Het is nu vr 29 maart 2024, 09:29


ampera e besteld

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

technophobia

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: do 06 jul 2017, 21:58
  • Woonplaats: Breda
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtdo 07 dec 2017, 22:57

Vanochtend een mail ontvangen om "OnStar" te activeren.. kort daarna gebeld door Opel dat de Ampera-e klaar staat om op te halen volgende week donderdag de 14e.. Eerder werd week 2 2018 gemeld omdat 30 december de afleverdatum was.. meevaller dus :)

Niet te veel kilometers maken gelijk, want de laadpaal wordt pas de 18e geplaatst.. maar goed.. luxeprobleem.

Ben overigens blij dat ie nog voor de "oude prijs" geleverd wordt.. volgens de dealer zijn er veel kopers geconfronteerd met de verhoogde prijsstelling als de bestelde Ampera-e nog niet in productie was genomen.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtvr 08 dec 2017, 10:40

technophobia schreef:Ben overigens blij dat ie nog voor de "oude prijs" geleverd wordt.. volgens de dealer zijn er veel kopers geconfronteerd met de verhoogde prijsstelling als de bestelde Ampera-e nog niet in productie was genomen.


Hoe kritisch ik ook ben t.o.v. de Ampera-E: dit 'verdient' de auto niet (prijsverhoging gaat 'm nekken voor wat betreft verkoopaantallen) en ook ontzettend zuur voor diegenen die weloverwogen zo'n auto bestellen en nu moeten slikken of stikken.

Aangezien het helemaal niet om grote aantallen gaat had het m.i. Opel/GM NL gesierd indien zij het prijsverschil voor de reeds verkochte maar nog niet geleverde auto's op zich genomen had. Ja, dat valt niet mee maar er is ook zoiets als het bewaken van het imago van je merk en verantwoordelijkheid richting klanten (let wel: een kleine prijsverhoging: daar had je me niet over gehoord maar het gaat nu wel om serieus veel geld).

Just my 2 cents.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

e-head

Vaste klant

  • Berichten: 156
  • Geregistreerd: zo 03 jun 2012, 11:12
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 20703
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtvr 08 dec 2017, 14:04

NeufegliseThierry schreef:..... Just my 2 cents.

Tel daar voor mij 2 cent bij op. Ben het helemaal met je eens.

Prijsverhogingen voor nieuwe bestellingen => OK, dan weet de klant welke afweging zij/hij maakt. Maar voor al bestelde (los van wel/niet in productie genomen) auto's is het slecht voor het imago van zowel leverancier als het autotype. En dat verdient GM/Opel dan misschien wel, maar de Ampera-e beslist niet!


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtvr 08 dec 2017, 16:44

iray schreef:Ik zit nog steeds te wachten op de levering van mijn auto die bijna drie weken geleden is aangekomen in Zeewolde.
Zeewolde? Of Zeebrugge? Die van mij is eind November in Zeebrugge aangekomen. En staat gepland voor levering 9/1/2018. Inderdaad vrij lange transit.


Offline

iray

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: za 06 mei 2017, 16:42
  • Woonplaats: Hoofddorp
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtvr 08 dec 2017, 17:03

Anko schreef:Zeewolde? Of Zeebrugge? Die van mij is eind November in Zeebrugge aangekomen. En staat gepland voor levering 9/1/2018. Inderdaad vrij lange transit.


Zeebrugge bedoelde ik. Overigens ben ik zojuist gebeld dat de auto binnen is bij de dealer. Eind volgende week mag ik hem afhalen.

Persoonlijk vind ik dat ze er erg lang over doen om die auto's uit België te halen. Zou vandaag de dag toch sneller moeten kunnen.
Ampera-E rijder van dec 2017 tot mei 2019. Daarvoor hybride in de Volvo V60 D6 en Toyota Prius.


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtvr 08 dec 2017, 17:54

iray schreef:
Anko schreef:ZOverigens ben ik zojuist gebeld dat de auto binnen is bij de dealer. Eind volgende week mag ik hem afhalen.
Goed nieuws, zo vlak voor het weekend, dus.

Enig idee wat op het laatst de "geplande leverdatum" in de glazen bol van de dealer was?


Offline

Steven

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: do 07 dec 2017, 10:49
  • km-stand: 4075
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtvr 08 dec 2017, 18:42

De mijne staat bij de dealer, maar ik mag hem van de leasemaatschappij pas in januari hebben :cry:
Nog een paar weekjes geduld dus :problem:


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtvr 08 dec 2017, 19:04

Steven schreef:De mijne staat bij de dealer, maar ik mag hem van de leasemaatschappij pas in januari hebben :cry:
Nog een paar weekjes geduld dus :problem:
Ruilen? ;)


Offline

Steven

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: do 07 dec 2017, 10:49
  • km-stand: 4075
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtvr 08 dec 2017, 21:50

Anko schreef:
Steven schreef:De mijne staat bij de dealer, maar ik mag hem van de leasemaatschappij pas in januari hebben :cry:
Nog een paar weekjes geduld dus :problem:
Ruilen? ;)
haha, laten we dat maar niet doen.
Ik bedoel het minder ondankbaar als dat het klinkt, ik had het veel slechter kunnen treffen.


Offline

technophobia

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: do 06 jul 2017, 21:58
  • Woonplaats: Breda
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtza 09 dec 2017, 01:14

NeufegliseThierry schreef:Aangezien het helemaal niet om grote aantallen gaat had het m.i. Opel/GM NL gesierd indien zij het prijsverschil voor de reeds verkochte maar nog niet geleverde auto's op zich genomen had. Ja, dat valt niet mee maar er is ook zoiets als het bewaken van het imago van je merk en verantwoordelijkheid richting klanten (let wel: een kleine prijsverhoging: daar had je me niet over gehoord maar het gaat nu wel om serieus veel geld).


Sluit ik me helemaal bij aan. Wat bepaalde dealers ook niet siert is dat de Ampera-e Launch Executive ineens te koop staan als Business Executive.. zogenaamd uit voorraad :thumbdown: https://www.autowereld.nl/opel/ampera-e/business-executive-520km-rijbereik-4-bijtelling-26301838/foto.html#foto-132990764


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron