e-head schreef:Maar waarom zou je thuis op de oprit zoveel haast hebben?
De nacht over op 7,4kW is de auto ook al helemaal vol (in zeg maar 9 uur).
Maar daarvoor moet je dus wel met 7.4 kW kunnen laden.
Met een 1x35A aansluiting kan dat net, maar dan heb je nog maar 700 watt over voor de rest van je huis. En je wil toch ook wel eens een wasje draaien, 's avonds? Zelf heb ik ook nog een plugin hybride die ook nog af en toe bijgeladen zal moeten worden. Ook af en toe 's avonds of 's nachts.
Met een 3x25A aansluiting ben je beperkt tot 5.7 kW of, als je de regels netjes in acht neemt, zelfs tot 3.6 kW. En dan wordt het wel een ander verhaal. Dan heb je al twee keer zoveel tijd nodig.
En wat je je af moet vragen is hoe vaak je auto daadwerkelijk 9 uur achter aaneen op de oprit staat. Daar staat natuurlijk tegen over: hoe vaak kom je met een (vriwel
) lege accu thuis aan en hoevaak heb je de volgende dag dan ook weer perse een volle accu nodig?
De tijd zal het moeten leren, denk ik. Voor de keren dat het 'mis gaat' kan ik altijd nog de vertrouwde PHEV pakken en mijn vrouw met het probleem opzadelen
-- edit -- Sorry, bijdrage van Volt-NL over het hoofd gezien. Ik zat nog op pagina 1.