Het is nu do 18 apr 2024, 07:28


ampera e besteld

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

sarion

Bekende

  • Berichten: 64
  • Geregistreerd: vr 24 nov 2017, 11:52
  • km-stand: 10000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtwo 24 jan 2018, 12:12

Ok, ja de portable charger heb ik erbij gekregen. Maar de kabel voor de laadpalen had de dealer er niet bij gekregen van Opel Nederland. Vind ik best een belangrijk accessoire voor een elektrische auto...


Offline

NiekValk

Bekende

  • Berichten: 89
  • Geregistreerd: za 22 sep 2012, 13:12
  • km-stand: 5193
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtwo 24 jan 2018, 12:31

Zelfde had ik bij mijn eerste Ampera. Toen nageleverd. Hoort er gewoon standaard bij.
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtwo 24 jan 2018, 13:12

sarion schreef:Ok, ja de portable charger heb ik erbij gekregen. Maar de kabel voor de laadpalen had de dealer er niet bij gekregen van Opel Nederland. Vind ik best een belangrijk accessoire voor een elektrische auto...
Helemaal mee eens. Keerzijde van het verhaal: die van mijn Outlander gebruikte ik zowat twee keer per dag. Die van de Ampera E zit nog in de verpakking. Nog niet nodig gehad :thumbup:


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: ampera e besteld

Berichtwo 24 jan 2018, 20:52

Anko schreef:Bij mijn weten is mode 2 een portable 'charger' en mode 3 een vast geinstalleerde 'charger'. Dat maakt de kabel met de stoeptegel er in een mode 2 laadkabel en de kabel met twee mennekes stekkers een mode 3 laadkabel.

Klopt! Zie bijvoorbeeld https://www.laadkabeldiscounter.nl/blog ... en-mode-4/ voor de uitleg over de laadmodi.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

sarion

Bekende

  • Berichten: 64
  • Geregistreerd: vr 24 nov 2017, 11:52
  • km-stand: 10000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtwo 24 jan 2018, 21:01

Ik bedoelde ook dat die mode 3 kabel me wel een essentieel "onderdeel" leek van een elektrische auto, en ik niet goed begrijp hoe het kan dat deze niet meegeleverd wordt door Opel Nederland.


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: ampera e besteld

Berichtdo 01 feb 2018, 18:49

sarion schreef:Ik bedoelde ook dat die mode 3 kabel me wel een essentieel "onderdeel" leek van een elektrische auto, en ik niet goed begrijp hoe het kan dat deze niet meegeleverd wordt door Opel Nederland.


Hoort er gewoon bij te zitten.
Is mij net bij de dealer verteld.
Zit niet in de auto als hij uit de usa komt maar in nederland wordt hij door de dealer bijgeleverd.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: ampera e besteld

Berichtdo 01 feb 2018, 18:52

He He eindelijk auto staat bij koopman in Born.
Nu nog op transport naar de dealer en dan afleveren.
Het heeft even op zich laten wachten, ben benieuwd. :angel:
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtdo 01 feb 2018, 20:55

Gaat vast helemaal goed komen, Ben er zelf iig al een maand heel erg blij mee.


Offline

Boulie

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: ma 05 feb 2018, 12:51
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtma 05 feb 2018, 12:55

Beste Forum leden,

Ik heb afgelopen week een Opel Ampera-e business executive in quantum gray besteld bij de leasemaatschappij. Heel toevallig hadden deze ooit één amperea-e besteld in dezelfde kleur, maar dan een in een launch executive uitvoering. Aangezien deze ondertussen al in Nederland is en ik die daarom binnen een maand al kan rijden, heb ik die maar meteen geaccepteerd.

Zit er überhaupt verschil tussen de “launch executive” en “business executive” uitvoering?

Aangezien onze leasemaatschappij ervoor kiest om de auto voor de deur op een trailer af te leveren, dus niet bij een dealer, wil ik vragen of jullie misschien advies hebben voor zaken waar ik voor- en tijdens de levering op moet letten.

Overigens wordt dit mijn eerste elektrische auto en zie ik er enorm naar uit!


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: ampera e besteld

Berichtdi 06 feb 2018, 07:22

Boulie schreef:Beste Forum leden,

Ik heb afgelopen week een Opel Ampera-e business executive in quantum gray besteld bij de leasemaatschappij. Heel toevallig hadden deze ooit één amperea-e besteld in dezelfde kleur, maar dan een in een launch executive uitvoering. Aangezien deze ondertussen al in Nederland is en ik die daarom binnen een maand al kan rijden, heb ik die maar meteen geaccepteerd.

Zit er überhaupt verschil tussen de “launch executive” en “business executive” uitvoering?

Aangezien onze leasemaatschappij ervoor kiest om de auto voor de deur op een trailer af te leveren, dus niet bij een dealer, wil ik vragen of jullie misschien advies hebben voor zaken waar ik voor- en tijdens de levering op moet letten.

Overigens wordt dit mijn eerste elektrische auto en zie ik er enorm naar uit!
Tsjees, wat een geluk heb je daar. Binnen een maand rijden. Het moet net gekker worden ;-)

Ik denk dat je een "Launch Edition" krijgt, niet een "Launch Executive". Dit Is dezelfde auto als het nieuwe topmodel, maar dan 5000,- goedkoper. Plus metallic lak zit bij de prijs in. Echt waar. Krijg je een gunstiger leaseprijs, t.o.v. de Business Executive?


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Peter123 en 2 gasten