Het is nu vr 29 maart 2024, 07:05


Nieuwe eigenaren Ampera-e

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: Nieuwe eigenaren Ampera-e

Berichtzo 08 okt 2017, 20:42

sigmasailor schreef:Net bericht van Opel: het wordt 'waarschijnlijk' eind november. Zucht. De lol (ben er al een jaar mee bezig) gaat er zo wel vanaf. De concurrentie komt ook steeds dichterbij. Iemand belangstelling dit contract (als dat kan of mag) over te nemen?


Wat voor alternatief heb je ipv de ampera?

Heb hem ook besteld maar mijn dealer heeft totaal geen idee wanneer hij geleverd gaat worden. Op contract december, maar als het te lang duurt cancel ik gewoon.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: Nieuwe eigenaren Ampera-e

Berichtzo 08 okt 2017, 20:51

Eerst maar even doorrijden met de PHEV. Opel komt 'natuurlijk' niet uit zichzelf met nieuws; daar moet je zelf (flink) achteraan. jammer, jammer. Geen goed begin van een mogelijk nieuwe relatie.

Volgend jaar komt er van alles op de markt; dus keuze genoeg. Ik had het echt leuk gevonden als ik er nu al een paar maanden mee had kunnen rijden (de beloofde proefrit komt er ook maar niet van); dat gaat nog wel een paar maanden duren. De lol gaat er zo erg hard vanaf.

Jammer dat de 60 kWh Leaf pas in 2019 komt; zou de 40 kWh versie wat zijn?
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: Nieuwe eigenaren Ampera-e

Berichtzo 08 okt 2017, 21:18

Sigmasalor, de proefrit heb ik wel gemaakt al een dikke maand geleden in rotterdam die hebben er een demo auto

De 40 kw leaf vind ik te weinig bereik schat 240 km en dat vind ik te weinig. Betekend dat je dan maar in een straal van 120 km heen en weer kan rijden zonder te laden. Met de ampera kan ik eigenlijk altijd thuis laden op de zonnepanelen.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe eigenaren Ampera-e

Berichtzo 08 okt 2017, 22:19

rob313 schreef:De 40 kw leaf vind ik te weinig bereik schat 240 km en dat vind ik te weinig. Betekend dat je dan maar in een straal van 120 km heen en weer kan rijden zonder te laden. Met de ampera kan ik eigenlijk altijd thuis laden op de zonnepanelen.



Als je in het midden van het land woont is een range van 240km vaak meer dan voldoende, ik kan met 40kWh naar Antwerpen op en neer. Maastricht en Groningen dat wordt onderweg bijladen, maar de Ampera-e zal de 400km ook maar met de hakken over de sloot halen.
Van het prijsverschil tussen de Ampera-E en de Leaf kun je heel heel veel dure kWh's laden.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Nieuwe eigenaren Ampera-e

Berichtzo 08 okt 2017, 23:54

rob313 schreef:Met de ampera kan ik eigenlijk altijd thuis laden op de zonnepanelen.

Een bijna lege Ampera e moet thuis al snel meer dan 12 uur aan de lader. dat wordt 's avond verplicht thuisblijven (of fietsen) of 's morgens na de spits vertrekken. :think:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe eigenaren Ampera-e

Berichtma 09 okt 2017, 07:25

Alex schreef:Een bijna lege Ampera e moet thuis al snel meer dan 12 uur aan de lader. dat wordt 's avond verplicht thuisblijven (of fietsen) of 's morgens na de spits vertrekken. :think:
Vooropgesteld dat hij de volgende dag ook weer helemaal vol moet zijn. Als je verwacht dat je twee dagen achter elkaar 300 of meer km moet rijden, dan heb je wellicht een uitdaging. Komt dat heel af en toe voor, dan is FastNed m.i. een prima oplossing. Komt dat heel vaak voor, dan moet je je misschien eens achter de oren krabben. Maar dan hebben we het voor mijn gevoel over een hele kleine groep mensen.


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe eigenaren Ampera-e

Berichtma 09 okt 2017, 07:31

rob313 schreef:Met de ampera kan ik eigenlijk altijd thuis laden op de zonnepanelen.
Rob, ik ben me aan het verdiepen in mijn 'oplaad infrastructuur'. 'k Heb straks een Ampera E en een Outlander PHEV op de oprit staan en moet daar iets mee. Hoeveel panelen heb jij liggen? En werk jij overdag thuis? Want ik zie vooralsnog maar beperkte toegevoegde waarde in mijn zonnepanelen (anders dan de business case van de panelen zelf, natuurlijk).

Het enige voordeel dat ik tot nu toe zie is dat een slimme lader of de zelfde 25 A fase kan zetten waar ook de zonnepanelen op zitten. Op de momenten dat de zon flink schijnt en de Ampera E op de oprit staat kan ik dan met 7.2 kW laden. Maar dat zal over het algemeen in het weekend overdag zijn. En juist dan is het (in mijn geval) minder hard nodig.


Offline
Avatar gebruiker

e-head

Vaste klant

  • Berichten: 156
  • Geregistreerd: zo 03 jun 2012, 11:12
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 20703
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe eigenaren Ampera-e

Berichtma 09 okt 2017, 16:41

Vanochtend lag bij ons, bij het laden van de Ampera-e met 32A, de hoofdzekering eruit.
Stedin heeft dit binnen een paar uur opgelost: er bleek in werkelijkheid slechts een 25A smeltzekering in te zitten, in plaats van de eerder opgegeven 35A.

Nú wel de juiste 35 erin :D

Zie het uitgebreidere verhaal onder Algemeen/Techniek/Laden en laadpalen/Hoofdzekering in oude huizen / installaties


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: Nieuwe eigenaren Ampera-e

Berichtma 09 okt 2017, 17:37

e-head schreef:Vanochtend lag bij ons, bij het laden van de Ampera-e met 32A, de hoofdzekering eruit.
Stedin heeft dit binnen een paar uur opgelost: er bleek in werkelijkheid slechts een 25A smeltzekering in te zitten, in plaats van de eerder opgegeven 35A.

Nú wel de juiste 35 erin :D

Zie het uitgebreidere verhaal onder Algemeen/Techniek/Laden en laadpalen/Hoofdzekering in oude huizen / installaties


Dat betekend wel dat je vastrecht omhoog gaat. Mocht je al 35 lamp vastrecht hebben dan heb je teveel betaald. Heb ik ook gehad kreeg 3 jaar terug van stedin
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: Nieuwe eigenaren Ampera-e

Berichtma 09 okt 2017, 18:24

Is 1x35A of 3x25A niet hetzelfde (relatief lage) basis vastrecht? Daarboven mag je wel flink aftikken
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron