ma 30 okt 2017, 17:02
e-head schreef:Maar waarom zou je thuis op de oprit zoveel haast hebben?
De nacht over op 7,4kW is de auto ook al helemaal vol (in zeg maar 9 uur).
ma 30 okt 2017, 17:09
Maar daarvoor moet je dus wel met 7.4 kW kunnen laden.e-head schreef:Maar waarom zou je thuis op de oprit zoveel haast hebben?
De nacht over op 7,4kW is de auto ook al helemaal vol (in zeg maar 9 uur).
ma 30 okt 2017, 17:18
Het blijft AC uit het net / DC in je accu. Het verlies verplaatst zich van de OBC in de auto naar de snellader. Of mis ik iets?NeufegliseThierry schreef:e-head schreef:Maar waarom zou je thuis op de oprit zoveel haast hebben?
Nou. Simpel. Minder laadverlies!
ma 30 okt 2017, 17:21
Hoe heb je het dan opgelost?volt-NL schreef:..., zo lang kan ik helaas niet iedere dag in bed blijven liggen
ma 30 okt 2017, 17:44
Wanneer je voor jezelf tot de conclusie komt dat 40 kWh accucapaciteit voldoende is, dat is 3.7 kW laden misschien ook wel snel genoeg is. Daar zit natuurlijk een bepaald soort relatie tussen.sigmasailor schreef:Voor de Leaf is het sommetje nog makkelijker; die heeft maar 40 kWh en is dus altijd binnen 12 uur weer helemaal vol; gewoon thuis aan de 16A.
ma 30 okt 2017, 23:12
Anko schreef:
Met een 1x35A aansluiting kan dat net, maar dan heb je nog maar 700 watt over voor de rest van je huis. En je wil toch ook wel eens een wasje draaien, 's avonds? Zelf heb ik ook nog een plugin hybride die ook nog af en toe bijgeladen zal moeten worden. Ook af en toe 's avonds of 's nachts.
ma 30 okt 2017, 23:52
di 31 okt 2017, 10:18
Anko schreef:Het blijft AC uit het net / DC in je accu. Het verlies verplaatst zich van de OBC in de auto naar de snellader. Of mis ik iets?NeufegliseThierry schreef:e-head schreef:Maar waarom zou je thuis op de oprit zoveel haast hebben?
Nou. Simpel. Minder laadverlies!
di 31 okt 2017, 12:26
Maar FastNed levert ons DC, geen AC. Dus door hen 'geleverde kWs' is ná omzetten van AC naar DC. Dus dan heb je de verliezen al gehad. Deze neemt FastNed dus voor haar rekening. Lees: deze heeft FastNet verdisconteerd in de kWh prijs (of hebben ze alleen nog maar een prijs per tijdseenheid?)NeufegliseThierry schreef:Dat zag ik al toen ik met de Ampera de wandlader vergeleek met de omalader, dat was al een wereld van verschil. En als ik dan kijk naar het snelladen bij Fastned op 50 (Leaf) en 43 (Zoe) KW, dan zie je tussen wat je netto tankt en wat de lader aangeeft van geleverde KW's dat het om enkele procenten gaat, veel minder dus dan bij langzaam laden.
di 31 okt 2017, 13:29
Anko schreef:Maar FastNed levert ons DC, geen AC. Dus door hen 'geleverde kWs' is ná omzetten van AC naar DC. Dus dan heb je de verliezen al gehad. Deze neemt FastNed dus voor haar rekening. Lees: deze heeft FastNet verdisconteerd in de kWh prijs (of hebben ze alleen nog maar een prijs per tijdseenheid?)NeufegliseThierry schreef:Dat zag ik al toen ik met de Ampera de wandlader vergeleek met de omalader, dat was al een wereld van verschil. En als ik dan kijk naar het snelladen bij Fastned op 50 (Leaf) en 43 (Zoe) KW, dan zie je tussen wat je netto tankt en wat de lader aangeeft van geleverde KW's dat het om enkele procenten gaat, veel minder dus dan bij langzaam laden.