Switch to full style
Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Plaats een reactie

Re: De concurrentie

di 24 jul 2018, 23:49

Dat is mooi!

Minder mooi is dat de snellader in Amersfoort Noord stuk was en m'n collega daar stond met nog maar 45 km actieradius.
3 weken geleden was de enige andere snellader in Amersfoort kapot.
Lullig want er zijn er maar 2.

De gewone lader vlakbij m'n huis lijkt ook minder te zijn, want toen ik m eergisteren om 2330 neerzette met 365 km, had hij om 0740 395 km.

Gisteren om 1730 aan lader met 165 km, vanochtend 0740 335 km.
Niet vol.
Had nog 20 minuten over dus naar de snellader in Amersfoort (kwam er toch langs)....is die kapot!

Eh, voor m'n 2 weken vakantie had ik al gebeld dat die kapot was!
Gisteren nog gebeld dat die andere kapot was, dus nu zijn de enige 2 snelladers in Amersfoort kapot :(

Re: De concurrentie

wo 25 jul 2018, 08:54

Ik zie dit fenomeen (niet de kapotte snelladers maar wel de afhankelijkheid daarvan) steeds vaker voorkomen: er zijn steeds meer taxibedrijven die op elektrische auto's overstappen (bij mij in de regio b.v. Wegman) maar voor het snelladen voornamelijk op openbare laders aangewezen zijn (i.p.v. dat het bedrijf zelf investeert in een lader op eigen terrein).

Een tijdlang liep de infrastructuur -gemiddeld genomen- voor op het aantal elektrische auto's, maar nu een steeds groter deel intensief gebruikt wordt begint de situatie wat te kantelen. Bij Schiphol hoef ik de Fastned geeneens te bezoeken, staan over het algemeen een stuk of 6 a 8 taxi's. Gelukkig is er eentje 20 km verder bij Leiden, die is nog wel rustig :-)

Re: De concurrentie

wo 25 jul 2018, 14:37

Het is goedkoper om zelf te laden, maar wij zijn in afwachting van n nieuw pand.

Maar ook hebben chauffeurs regelmatig de auto thuis staan en die hebben zelf geen mogelijkheid om thuis te laden.
Ikzelf heb geen oprit of garage.

Soms in geval van een storing op de laadpaal of omdat ik het gewoon te druk heb met langere ritten, moet ik toch ff snelladen.

Sta al bijna op 40.000 km trouwens :)

Re: De concurrentie

do 26 jul 2018, 08:22

Ik vind het een groot risico om volledig elektrische auto's aan te schaffen zonder zelf over een goede laadinfra te beschikken.
Los van het risico dat je beperkt wordt is het financieel een nobrainer, op 40.000km/6(kWh/km) kom je inclusief laadverliezen op een verbruik van 7.000kWh. Vermenigvuldig dit eens met 0,33 of met 0,16 ct per kWh.

Re: De concurrentie

ma 30 jul 2018, 23:58

Soms kan het niet anders ;)

Op YouTube een paar mooie reviews van de Hyundai Kona EV door die Nyland
https://youtu.be/b-3_LO3Swlc

Ziet er dik uit en in n andere review rijdt hij deze al op 510 km. Die moet ik nog bekijken.

Re: De concurrentie

di 31 jul 2018, 17:22

En dan vanaf nu ook ingetekend op de Kia Niro EV
Eind van dit jaar ook de Hyundai kona ev ophalen.
Betere stoelen en adaptieve cruise control 7 jaar garantie
Denk dat Opel de ampera E snel gaat afbouwen,je merkt het de slechte levering.
Onderdelen voorraad hebben ze bijna niet.
En het is high tech dus 2 jaar garantie is niet veel.
Ampera E afscheid van genomen, was een geweldige auto niets mis mee, op stoelen na.

Re: De concurrentie

vr 03 aug 2018, 09:23

rob313 schreef:En dan vanaf nu ook ingetekend op de Kia Niro EV
Eind van dit jaar ook de Hyundai kona ev ophalen.
Betere stoelen en adaptieve cruise control 7 jaar garantie
Denk dat Opel de ampera E snel gaat afbouwen,je merkt het de slechte levering.
Onderdelen voorraad hebben ze bijna niet.
En het is high tech dus 2 jaar garantie is niet veel.
Ampera E afscheid van genomen, was een geweldige auto niets mis mee, op stoelen na.



Ja de grootste afknapper vond ik ook de stoelen. Kan er weinig overzeggen heb alleen maar een paar minuten gezeten in die stoel. Maar viel wel op dat het een soort plankjes zijn. Voelde niet heel comfortabel. Nu ben ik zelf niet de kleinste en lichtste, dat helpt ook mee natuurlijk.

Re: De concurrentie

zo 12 aug 2018, 02:07

Toch zit ik prima.
Ik ben niet zo groot, 1,78 m en 90 kg.

Ik zit er wel 40 uur per week in en al over de 40.000 km.

Maar als ik kon, ging ik voor de Kona.
De Opel rijdt echt fantastisch en ik stap uitgerust uit de auto.
De Kona heeft echter meer ruimte, nog grotere actieradius, grotere kofferbak en smoelt veel beter.

Gisteren zag ik trouwens op YouTube een eerste impressie van de Jaguar i pace.
Björn Nijland toonde uitgebreid het interieur....holy shit. Dikke auto :)

Re: De concurrentie

wo 15 aug 2018, 22:19

Sinds vandaag is ik gelukkig mijn aangepaste ASS-autostoel in de Ampera-e ingebouwd. Kwaliteit van de standaard stoel houdt echt niet over, nauwelijks steun. Verbazingwekkend vond ik dat niet, de stoel weegt erg weinig.
Het voor mij grootste nadeel van Ampera-e is nu dus verleden tijd!

Re: De concurrentie

do 30 aug 2018, 22:17

Vandaag in de Hyndai kona ev gereden.
Voordeel tov de ampera de stoelen zitten goed, goede steun en alles elektrisch te verstellen.
Geen frame te voelen door de bekleding.
Spiegels klappen automatisch in bij op slot doen.
Laden via een klep in het voorfront ipv aan de rijbaan kant.
Adaptive cruise control
Rijbaan volgt hij beter tussen de lijntjes
Nadeel remt wel regeneratief, maar voor het stoplicht kruipt de auto en de ampra niet
kan niet zelf inparkeren.
Qua acceleratie vergelijkbaar met de Ampera alleen een iets grotere accu
Al met al een goede concurrent, alhoewel Opel wil bijna geen ampera,s leveren
Plaats een reactie