Het is nu za 11 mei 2024, 22:03


aantal geleverde ampera e

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtdo 16 nov 2017, 14:49

't Zal mij helemaal niets verbazen als Opel er 'gewoon' helemaal de stekker (aardige beeldspraak :angel: ) uittrekt in NL of de hele EU waar het de Ampera E betreft. Dan komt het wel goed uit dat ze er nog maar een paar geleverd hebben.
Waarom zou PSA de concurrentie met zichzelf aangaan? Ook PSA moet gewoon geld verdienen en heeft (krijgt) alternatieven; kennelijk stagneert de levering van Bolts omdat er een centenkwestie meespeelt. Ook die snap ik; waarom zou GM auto's met verlies aan Europa blijven leveren?
Die contracten: worden 'gewoon' eenzijdig opgezegd, staat vast wel een mooie clausule in.
Als je er eentje hebt twijfel ik je blij moet zijn met je 'Collectors item' of je je zorgen moet maken over onderhoud/reparatie en de restwaarde. Voor allebei is iets te zeggen.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline
Avatar gebruiker

e-head

Vaste klant

  • Berichten: 156
  • Geregistreerd: zo 03 jun 2012, 11:12
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 20703
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtdo 16 nov 2017, 21:18

sigmasailor schreef:.... of je je zorgen moet maken over onderhoud/reparatie en de restwaarde. .... .

Onderhoud is volgens mij niet veel meer en vrij standaard, toch?

Wel kan ik me wel voorstellen is, dat we als nadeel hebben/krijgen, dat er geen ontwikkelinspanning meer zal zijn en er dus bv geen software-upgrades meer zullen komen, en dat er nauwelijk respons meer zal zijn op eventuele kinderziektes die nog kunnen optreden (nu was GM daar ook met de "oude" Ampera niet erg vlot in en weinig scheutig, kan ik me herinneren ... . Zie o.a. de verhalen op dit forum van meerdere Ampera-rijders nu 5,5 jaar geleden!


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtdo 16 nov 2017, 21:47

Ja, wel mee eens. Remmetjes en banden zal best wel goed gaan, dat is allemaal standaard. Voor EV aandrijving, accu's regeneratie en software enzo zou het toch fijner zijn voor een importeur als een een paar 10-duizend rondrijden in plaats van een paar dozijn. Alleen dan kunnen monteurs competentie ontwikkelen om problemen ook echt bij de bron aan te pakken.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtdo 16 nov 2017, 23:57

sigmasailor schreef:Ja, wel mee eens. Remmetjes en banden zal best wel goed gaan, dat is allemaal standaard. Voor EV aandrijving, accu's regeneratie en software enzo zou het toch fijner zijn voor een importeur als een een paar 10-duizend rondrijden in plaats van een paar dozijn. Alleen dan kunnen monteurs competentie ontwikkelen om problemen ook echt bij de bron aan te pakken.


Denk dat het allemaal wel mee zal vallen met outlander in 3,5 jaar niets gehad op een beurtje na.
Software update niet gehad, dus zoveel wordt er niet ontwikkeld.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtvr 17 nov 2017, 09:53

sigmasailor schreef:Die contracten: worden 'gewoon' eenzijdig opgezegd, staat vast wel een mooie clausule in.
Gelukkig zijn ze dan ook heel meegaand wanneer klanten zelf uit hun contract willen :roll:


Offline
Avatar gebruiker

e-head

Vaste klant

  • Berichten: 156
  • Geregistreerd: zo 03 jun 2012, 11:12
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 20703
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtvr 17 nov 2017, 10:07

Anko schreef:
sigmasailor schreef:.... wanneer klanten zelf uit hun contract willen :roll:

Vertel?


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtvr 17 nov 2017, 10:51

e-head schreef:
Anko schreef:.... wanneer klanten zelf uit hun contract willen :roll:

Vertel?
Sigmasailor voorspelt (probeert ons bang te maken?) dat contracten door de dealer zomaar opgezegd kunnen worden, terwijl hij zelf als klant zijn contract heeft opgezegd.


(overigens klopt je quoting niet helemaal)


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtvr 17 nov 2017, 17:54

Ja, ik heb mijn contract opgezegd nadat de dealer zijn afspraken niet nagekomen is. En dat gaf dan ook geen enkel probleem.

Nee, ik probeer niemand bang te maken maar uit slechts een veronderstelling: het zal mij niets verwonderen als Opel in NL de stekker uit de Ampera E trekt (of iets van die strekking) (ben niet zo handig met die quotes).
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtvr 17 nov 2017, 18:48

Ben vandaag naar een hyandai kona gaan kijken ook een erg mooie auto.
Komt ook in 2018 naar nederland in 40kw en 63 kw uitvoering.
Is nog niet te bestellen, maar goede optie als opel het laat afweten of dat ik het laat afweten.
Heb in ieder geval alvast een alternatief gevonden.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline
Avatar gebruiker

e-head

Vaste klant

  • Berichten: 156
  • Geregistreerd: zo 03 jun 2012, 11:12
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 20703
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: aantal geleverde ampera e

Berichtvr 17 nov 2017, 19:45

Anko schreef:.... (overigens klopt je quoting niet helemaal)

Sorry, dat slaat ws op mijn eerdere quote.
Maar Anko, uit je formulering:
Gelukkig zijn ze dan ook heel meegaand wanneer klanten zelf uit hun contract willen :roll:
had ik opgemaakt, dat je mogelijk zélf je contract had willen opzeggen, en daarbij een al-dan-niet meegaande leverancier had getroffen :oops: .

Ik was dus vooral benieuwd of jij wel gewoon op je levering zult wachten? Ik voorspel in ieder geval, dat áls je de Ampera-e krijgt, je er heel tevreden over zult zijn!


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron