Pagina 1 van 1

ontkoppelen laadkabel?

BerichtGeplaatst: vr 20 okt 2017, 10:30
door mvn
Hij is net binnen en het eerste wat me opviel tov de oude ampera, was dat de laadkabel standaard op slot gaat aan de auto zijde. Met een knopje op de sleutel kun je hem dan ontkoppelen.

Prima, maar niet echt handig als je verder keyless entry hebt. Ook gezocht naar een knop in de auto (mocht de sleutel batterij leeg zijn), boekje doorgespit, gedacht dat hij miscchien ontsloot als: de accu vol is, de auto van het slot gaat, het contact aangezet wordt of er misschien een knopje naast de stekker zit (VW), instelling doorgebladerd, boekje nog een keer doorgespit. NIETS, gevonden.

Ik vind het reuze irritant om voor alleen de kabel de sleutelbos te moeten pakken, iemand enig idee?

Re: ontkoppelen laadkabel?

BerichtGeplaatst: vr 20 okt 2017, 13:24
door FrankS1966
Ontkoppelt de auto niet ook als je op het touchscreen in de auto in het energie-scherm op "stop" klikt?

Re: ontkoppelen laadkabel?

BerichtGeplaatst: vr 20 okt 2017, 14:41
door Ivo
Stop in het scherm deed bij mij niets.

Enige oplossing voor mij was (lang) op de sleutel drukken :crazy:

viewtopic.php?f=31&t=3259&start=90#p37480

Re: ontkoppelen laadkabel?

BerichtGeplaatst: vr 20 okt 2017, 19:07
door e-head
FrankS1966 schreef:Ontkoppelt de auto niet ook als je op het touchscreen in de auto in het energie-scherm op "stop" klikt?

Dat is bij mij de juiste oplossing. De rode STOP knop in het laadscherm onder Energie/Laden.
Moest eerst ook even zoeken, maar werkt prima.
Het duurt na instappen en aanzetten alleen een poosje, voordat de auto de laadpaal heeft herkend en daarna de STOP knop zichtbaar wordt.

Re: ontkoppelen laadkabel?

BerichtGeplaatst: vr 20 okt 2017, 19:13
door Anko
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar instappen om in de auto op een knop op je touchscreen te drukken is toch oneindig veel ingewikkelder dan even op een knop van je sleutel drukken? Je zult tenslotte toch ook weer uit moeten stappen om je kabel te verwijderen? En dan weer in, om weg te rijden?

Ik zou willen dat ik al een sleutel had om knopjes van in te drukken :(

Re: ontkoppelen laadkabel?

BerichtGeplaatst: di 24 okt 2017, 10:01
door e-head
Anko schreef:... maar instappen om in de auto op een knop op je touchscreen te drukken is toch oneindig veel ingewikkelder dan even op een knop van je sleutel drukken? ....

Natuurlijk.
Had alleen die rode knop op het scherm zien staan en (meestal) probeer ik die dan uit ....

En, stoppen met laden kan ook via de computer via myNewMotion: "Laadsessie stoppen". Er staat, dat dan ook de stekker ontgrendelt, maar dan zeker alleen die aan de paal (als je geen vaste kabel hebt); de autostekker ontgrendeld in ieder geval niet. Dit moet dus óf met de knop op de sleutel, óf met de rode knop op het scherm.

Re: ontkoppelen laadkabel?

BerichtGeplaatst: di 24 okt 2017, 10:10
door e-head
Anko schreef:... Ik zou willen dat ik al een sleutel had om knopjes van in te drukken :( ...

Tja, ik realiseer me, dan degenen die de sleutel al wél hebben, gewoon énórme mazzel hebben! :D

Toen ik in december vorig jaar op de Ampera-e viel, dacht ik nog, dat we er allemaal zo rond juni/juli dit jaar in zou kunnen rijden .... .

Re: ontkoppelen laadkabel?

BerichtGeplaatst: di 24 okt 2017, 15:24
door Anko
e-head schreef:Toen ik in december vorig jaar op de Ampera-e viel, dacht ik nog, dat we er allemaal zo rond juni/juli dit jaar in zou kunnen rijden .... .
Loop inderdaad ook al vanaf november vorig jaar de deur plat bij mijn dealer. Waarom ik (in het meest gunstige geval) pas in januari aan de beurt ben ontgaat mij nog een beetje. Maar goed, hopelijk duurt nu niet zo heel lang meer.


'k Ben helaas wel met het verschijnsel 'lang wachten' bekend. In mei 2012 werd ik door mijn huidige dealer benaderd over het feit dat er een hybride auto aan zat te komen waarmee ik mijn caravan zou kunnen trekken: de Outlander PHEV. Ik zou toen ter plekke mijn handtekening onder een koopcontract hebben gezet, als dat gekund had. Maar dat kon nog niet. Toen ook maar eens gekeken naar de V60 D6, maar die zou het jaar daarop pas komen. Dus gewacht op de PHEV. Uiteindelijk duurde het tot november van het jaar er op dat ik kon rijden. De V60's reden toen al her en der rond. Zo bekeken valt het verhaal met de Ampera nog wel mee :clap: