Het is nu vr 19 apr 2024, 07:01


Was dat het dan?

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Was dat het dan?

Berichtdi 08 mei 2018, 20:01

PSA heeft een elektrische versie van de Peugeot 208 en 2008, Citroën C2 en Opel Corsa in de maak. Dan valt het doek voor de Ampera E.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Was dat het dan?

Berichtwo 09 mei 2018, 11:09

Anko schreef:
Alex schreef:En ja, vergeleken met de concurrentie is de auto mij veel te duur. Voor de leaseprijs van een Ampera E kan ik twee Leafs (oude model) leasen, met gratis Fastned. Om zakelijk maar eens wat te noemen.
Mijn interesse in de Ampera E heeft voornamelijk (zo niet hoofdzakelijk) met de 60 kWh accu te maken. Kennelijk kun jij met de (oude) Leaf ook prima uit de voeten. Prima. Maar het lijkt me dat jij, uit zakelijke overwegingen, sowieso al nooit voor de Ampera E zou hebben gekozen. Ook niet voor de prijsverhoging / levertijd perikelen. De stelling dat jij de auto zou laten staan vanwege de prijsverhoging en/of oplopende levertijd heeft, met alle respect, voor mij dan ook niet heel veel waarde.


Hetzelfde geldt ook voor de YEP van Sigmasailor. Hij heeft naar eigen zeggen ook genoeg aan een Leaf. Ik snap bij nader inzien dan ook helemaal niet zo goed waarom hij ooit voor een Ampera E gekozen heeft.

Ik zou liever iets horen van mensen die niet met het bereik van een 40 kWh auto uit de voeten kunnen en daarmee, net als ik, toch meer tot de doelgroep horen. En nu niet roepen dat iedereen met 40 kWh uit de voeten kan, want gebruiksprofiel is iets heel persoonlijks. En dat geldt ook voor range anxiety ;)


40 kWh is voor mij niet voldoende. Rij zeer regelmatig meer dan 300 km per dag en enkele malen nog meer. Dat moet zeker kunnen, ook als het koud is. De E + fastned was een optie, maar ik ga 90% zeker "terug" naar diesel :oops:
Of er moet in 2018 nog een wonder gebeuren :shifty:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Was dat het dan?

Berichtvr 05 nov 2021, 14:46

Ivo schreef:Ohhhh ... een e-Giulia 8-)

Het lijkt er bij Alfa toch van te komen. https://www.autoblog.nl/nieuws/alfa-rom ... 926bacvf28
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Was dat het dan?

Berichtdi 09 nov 2021, 23:53

Interessant :thumbup:

Ben in 2022 aan de beurt, maar ik wil best ff wachten :D
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron