Het is nu do 28 maart 2024, 10:33


Dakdragers Ampera-e

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

e-head

Vaste klant

  • Berichten: 156
  • Geregistreerd: zo 03 jun 2012, 11:12
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 20703
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Berichtdo 07 dec 2017, 22:58

HaKa schreef:..... Heb deze vandaag bij ze gekocht, was toch in de buurt. De kit even uitgeprobeerd en past prima!

Dank voor de tip!

Welke heb je gekocht, de Wingbar (Edge?) of de Quarebar?


Offline
Avatar gebruiker

HaKa

Vaste klant

  • Berichten: 166
  • Geregistreerd: vr 24 aug 2012, 23:23
  • Woonplaats: Bennekom
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Berichtvr 08 dec 2017, 00:35

e-head schreef:
Welke heb je gekocht, de Wingbar (Edge?) of de Quarebar?


De Wingbar Edge, als het goed is minder geruis en minder verbruik (al zal in de praktijk wel of geen tegenwind meer maatgevend zijn...)
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km


Offline
Avatar gebruiker

Tomv65

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 aug 2017, 14:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Berichtzo 28 jan 2018, 21:59

HaKa schreef:
e-head schreef:
Welke heb je gekocht, de Wingbar (Edge?) of de Quarebar?


De Wingbar Edge, als het goed is minder geruis en minder verbruik (al zal in de praktijk wel of geen tegenwind meer maatgevend zijn...)


1) Iemand al ervaring met de Squarebar? Die zijn 100,- goedkoper dan de Wingbar, toch wel de moeite even het verschil te beoordelen.
2) en welke maximale grootte voor de bak erop?
Heb al wel deze gezien
Nu Opel Ampera-e 2017 8-) ; ex Toyota Prius Plugin 2013 :ugeek: , ex Honda Insight 2009 :?


Offline
Avatar gebruiker

DerOpelmann

Newbie

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: di 21 nov 2017, 09:48
  • km-stand: 30000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Berichtvr 27 apr 2018, 14:06

Dagdragers zijn binnen :thumbup: Nu nog een dakkoffer. Zelf dacht ik aan aan Hapro Traxer 6.6

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Offline

doeLauw

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: za 28 apr 2018, 08:27
  • km-stand: 8000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Berichtza 28 apr 2018, 08:31

Dat ziet er top uit zeg?

Hoe zit het met demontage? Ik begrijp dat de dragers op de fixed schroefpunten gemonteerd worden doormiddel van de adapter kit. Kan je de dragers dan nog tijdelijk verwijderen of moet je dan altijd 16 keer schroeven (uit en in)?

Ik zal hem vooral voor fietsen gebruiken en enkel in het weekend monteren.


Offline
Avatar gebruiker

DerOpelmann

Newbie

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: di 21 nov 2017, 09:48
  • km-stand: 30000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Berichtza 28 apr 2018, 19:59

Met 8 schroeven is zijn de dakdragers er af, stelt heel weinig voor... Het windgeluid is veel minder dan ik gewend was op de Astra J met Modula dakdragers. Mocht je ze elk weekend gebruiken, zou ik ze lekker laten zitten.


Offline

Boulie

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: ma 05 feb 2018, 12:51
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Berichtzo 29 apr 2018, 10:35

Dat ziet er goed uit! Ik ben op zoek naar precies zoiets. Welke dakdragers zijn dit? Hoe week je of de dakkoffers die je noemt past? Met de achter klep open gaat een stukje ‘dak’ mee omhoog, kom je daar dan niet tegenaan?


Offline
Avatar gebruiker

HaKa

Vaste klant

  • Berichten: 166
  • Geregistreerd: vr 24 aug 2012, 23:23
  • Woonplaats: Bennekom
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Berichtzo 29 apr 2018, 12:01

Boulie schreef:Dat ziet er goed uit! Ik ben op zoek naar precies zoiets. Welke dakdragers zijn dit? Hoe week je of de dakkoffers die je noemt past? Met de achter klep open gaat een stukje ‘dak’ mee omhoog, kom je daar dan niet tegenaan?


Ik heb deze ook, kun je hier bestellen: https://www.dakdragerexpert.nl/thule-wingbar-edge-dakdragers-opel-ampera-e-bouwjaar-2017-heden-geslotendakrailing
Van deze Wingbar zijn er 3 maten, je moet de smalste hebben (bij deze verkoper krijg je automatisch de juiste). Netto hou je dan 75cm breedte over. Mijn dakkoffer ligt dan precies ertussen, scheelt dan weer uitlijnen.
Ook opletten op de breedte van deze profielen, de 'spin'bevestiging van Harpo valt er net omheen, in de lengte is er dan geen speelruimte meer. Achterklep wil dan niet helemaal meer open, maar is nog steeds goed bruikbaar.
Als je al een dakkoffer hebt kun je zelf nameten t.o.v. de ankerbussen in de rail hoe eea uitkomt.
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km


Offline
Avatar gebruiker

DerOpelmann

Newbie

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: di 21 nov 2017, 09:48
  • km-stand: 30000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Berichtzo 29 apr 2018, 14:22

Boulie schreef:Dat ziet er goed uit! Ik ben op zoek naar precies zoiets. Welke dakdragers zijn dit? Hoe week je of de dakkoffers die je noemt past? Met de achter klep open gaat een stukje ‘dak’ mee omhoog, kom je daar dan niet tegenaan?


Ik heb de "Kitset Thule Kit 3168 Fixpoint XT" en de "Thule Wingbar Edge 9591 (82 cm)" besteld bij https://www.dakdragerstore.com/ scheelt weer €19,- Het dak zelf is 175 cm lang vanaf een geopende achterklep. Om makkelijk bij de inhoud te kunnen "mag" de dakkoffer niet verder dan 30 - 40cm boven de voorruit liggen.
Laatst bijgewerkt door DerOpelmann op zo 29 apr 2018, 14:28, in totaal 1 keer bewerkt.


Offline
Avatar gebruiker

DerOpelmann

Newbie

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: di 21 nov 2017, 09:48
  • km-stand: 30000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Berichtzo 29 apr 2018, 14:23

HaKa schreef:Ik heb deze ook, kun je hier bestellen: https://www.dakdragerexpert.nl/thule-wingbar-edge-dakdragers-opel-ampera-e-bouwjaar-2017-heden-geslotendakrailing
Van deze Wingbar zijn er 3 maten, je moet de smalste hebben (bij deze verkoper krijg je automatisch de juiste). Netto hou je dan 75cm breedte over. Mijn dakkoffer ligt dan precies ertussen, scheelt dan weer uitlijnen.
Ook opletten op de breedte van deze profielen, de 'spin'bevestiging van Harpo valt er net omheen, in de lengte is er dan geen speelruimte meer. Achterklep wil dan niet helemaal meer open, maar is nog steeds goed bruikbaar.
Als je al een dakkoffer hebt kun je zelf nameten t.o.v. de ankerbussen in de rail hoe eea uitkomt.


Welke dakkoffer heb jij dan?


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten