Het is nu zo 05 mei 2024, 08:38


Was dat het dan?

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Was dat het dan?

Berichtwo 08 nov 2017, 23:02

sigmasailor schreef:Heb een mail, direct van de importeur, gevonden van 5 mei
Ik durf het bijna niet te vragen, maar daar stond ook daadwerkelijk een VIN in? En dat was dezelfde VIN als die van je mailtje van 25 augustus?

Alles bij elkaar toch een beetje vreemd als je op 5 mei al een VIN hebt en dan 'pas' op 24 juni een mailtje krijgt van Opel waarin staat dat je auto is ingepland voor productie?


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Was dat het dan?

Berichtdo 09 nov 2017, 09:30

Ook weer even weer on-topic: was dat het dan?

Het lijkt er op dat er toch wel een toekomst is voor elektrische auto's bij Opel. Of het wegjagen van klanten met absurde prijsverhogingen nou dé manier is om de gepresenteerde ambities waar te maken, kun je je natuurlijk afvragen.

Opel en Vauxhall gaan zich vooral op elektrische en hybride auto's richten. De auto's van het bedrijf moeten op meer markten worden verkocht en er moet meer technologie gedeeld worden met moederbedrijf PSA Peugeot Citroën.
Dat komt naar voren uit een donderdag gepubliceerd toekomstplan voor de onderneming.

Verder moet Opel groeien op de markt voor kleine bedrijfswagens. De Duitse automaker moet dan over drie jaar alweer winstgevend zijn.

Opel moet een Europese leider worden voor auto's met lage CO2-uitstoot. Dat gaan de Duitsers doen, door hun voertuigen op minder verschillende bodemgroepen te baseren en met minder motoren aan te bieden. Die technologieën worden gedeeld met het PSA Peugeot Citroën, de maker van Peugeot, Citroën en DS.

In 2024 moet ieder Opel-voertuig een elektrische of hybride versie hebben. In 2020 zijn dat er al vier. Zo komt de nieuwe Corsa als volledig elektrische auto op de markt.

https://www.nu.nl/economie/4999175/opel-wil-met-elektrische-focus-in-2020-winstgevend.html


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Was dat het dan?

Berichtdo 09 nov 2017, 11:30

Alex schreef:Als toeschouwer is deze soap best vermakelijk, als je erin terecht gekomen bent, behoorlijk irritant.


:thumbup: :lol:
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Was dat het dan?

Berichtdo 09 nov 2017, 11:32

Ik denk dat een sub-merk als DS zich strategisch gezien (binnen PSA) beter leent voor innovatieve auto's.

Het zou mij niets verbazen als zowel Opel als DS worden gebruikt om het spits af te bijten voor nieuwe elektrische modellen waarna de Peuten en Citroenen zullen volgens (202x en later).
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: Was dat het dan?

Berichtdo 09 nov 2017, 20:51

Heb ik het nou verkeerd begrepen er zat toch ook een laadkabel voor een ac laadpaal bij.
Hebben ze die ook nu als optie?
Metaliclak?
Dan wordt hij wel heel duur,
Zou de "tank ook halfvol zijn" :D

'De Ampera-e wordt standaard geleverd met een laadsnoer dat kan worden aangesloten op een gewoon stopcontact (2,3 kW). Om gebruik te maken van een openbaar laadpunt met wisselstroom (AC) dient u uw eigen kabel mee te brengen. Bij openbare snelladers met gelijkstroom (DC) hoeft u niets mee te brengen, aangezien het laadsnoer hierbij in het laadpunt geïntegreerd is.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Was dat het dan?

Berichtvr 10 nov 2017, 00:56

rob313 schreef:Om gebruik te maken van een openbaar laadpunt met wisselstroom (AC) dient u uw eigen kabel mee te brengen. Bij openbare snelladers met gelijkstroom (DC) hoeft u niets mee te brengen, aangezien het laadsnoer hierbij in het laadpunt geïntegreerd is.[/i]
Volgens mij staat hier alleen maar dat een openbaar AC laadpunt niet zelf van een kabel is voorzien en dat je deze dus zelf mee moet brengen. Staat niet dat je hem apart moet kopen. Mijn dealer heeft mij verteld dat de standaard meegeleverde kabel een meter of 4 lang was. Zal me benieuwen.

In beide folders (oud en nieuw) is sprake van een laadkabelset. Dat suggereert toch 2 kabels of meer?


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Was dat het dan?

Berichtvr 10 nov 2017, 08:23

Ivo schreef:Ik denk dat een sub-merk als DS zich strategisch gezien (binnen PSA) beter leent voor innovatieve auto's.

Het zou mij niets verbazen als zowel Opel als DS worden gebruikt om het spits af te bijten voor nieuwe elektrische modellen waarna de Peuten en Citroenen zullen volgens (202x en later).

niet ver van het waarheid:http://pushevs.com/2017/11/09/next-generation-opel-corsa-will-fully-electric-version/


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Was dat het dan?

Berichtvr 10 nov 2017, 11:10

tofelec schreef:
Ivo schreef:Ik denk dat een sub-merk als DS zich strategisch gezien (binnen PSA) beter leent voor innovatieve auto's.

Het zou mij niets verbazen als zowel Opel als DS worden gebruikt om het spits af te bijten voor nieuwe elektrische modellen waarna de Peuten en Citroenen zullen volgens (202x en later).

niet ver van het waarheid:http://pushevs.com/2017/11/09/next-generation-opel-corsa-will-fully-electric-version/


Ik kan beter strategisch adviseur PSA worden :lol: 8-)
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Was dat het dan?

Berichtvr 10 nov 2017, 15:43


De opvolger van de Ampera E dus. Na de chinezen zijn de Amerikanen de slechtste autobouwers, gevolgd door Rusland en Frankrijk. dus of je daar veel mee opschiet.......
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Was dat het dan?

Berichtvr 10 nov 2017, 16:59

Alex schreef:

De opvolger van de Ampera E dus. Na de chinezen zijn de Amerikanen de slechtste autobouwers, gevolgd door Rusland en Frankrijk. dus of je daar veel mee opschiet.......


Alex, je bent wel erg tevreden met je keuze voor de Leaf en de i3, is het niet :twisted:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron