Het is nu vr 19 apr 2024, 22:36


Standaard alarm systeem?

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Standaard alarm systeem?

Berichtdi 24 okt 2017, 13:04

NeufegliseThierry schreef:
Anko schreef:Ik weet niet of en waarom er een groot verschil zou zitten tussen hybride en volledig elektrische auto's.


Nou, die is vrij simpel: die hybride rij je in 5 uur tijd naar het Oostblok en die elektrische niet. Ingewikkelder is het niet, helaas. Dat was b.v. ook de reden van een heuse Lexus hybride 'diefstalgolf': populair als taxi oostwaarts en snel die kant op te rijden.
He, daar zit wel wat in. Hoewel, Opel belooft 150 km per half uur snelladen. Nu maar hopen dat ze daar nooit achter komen :lol:

Hetgeen gold voor die Lexus was overigens ook voorspeld voor de Outlander PHEV. Veel verzekeraars vroegen daarom naast Klasse 3 nog om extra maatregelen, bv een dubbele startonderbreker of een mechanisch stuurslot. Willy was een positieve uitzondering daarop. Maar Klasse 3 wilde hij toch ook wel zien. De statistieken voor de PHEV zijn achteraf gezien zonder meer gunstig te noemen. Op het zeer actieve Outlander forum zijn maar één of twee gevallen bekend geworden.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Standaard alarm systeem?

Berichtdi 24 okt 2017, 14:03

Anko schreef:Hetgeen gold voor die Lexus was overigens ook voorspeld voor de Outlander PHEV. Veel verzekeraars vroegen daarom naast Klasse 3 nog om extra maatregelen, bv een dubbele startonderbreker of een mechanisch stuurslot.

Vervelend was wel de ingebouwde wifi in de Outlander PHEV, bedoeld voor bediening op afstand. In menige Outlander PHEV werd naar ik begreep ingebroken, omdat de wifi-verklikker van het dievengelde afging. Alleen lag er geen laptop in, maar bleek de wifi ingebouwd. :!:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Standaard alarm systeem?

Berichtdi 24 okt 2017, 15:28

Op zich een voor de hand liggend verhaal. Aan de andere kant, ik volg al vanaf midden 2012 heel intensief het Nederlandse (en het Engelse) Outlander PHEV forum en iets dergelijks heb ik daar nog nooit voorbij zien komen. Echt nog nooit. Benieuwd hoe het nu echt zit.


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Standaard alarm systeem?

Berichtma 06 nov 2017, 14:48

Toch maar even bij Opel nagevraagd. Kreeg dit als antwoord:
In uw e-mail geeft u aan een Opel Ampera-e besteld te hebben en u vraagt ons meer informatie over het diefstalalarmsysteem zoals vermeld in de handleiding op bladzijde 30.

Wat aangegeven wordt in de handleiding betreft een SCM klasse 2 alarm: een startonderbrekingsysteem aangevuld met inbraakdetectie. (alleen detectie op de portieren, geen detectie in het voertuig voor als er een ruit ingeslagen wordt) Voor zover ons bekend is dit niet gecertificeerd voor korting op een verzekering.

Opel levert momenteel geen klasse 3 alarm als accessoire voor een Ampera-e.
Heb voor de zekerheid nog even nagevraagd of dat 'niet gecertificeerde klasse 2 alarm' wel standaard aanwezig is ('t zou niet de eerste keer zijn dat er iets in een Nederlandse handleiding terecht kwam dat betrekking had op een andere markt), maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad. Ondertussen wel van mijn verzekeraar gehoord dat tot 50.000 een startonderbreker voldoende is.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Standaard alarm systeem?

Berichtma 06 nov 2017, 15:38

Anko schreef:....het Nederlandse (...) Outlander PHEV forum ......

Daar komt het vandaan. Op een P-plaats alleen van de Outlanders een ruit ingetikt......
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Standaard alarm systeem?

Berichtma 06 nov 2017, 17:12

Alex schreef:
Anko schreef:....het Nederlandse (...) Outlander PHEV forum ......

Daar komt het vandaan. Op een P-plaats alleen van de Outlanders een ruit ingetikt......
Haha. Dan heb ik toch iets minder intensief meegelezen dan ik dacht :lol:


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron