Het is nu vr 19 apr 2024, 05:23


Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiting

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiti

Berichtvr 26 jan 2018, 21:38

Go Green Go Electric schreef:Vrij simpel op te lossen, hoeft ook maar weinig te kosten en is erg low tech ...
Maar dat is dus precies waar ik al heel lang naar op zoek ben!! (al was ik half en half op zoek naar een een 3 fase oplossing).

Heb je een PM gestuurd.


Offline

RuudSchel

Newbie

  • Berichten: 34
  • Geregistreerd: do 30 nov 2017, 19:37
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiti

Berichtza 27 jan 2018, 18:55

Zeker interessante optie.
Heb je een linkje naar zo'n trafo en pre-magnetiseer kastje.
Hoe groot is zoiets?


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiti

Berichtza 27 jan 2018, 22:21

Het is zwaarder dan het groot is :D

@GGGE Schakel jij de trafo handmatig in?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Go Green Go Electric

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: vr 26 jan 2018, 20:20
  • km-stand: 1890
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiti

Berichtzo 28 jan 2018, 20:51

Lukt eventjes niet om reactie te geven op privé berichten, zal wel ergens instelling zijn op forum oid, dus vragen van Anko en Niekvalk maar eventjes in de open ruimte beantwoord.

Trafo is een standaard 1 fase trafo, ik heb er eentje gekocht van 10 kVA maar 7,5 kVA zou ook kunnen.
Is inderdaad wat een lompe oplossing, maar ik hu wel van low tech gezien lomp vaak niet stuk wil.
10 kVA trafo weegt 78 kg, maar daar heeft de garage vloer geen moeite mee, en hij hoeft daar de eerste jaren niet weer vandaan.
Pre-magnetiseer heb je nodig omdat anders de in-rush stroom van de trafo de zekerng eruit trekt. In-rush kan wel oplopen tot 12 * nominaal als je het zonder een dergelijke oplossing doet, vind een 25A automaat meestal niet fijn.
Via dit circuit kan ik de trafo ook aan en uit zetten, dus trafo staat alleen maar aan als de Ampera E ook echt aan de stekker ligt.

Trafo maakt wel een 50 Hz brom, staat bij mij in de garage, dus geen probleem voor mij.
Je kunt ze ook voor buitenopstelling kopen, maar dan uiteraard wel een andere behuizing gebruiken.

Als iemand me eventjes verteld hoe je antwoord op de privé berichten, dan kan k de geïnteresseerden een fotootje sturen. Uiteraard ook altijd welkom om een kijkje te nemen in mijn garage, wel stukje rijden naar Joure.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Interessante lader? Snel AC laden zonder zware aansluiti

Berichtma 29 jan 2018, 00:02

Go Green Go Electric schreef:Als iemand me eventjes verteld hoe je antwoord op de privé berichten, dan kan k de geïnteresseerden een fotootje sturen. Uiteraard ook altijd welkom om een kijkje te nemen in mijn garage, wel stukje rijden naar Joure.

Privé-berichten kunnen pas worden verstuurd nadat je vier goedgekeurde posts hebt geplaatst.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron