Pagina 5 van 21

Re: De concurrentie

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2018, 14:59
door Anko
sigmasailor schreef: Vertraagt de auto harder zal er toch wel een lampje gaan branden? Heeft onze wetgever vast wel voor gezorgd.
Inderdaad. Ben er nog niet precies achter wanneer wel en wanneer niet, maar het is er wel. Te veel / te vaak is overigens ook niet goed, lijkt me.

Re: De concurrentie

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2018, 16:14
door Alex
sigmasailor schreef:Vertraagt de auto harder zal er toch wel een lampje gaan branden? Heeft onze wetgever vast wel voor gezorgd.

Bij de i3 branden de remlichten bij gas terugnemen boven een bepaalde remvertraging.

Re: De concurrentie

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2018, 17:11
door sigmasailor
Zelfs de PHEV heeft het (voor de kenners: niet bij standje B5) als je op de ACC rijdt en er weer eens iemand in het te grote gat voor je gaat rijden en de PHEV redelijk bruusk vertraagt. Zal vast wel een wetje zijn die dit (en terecht) voorschrijft bij een bepaalde vertraging.

Re: De concurrentie

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2018, 17:28
door Cherokee
Ferry34 schreef:Je weetdat een ampera ook met 1 pedaal te rijden is? Een tesla ook trouwens, alsdus een tesla rijder die me aansprak.
Ik rem bijna nooit, alleen om m in zn achteruit te zetten

Ikzelf sprak n tesla model S 85 dual engine aan en die vertelde dat zijn actieradius op 300 km lag.
Dat verbaasde me nogal, ik vond dat nogal matig voor een 85 kw auto, maar hij verklaarde op de snelweg gewoon 140 te rijden.

Een amsterdamse taxichauffeur die n nieuwe hyundai ionic had, vertelde dat zijn actieradius op 170-190 km lag als hij volgeladen was.
Dat is echt niet best zeg.


De Tesla met 85kw haalt met koud weer geen 300 km, Bij flink doorrijden houdt het met 180km al op (Emmeloord Amsterdam vice versa bleek niet modelijk :shock: . De Ampera-e komt ook niet verder dan 250km, althans niet tijdens mijn proefrit van een dag.

Re: De concurrentie

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2018, 19:06
door e-head
Anko schreef:.... Ben er nog niet precies achter wanneer wel en wanneer niet, maar het is er wel. Te veel / te vaak is overigens ook niet goed, lijkt me.

Mijn ervaring (bij donker en regenachtig weer kun je zelf je remlicht zien oplichten in de druppels op je achterruit):

Bij gas helemaal los in de L-stand (maximale regeneratie-vertraging dus) lichten de remlichten inderdaad op. Zodra je ietsje gas vasthoudt of bijgeeft, blijven ze uit of gaan ze weer uit.
Je achterliggers worden dus bij de grootste regeneratie netjes gewaarschuwd en anders niet.

Re: De concurrentie

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2018, 20:35
door japio
Dat is wel zo netjes :thumbup:

Re: De concurrentie

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2018, 22:12
door Ferry34
japio schreef:Mijn Ampera rijdt gewoon door als ik de rem niet gebruik... De Kangoo stopt, zonder te remmen en je kunt zelfs uitstappen terwijl de versnelling in D staat, perfect voor de postbode (werkt natuurlijk niet op een helling :? )
Actieradius is120km met 22kWh, best OK, actieradius van 190 voor een ioniq lijkt mij prima, er is geen taxichauffeur die 5 uur aaneengesloten rijdt.


Eh, dan rijd je de ampera in z'n D en dan werkt t niet.
Je moet de pook nog n tik naar achteren geven zodat hij in de L staat.
Dan remt hij wel af en laadt hij meteen n beetje bij.
Ik rem zelf zelden

Op n helling werkt dat ook want dan zet de ampera m zelf op de handrem.
Bij n stoplicht blijf hij ook gewoon staan.

Remlicht: die gaat vanzelf aan wanneer je meer dan 1G afremt. Je kunt dit zien als je s avonds rijdt. In je achteruit spiegel zie je t derde remlicht branden.

170-190km is onwerkbaar voor n taxichauffeur want dan moet je op zo'n 140 km al op zoek naar n supercharger.

Vandaag kon ik niet superchargen want ik kreeg m'n pauze op n plek waar geen supercharger in de buurt was.

Geen taxichauffeur die 5 uur achtereen rijdt?
Nou dat is me wel vaker gebeurd hoor. En dagen waar ik geen pauzes had zijn niet te tellen.
Ik nam dan zelf 2 x een cappuccino stop met wat te eten onderweg van 10 minuten op n dag, want ik ben niet gek maar n pauze van 30 minuten achtereen kreeg ik soms.

Reed gemiddeld 500 km op n dag toen met regelmaat boven de 600 km op 1 dag. Dat is zonder overuren want dat had ik dan weer zelden.

Re: De concurrentie

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2018, 22:38
door Anko
Japio heeft het denk ik over een 'gewone' Ampera, niet over een E.

Re: De concurrentie

BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2018, 20:50
door rob313
Vandaag voor een Hyundai kona ev wezen kijken voor erbij, en proefgereden in een benzine en dat beviel goed.
Stoelen zijn veel beter dan mijn ampera e.
Levertijd 2018, volgens de dealer er komen er 2000 aan.
Morgen maar reserveren denk ik.

Re: De concurrentie

BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2018, 21:10
door Ferry34
Ik schreef t al ergens anders, de Kona wordt n topper

-65 kw accu
- 100 kw via CCS snellader
- groter dan ampera, ook grotere kofferbak
- uiterlijk, gewoon n stoere bak.

Zou mijn keus ook zijn!