Alex schreef:Eigenlijk niet grappig, wel naïef.
Veel vraag en weinig aanbod vertaalt zich in een hoge prijs. Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd zijn. Weet niet wat daar naief aan is.
Alex schreef:Of arrogant.
Of het netjes is (en verstandig vanuit de optiek van de publieke opinie) van Opel om de prijsverhogingen door te berekenen aan mensen die al lang op hun auto wachten? Dat is een hele andere vraag natuurlijk.
Alex schreef:Ik zou weglopen en Opel met de auto laten zitten.
Of ze blijven zitten met die auto's? Ik denk het niet. Hoe graag sommigen hier dat ook denken, ze zijn echt niet gek bij Opel. Ik weet niet of je je hebt verdiept in de bestelprocedures die door Opel in het leven zijn geroepen rondom de Ampera-E? Verschil tussen reservering en order en dat soort dingen? Grote kans dat ze de prijsverhoging alleen doorvoeren op auto's die nog niet door de fabriek bevestigd zijn en waar ze zelf ook nog makkelijk onderuit kunnen (dat zou ook aansluiten bij wat NiekValk heeft gehoord):
Hoe kan een reservering gemaakt worden?
Een reservering van een Ampera-e is gemaakt zodra u deze in OWB ingevoerd heeft (aan de hand van de bestelspecificaties) en event 25 heeft bereikt. De reservering is dan genoteerd. Let op! Er kunnen enkel reserveringen gemaakt worden voor klant-verkochte auto’s.
Wanneer wordt een “Reservering” een “Order”?
Zodra de reservering event 25 heeft bereikt wordt er gekeken naar de productiemogelijkheden. De productie is onder andere afhankelijk van de productiecapaciteit en een aantal prioriteitsregels, waaronder de order datum en SEG per Dealer. Zodra de reservering naar event 32 is gegaan en daarmee een verwachte productieplek toegewezen gekregen heeft, is de reservering een daadwerkelijke order geworden.
Leveringsinformatie aan de klant
Zolang de reservering nog in event 20-25 staat, dient deze beschouwd te worden als een reservering zonder enige verbintenis van levering. Een toezegging voor levering en een uitspraak over de te verwachte levertijd kan pas gedaan worden nadat een reservering is ingedeeld voor productie (event 32) en dus een daadwerkelijk order is geworden.
(de vraag is of alle dealers hier even transparant mee zijn omgegaan).
En ook voor die hogere prijs raken ze dat handje vol auto's dat beschikbaar is volgens mij echt wel kwijt.
Ik heb mijn Ampera E niet besteld omdat ik de verkoper van Opel zo'n aardige vent vond, maar omdat ik die auto graag wilde. Nu zou ik uit principe kunnen besluiten de auto niet meer te willen, maar daarmee doe ik mezelf meer te kort dan Opel.
Nee, als men hier echt zo zakelijk ingesteld is als gesuggereerd wordt, dan zal men opnieuw een afweging maken: wil ik de auto voor dat hogere bedrag nog steeds, of vind ik hem dan te duur? En op basis daarvan besluiten wat te doen. Hem afbestellen om 'Opel er mee te laten zitten' is nou niet bepaald zakelijk gedacht.