Het is nu zo 28 apr 2024, 17:31


Winterbanden op Ampera-E

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Winterbanden op Ampera-E

Berichtvr 23 dec 2022, 20:09

ARMAND62 schreef:Dank voor de reactie. Ik realiseer me dat ik een type-foutje heb gemaakt. De velgen die ik kan kopen zijn ET39 en niet ET44. Dus deze velgen zullen 5mm meer uitsteken. Is dat nog acceptabel?

Volgens Steekmaat.nl is een ET-afwijking tot 5mm nog acceptabel.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Winterbanden op Ampera-E

Berichtma 28 aug 2023, 14:08

Na drie seizoenen zijn de Bridgestone Blizzak LM005 winterbanden met gemiddeld zo'n 3 mm resterend profiel aan vervanging toe. Dat is na zo'n 25.000km best wel snel vind ik, maar aan de andere kant vind ik het ook niet erg want ik ergerde me mateloos aan de herrie die deze banden produceren.

Dus ik ben op zoek naar een nieuwe set, maar wil wel banden die het liefst net zo stil zijn als de originele Michelin zomerbanden. Daarnaast is de eis dat ze velgrandbescherming moeten hebben. Ik lees veel goede dingen over Michelin CrossClimate 2 banden die volgens tests net zo goed presteren in de sneeuw als de meeste winterbanden. Alleen heeft deze band geen velgrandbescherming en zien er dus erg "ballonbanderig" uit op de velg, dus deze gaan het niet worden. Van de Michelin Aline 6 is ook niet bekend of ze velgrandbescherming hebben, ik kan het in ieder geval nergens vinden, dus die valt ook af. Andere banden die het wel hebben zijn de Kleber Krisalp HP3 welke ook nog eens erg stil zouden zijn met 69dB, hetzelfde als de originele Michelin Primacy 3 zomerbanden. Kleber is een dochtermerk van Michelin.

Andere opties met velgbescherming zijn:
GoodYear UltraGrip Performance+ maar die is met 72dB weer een stuk luider.
Hankook Winter I*cept RS3, maar die is met 72dB ook luider.
Dunlop Winter Sport 5 is met 72dB ook weer aardig luid.
Continental WinterContact TS870P is met 71dB iets minder luid dan de drie voorgaande.

Ik hoor graag de evraringen van anderen met winterbanden op de Ampera-e.


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten