Het is nu vr 29 maart 2024, 11:09


ampera e besteld

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtvr 22 sep 2017, 19:27

NeufegliseThierry schreef:My guess: in de meeste gevallen zal er helemaal nog geen duidelijkheid zijn, niet vreemd gelet op de enorme vertraging met uitlevering in de good old USA zelf (en dus laat staan in het land der kaaskoppen ;-) )
Leveringsproblemen in de USA? Er staan 8000 Bolts bij dealers op voorraad die ze niet kwijt kunnen. Productie in de fabriek wordt daarom terug geschroefd.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtza 23 sep 2017, 09:28

Anko schreef:
NeufegliseThierry schreef:My guess: in de meeste gevallen zal er helemaal nog geen duidelijkheid zijn, niet vreemd gelet op de enorme vertraging met uitlevering in de good old USA zelf (en dus laat staan in het land der kaaskoppen ;-) )
Leveringsproblemen in de USA? Er staan 8000 Bolts bij dealers op voorraad die ze niet kwijt kunnen. Productie in de fabriek wordt daarom terug geschroefd.


Jaja, en daarom worden ze ook in de USA zo traag uitgeleverd ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtza 23 sep 2017, 12:27

Waarom baseer je op dat ze traag uitgeleverd worden? Want met 8000 stuks op voorraad (bij de dealers, notabene) lijkt me dat een beetje stug.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtza 23 sep 2017, 12:31

Gewoon even teruglezen in dit draadje of een ander (het staat ergens in dit forum), die info is niet van mij afkomstig.

En als die 8.000 maar een beetje aan het rondhangen zijn, dacht je dan (er van uitgaande dat er geen kwaliteitsproblemen zijn of andere 'duistere' overwegingen) niet dat GM alle productiecapaciteit zou aanwenden om enkel Ampera-E's eruit te rammen en de wachttijd hier in NL terug te dringen?
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtza 23 sep 2017, 12:44

In dit draadje staat het drie keer genoemd. Drie keer door jou en drie keer zonder enige vorm van bronvetmelding. Ik heb mij gebaseerd op artikelen als deze: https://www.google.nl/amp/s/electrek.co ... tdown/amp/

Vraag is waarom GM zich nog heel erg druk zou maken om het inmiddels verkochte Opel.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtza 23 sep 2017, 14:14

Wat nou zo grappig is: we zijn langs elkaar heen aan het praten.

Wat de reden namelijk ook is, feit is dat de levering van auto's aan Europa Richard Utrecht Karel is en dat is erg spijtig voor eenieder die er 1 wenst.

Overigens is mijn persoonlijke inschatting dat uitgaande van de prijsstelling en omvang van de accu GM per geproduceerde eenheid verlies leidt en dus niet erg genegen is om veel Ampera-E's te produceren om de ex dochtermaatschappij te plezieren.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: ampera e besteld

Berichtza 23 sep 2017, 17:57

Waarom zou GM zich nog druk maken om Opel? Suggestie: Als ik 8000 auto's in mijn achtertuin heb staan en deze via welk kanaal dan ook voor een mooi bedrag kan verkopen dan doe ik dat.
8.000 auto's * $30.0000 is een kwart miljard beste Anko, ik acht de kans dat de nuchtere kijk van Thierry hier betrouwbaarder beeld geeft dan een webvondst.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: ampera e besteld

Berichtza 23 sep 2017, 20:27

We zijn met een heerlijk gezelschapsspel bezig dat uitermate frustrerend is voor hen die graag snel in een Ampera-e willen rijden.

Al staan er 8.000 Chevrolet Bolts voor de Amerikaanse markt op voorraad, daar hebben we in Nederland niets aan. De auto's hebben niet de goede specs en zijn voor een andere klant (lees: Chevrolet) gemaakt. Een Amerikaanse Volt is ook anders dan een Europese Volt :!:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtza 23 sep 2017, 20:32

NeufegliseThierry schreef:Wat de reden namelijk ook is, feit is dat de levering van auto's aan Europa Richard Utrecht Karel is en dat is erg spijtig voor eenieder die er 1 wenst.
Oh, maar dát ben ik zonder meer met je eens.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: ampera e besteld

Berichtza 23 sep 2017, 22:47

Alex schreef:Al staan er 8.000 Chevrolet Bolts voor de Amerikaanse markt op voorraad, daar hebben we in Nederland niets aan. De auto's hebben niet de goede specs en zijn voor een andere klant (lees: Chevrolet) gemaakt. Een Amerikaanse Volt is ook anders dan een Europese Volt


Dat is allemaal aan te passen en waarschijnlijk is de mistlamp en het aanpassen van de eenheden het enige wat een NL goedkeuring in de weg zit.
Moet er nog een Ampera-E van gemaakt worden... Rebadgen is al lang uitgevonden ...
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten