de laadpaal aangesloten en toen ik zag dat hij aan het laden was, heb ik m afgesloten en naar huis gelopen.

Kom ik vanmiddag bij m'n auto...niks bijgeladen!
Gelukkig had ik nog 227 km over van gisteren pfff.
Aan de centrale gemeld dat ik in m'n 30 minuten pauze zou moeten snelladen.

Lang geleden dat ik dat heb moeten doen.
Dus inderdaad snellader in m'n pauze opgezocht en had nog maar 54 km over.
36 minuten kunnen laden en....221 km!!

Holy shit dat is veel!!
In de winter laad ik maar 70 km in 30 minuten.
Nu 167 km in 36 minuten :)

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

zo 27 mei 2018, 14:34

NeufegliseThierry schreef:Je wilde toch niet beweren dat deze functie die al jaaaaaaaaaaaaren bestaat bij vrijwel alle automerken voor jou nieuw was? ;-)


Ja, was echt nieuw voor mij :roll: :oops:

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

zo 27 mei 2018, 17:08

japio schreef:Al mijn (bestel) auto's vanaf 2003 met een af fabriek centrale vergrendeling dus ik ben ook wat minder verbaasd ;)


Centrale deurvergrendeling natuurlijk, maar pas bij m'n Mercedes E220 van 4 jaar geleden deed de auto zichzelf op slot als jij dit zelf niet deed...mits de sleutel buiten de auto is

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

za 09 jun 2018, 10:49

2 dingen opgevallen en gebeurd:

1. Voor de 2de keer dat ik bij m'n ampera kom nadat ik deze de vorige dag aan de openbare laadpaal heb gehangen en "laadsessie onderbroken"
Niks erbij :(

Als ik m aansluit kijk ik in m'n dashboard of hij daadwerkelijk laadt en hoe laat hij klaar is.
Pas daarna zet ik de auto uit en op slot.

Nu dus weer niet geladen (paar weken geleden ook gebeurd) en dat kan ik met m'n werk niet hebben.

Ook vervelend dat het connecten met m'n smartphone/nu Opel niet lukt, want dan zou ik vanuit m'n huis kunnen zien of de auto laadt.
Gisteren avond met uitlaten van de hond maar ff langs gelopen en hij was nog aan het laden.

2. Weer opgevallen hoe ongelooflijk snel hij in deze temperaturen oplaadt.
Ik startte m'n werkdag met 164 km maar gelukkig had ik na n uurtje of 2 ineens 30 minuten de tijd om te snelladen.
Exact aantal minuten nu niet bijgehouden, maar in ongeveer 30 minuten van 101 km actieradius naar 276 km.
In t dashboard gaf hij steeds aan met 45 kW te laden....wauw.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

za 09 jun 2018, 11:03

Bij mij stuurt hij een email als het laden is onderbroken. In te stellen via eur.onstar.com, had je dat al gedaan?
Plaats een reactie