Het is nu do 25 apr 2024, 15:36


Was dat het dan?

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Was dat het dan?

Berichtwo 08 nov 2017, 07:00

sigmasailor schreef:Zo'n VIN nummer had ik al sinds mei;...
Jij weet heel goed dat dat niet waar is. Eind augustus komt dichterbij. Laten we zeggen rond de 25ste.

Jij hebt je keuze gemaakt, prima. Maar waarom de boel zo opstoken? Da's toch helemaal niet nodig?


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Was dat het dan?

Berichtwo 08 nov 2017, 09:15

Anko, kom vooral niet aan mijn goede gevoel want het voelt al als dun ijs?

De Ampera was een 35k auto en is hier voor 50k verkocht, de Ampera-E is maandenlang op een praalwagen rondgetrokken en nu het op leveren aankomt vraagt GM zich af of zij deze auto wel willen leveren :problem:
GM en de elektrische auto dat is i.m.o een toneelstuk.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Was dat het dan?

Berichtwo 08 nov 2017, 10:38

Anko schreef:Jij hebt je keuze gemaakt, prima. Maar waarom de boel zo opstoken? Da's toch helemaal niet nodig?


Ik zie het niet als opstoken maar "teleurgesteld realisme". Ze hebben met de Ampera/Volt al heel wat planken misgeslagen en nu maken ze marketingtechnisch goede sier met de Ampera-E maar uitleveren ho maar. Tsja, dat is wel iets om cynisch van te worden of uiteindelijk van af te knappen. Ik begrijp het wel hoor.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Was dat het dan?

Berichtwo 08 nov 2017, 11:55

NeufegliseThierry schreef:
Anko schreef:Jij hebt je keuze gemaakt, prima. Maar waarom de boel zo opstoken? Da's toch helemaal niet nodig?


Ik zie het niet als opstoken maar "teleurgesteld realisme". Ze hebben met de Ampera/Volt al heel wat planken misgeslagen en nu maken ze marketingtechnisch goede sier met de Ampera-E maar uitleveren ho maar. Tsja, dat is wel iets om cynisch van te worden of uiteindelijk van af te knappen. Ik begrijp het wel hoor.
Snap wel wat je zegt, hoor. Maar ik (en wsl anderen met mij) klamp me wat 'realistisch zijn van de aangegeven levertijd' vast aan het gegeven dat ik inmiddels een VIN nummer heb gekregen, hetgeen betekent dat de auto inmiddels gebouwd is. Als iemand dan in een reactie daarop roept dat dat niets betekent omdat hij al sinds mei een VIN nummer heeft (terwijl dat simpelweg niet waar is) dan loopt die persoon (bewust?) het risico dat hij mensen gaat beinvloeden op basis van verkeerde informatie. Ik vind dat geen goede zaak.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Was dat het dan?

Berichtwo 08 nov 2017, 12:32

Anko schreef: Maar ik (en wsl anderen met mij) klamp me wat 'realistisch zijn van de aangegeven levertijd' vast aan het gegeven dat ik inmiddels een VIN nummer heb gekregen, hetgeen betekent dat de auto inmiddels gebouwd is.


Tsja lastige discussie. Alleen is wat jij hierboven stelt is (ook?) niet waar: het VIN nummer is al ruimschoots voor de feitelijke productie bekend. Dus als jij een VIN nummer hebt betekent dat helemaal niet dat de auto al geproduceerd is, sorry to burst your bubble.....

Het VIN nummer wordt toegewezen op moment dat de productiedatum bekend is. Die kan in de praktijk 2 maanden tot wel 6 maanden in de toekomst liggen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Was dat het dan?

Berichtwo 08 nov 2017, 14:02

Klopt allemaal. Maar ik had het niet over het vaststellen van het VIN nummer. Ik had het er over wanneer het VIN nummer aan mij bekend was gemaakt. Van te voren was mij door de dealer verteld dat ik op de Mijn Opel site het VIN nummer terug zou kunnen vinden zodra de auto was geproduceerd. Daags na de aangegeven productie datum was dat nummer daar ook zichtbaar. Tot zover dus alle reden om aan te nemen dat de auto toen inderdaad gebouwd was..

Als Sigmasailor inderdaad al in mei zijn VIN nummer al in mei had gekregen dan zou de basis voor die aanname wegvallen. Maar dat is niet zo. Dus blijft mijn aanname wat mij betreft vooralsnog overeind.


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: Was dat het dan?

Berichtwo 08 nov 2017, 16:41

Mijn reactie heeft vooral met 'dooie mussen' in relatie 'tot blij maken met' te maken :D.

Totaal gebrek aan communicatie. Eind september bevestigen dat de auto 13/10 geleverd zal worden. Als je dan op 7/10 vraagt of ze al betaald willen worden te horen krijgen dat het 'waarschijnlijk' eind november wordt.

Overigens treft de dealer geen blaam; deze komt op het conto van de importeur. Diezelfde dealer deed ook niet echt moeilijk over de order annuleren. Wist waarschijnlijk al af van de 5k prijsverhoging?

Zo jammer dit allemaal; ik denk dat ze er alleen dit jaar al 1000 (meervoud?) hadden kunnen verkopen. Ik ben reuze benieuwd hoe dit verder gaat. Het zal ook erg de moeite waard zijn personeel goed op te leiden voor die 100 (?) die er dit jaar in NL rondrijden. Je zal er maar wat mee krijgen.......

P.S.: ff gecheckt: op 5 mei kreeg ik de VIN.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Was dat het dan?

Berichtwo 08 nov 2017, 16:49

sigmasailor schreef:P.S.: ff gecheckt: op 5 mei kreeg ik de VIN.
Da's heel bijzonder, want op 25 augustus stuurde je mij nog en mail met:

Weet het niet zeker maar ik zie denk ik iets nieuws: image001.png

Had nog niet eerder gezien dat er een chassisnummer is? Droom ik?
Ik het het plaatje met het feitelijke chassisnummer maar niet overgenomen.

Overigens, als de dealer naar jou toe een leverdatum heeft gecommuniceerd van 13/10, dan is het toch ook de verantwoordelijkheid van de dealer om tijdig naar jou toe te melden dat het hem niet gaat worden? Feitelijk heb jij helemaal niets met de importeur te maken. En de importeur niets met jou.


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: Was dat het dan?

Berichtwo 08 nov 2017, 19:21

Lekker bezig weer Anko. :D
Heb een mail, direct van de importeur, gevonden van 5 mei; die VIN op de website viel mij veel later pas op maar was er dus kennelijk al veel langer. Lekker belangrijk trouwens.

Als de importeur de dealers niet goed (en laat 'goed' maar weg) informeert moet je dat dan echt de dealer kwalijk nemen? Ik denk van niet.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Was dat het dan?

Berichtwo 08 nov 2017, 19:57

Als toeschouwer is deze soap best vermakelijk, als je erin terecht gekomen bent, behoorlijk irritant.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten