ma 07 mei 2018, 15:01
Misschien wel handig om te beseffen dat dit registraties betreft, niet hoeveel er verkocht worden.
Met de opwaartse prijsstelling en het beschikbaar komen van alternatieven zal de Ampera-E het wellicht nog lastig(er) krijgen qua verkopen.
Mijn inschatting: PSA heeft er bewust voor gekozen om pas laat iets te gaan doen met elektrisch rijden. Gelijk aan een aantal concurrenten zal de Ampera-E geen geld opleveren maar per verkocht exemplaar geld kosten. Afhankelijk van hoe precies de verrekenprijs ligt tussen PSA en GM gaat er dan op z'n zachtst gezegd geen lekkere impuls vanuit om verkopers te stimuleren om een Ampera-E te verkopen. Iets anders zou kunnen zijn dat PSA maar een erg beperkte productiecapaciteit van de Ampera-E heeft ingekocht (ook hier achterliggende gedachte dat het geen financieel interessant product is), dan hoeft de verkoper een koper niet te ontmoedigen maar doet de (verwachte) levertijd dat wel.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)