Pagina 32 van 39

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018, 11:22
door Anko
En ook wanneer hij klaar is ...

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018, 11:29
door Ferry34
Dat is handig!
Ik ga meteen kijken.

Oh onstar. Ik krijg dat in de Ampera niet geactiveerd.
Hoe doe ik dit?
Ik heb verder weinig/geen gegevens mee gekregen. M'n wifi doet het ook niet.
Ik heb geen formulier met inlog gegevens gevonden

Oh ja, ik kwam gisteren n collega tegen en die bleek de goedkopere versie te hebben, want hij had geen achteruitrijcamera!

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018, 12:04
door sarion
Je moet in de auto op de onstar knop bij de spiegel drukken. Dan activeren ze de boel voor je.

Als ik inlog krijg ik eerst altijd achterhaalde gegevens. Pas na op refresh te drukken worden ze actueel. Middens het afstandsbediening icoontje kan je ook de auto voorverwarmen / koelen. Handig als de app niet werkt op je telefoon, zoals bij mij!

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018, 15:30
door Ferry34
Ik zie nu dat het niet gratis is.
Aangezien het niet mijn auto is, ga ik dat niet doen.

Ik kan niet echt vinden of de Smoov app dit kan.
Ik heb m'n laadpaal bij favorieten gezet en ik zie n tabblad Monitoren.
Misschien werkt dit. Ik ga vanavond kijken.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

BerichtGeplaatst: za 23 jun 2018, 11:51
door Ferry34
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben nu 7 ampera's rijden en deze staan klaar.
Staan enkele Chinese BYD tussen.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

BerichtGeplaatst: za 23 jun 2018, 23:45
door tofelec
Wat geven ze van gevoel die chinese BYD?

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2018, 01:43
door Ferry34
Ik kan het je nog niet vertellen, want er is nog niet mee gereden.
Ik zal proberen binnenkort n rondje te rijden.
Zag wel dat die wat groter is dan de Ampera, maar weet niet eens wat zo'n ding kost of wat z'n actieradius is.

Ik zou heel graag n Hyundai Kona EV willen proberen.... zo'n dikke auto :)

Oh ja, nog ff n dingetje....
Deze week voor de derde keer n storing gehad bij de laadpaal en weer nul kilometer geladen. Erg vervelend.

De snellader was wel weer extreem snel
Aan de snellader met nog 54 km actieradius
Na 40 minuten op 300 km....wauw

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2018, 13:50
door Alex
tofelec schreef:Wat geven ze van gevoel die chinese BYD?

Ben ik ook benieuwd naar. Het model bestaat al weer een jaar of vijf, zes. Destijds voldeden ze niet aan de Europese kwaliteitseisen, net zoals de Landwind destijds en veel Chinese scooters. Gezien het feit dat BYD zowel taxi's als bussen naar Europa exporteert, zal er wel het een en ander verbeterd zijn

Maar ja, we rijden allemaal een Amerikaan, en daar zijn de standaarden ook niet Europees.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 07:43
door Ferry34
Heb nog steeds niet gereden in de BYD, maar hoorde wel wat ervaringen van passagiers. Die hadden het over "stugger, minder comfortabel"

Heb wel gemerkt met de Ampera dat er n "sweet spot" is, met buitentemperatuur, wat betreft actieradius.
Het is dus niet zo dat des te warmer het is, des te verder hij rijdt.

Met die hoge temperaturen van 32-36 graden, zakte m'n actieradius behoorlijk. Ik haalde met moeite 300 km.
Bij overzicht verbruik stond ook
Rijden 32 %
Klimaat instellingen 28%

WTF , dat is veel. Normaal is dit 2-5% en blijkbaar trekt de airco dan behoorlijk wat stroom.

Gisteren was de temperatuur perfect, 22-25 graden en auto startte met 455 km actieradius en dat bleef zo :)

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

BerichtGeplaatst: zo 19 aug 2018, 20:04
door e-head
Is deze ervaring niet sterk gekoppeld aan het gebruik als taxi?
Met name tijdens het wachten gebruikt de klimaatregeling wel stroom, terwijl er geen nuttige kms tegenover staan.
In mijn geval valt het best mee; na het aanzetten rijdt je bijna meteen weg; na aankomst zet je vrijwel direct contact uit. De klimaatregeling gebruikt wel íétsje meer, maar zeker niet in de orde van een kwart van het accuvermogen of zo.