Het is nu vr 29 maart 2024, 06:35


Birdview / Panorama camera

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Birdview / Panorama camera

Berichtdo 04 jan 2018, 14:16

De handleiding heeft het over een panorama camera (voor, achter en onderin de buitenspiegels). Zit deze daadwerkelijk op de Launch edition? En zo ja, hoe activeer je het beeld er van?

Thanks,

Anko


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: Birdview / Panorama camera

Berichtdo 04 jan 2018, 17:57

Die heeft hetzelfde lot ondergaan als de dubbele bodem. Te duur dus wegbezuinigd, heel stilletjes.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline

NiekValk

Bekende

  • Berichten: 89
  • Geregistreerd: za 22 sep 2012, 13:12
  • km-stand: 5193
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Birdview / Panorama camera

Berichtdo 04 jan 2018, 18:19

Daarbij bedoelen jullie ook de "rear view mirror camera" vermoed ik. Ziet er wel mooi uit op de Bolt. Zou je dit er in kunnen bouwen? Zal wel te ingewikkeld zijn met software aanpassen etc.
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: Birdview / Panorama camera

Berichtdo 04 jan 2018, 19:26

Nee, ik bedoel de 360 graden camera die de Bolt wel heeft maar de Ampera-E niet gehaald heeft. Met die camera krijg je een soort 'drone' beeld van jezelf (helemaal rondom).
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline

EL-Nino-1980

Newbie

  • Berichten: 22
  • Geregistreerd: ma 04 dec 2017, 12:38
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Birdview / Panorama camera

Berichtdo 04 jan 2018, 19:30

NiekValk schreef:Daarbij bedoelen jullie ook de "rear view mirror camera" vermoed ik. Ziet er wel mooi uit op de Bolt. Zou je dit er in kunnen bouwen? Zal wel te ingewikkeld zijn met software aanpassen etc.


Die zit er wel op....werkt prima!
Ook handig dat die wanneer je achteruit rijd langskomend verkeer detecteert


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Birdview / Panorama camera

Berichtdo 04 jan 2018, 20:19

EL-Nino-1980 schreef:
NiekValk schreef:Daarbij bedoelen jullie ook de "rear view mirror camera" vermoed ik. Ziet er wel mooi uit op de Bolt. Zou je dit er in kunnen bouwen? Zal wel te ingewikkeld zijn met software aanpassen etc.


Die zit er wel op....werkt prima!
Ook handig dat die wanneer je achteruit rijd langskomend verkeer detecteert
We hebben het hier over de functie die je binnenspiegel in een LCD scherm verandert, waarin je dan kunt zien wat er achter je gebeurt. Maar dan met groothoek. Als dat er inderdaad is, hoe activeer je die dan?


Overigens ging de vraag eigenlijk over de birdview functie. De handleiding heeft het over "Panoramazichtsysteem" (blz 193 en verder). Als ik onder mijn buitenspiegels kijk zie ik daar niet iets zitten dat op een camera lijkt. Wel iets wat een klepje kan zijn waar een camera had kunnen zitten ...
Laatst bijgewerkt door Anko op do 04 jan 2018, 20:29, in totaal 2 keer bewerkt.


Offline

sarion

Bekende

  • Berichten: 64
  • Geregistreerd: vr 24 nov 2017, 11:52
  • km-stand: 10000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Birdview / Panorama camera

Berichtdo 04 jan 2018, 20:26

De achteruitkijkspiegel is alleen een spiegel. Niet ook een monitor zoals bij de Bolt.

Maar als hem in zijn achteruit zet, krijg je op de touchscreen beeld van de achteruitrijcamera. Op een andere manier kan je dat beeld volgens mij niet krijgen.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Birdview / Panorama camera

Berichtdo 04 jan 2018, 20:40

Anko schreef:
EL-Nino-1980 schreef:
NiekValk schreef:Daarbij bedoelen jullie ook de "rear view mirror camera" vermoed ik. Ziet er wel mooi uit op de Bolt. Zou je dit er in kunnen bouwen? Zal wel te ingewikkeld zijn met software aanpassen etc.


Die zit er wel op....werkt prima!
Ook handig dat die wanneer je achteruit rijd langskomend verkeer detecteert
We hebben het hier over de functie die je binnenspiegel in een LCD scherm verandert, waarin je dan kunt zien wat er achter je gebeurt. Maar dan met groothoek. Als dat er inderdaad is, hoe activeer je die dan?


Overigens ging de vraag eigenlijk over de birdview functie. De handleiding heeft het over "Panoramazichtsysteem" (blz 193 en verder). Als ik onder mijn buitenspiegels kijk zie ik daar niet iets zitten dat op een camera lijkt. Wel iets wat een klepje kan zijn waar een camera had kunnen zitten ...


Heb je een camera voor in de grille?

Afbeelding
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

sarion

Bekende

  • Berichten: 64
  • Geregistreerd: vr 24 nov 2017, 11:52
  • km-stand: 10000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Birdview / Panorama camera

Berichtdo 04 jan 2018, 20:55

Volgens mij niet (kan even niet naar mijn auto, maar hier staan goede foto`s in een review: https://www.want.nl/opel-ampera-e-review/)


Offline

NiekValk

Bekende

  • Berichten: 89
  • Geregistreerd: za 22 sep 2012, 13:12
  • km-stand: 5193
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Birdview / Panorama camera

Berichtdo 04 jan 2018, 21:06

sarion schreef:De achteruitkijkspiegel is alleen een spiegel. Niet ook een monitor zoals bij de Bolt.

Maar als hem in zijn achteruit zet, krijg je op de touchscreen beeld van de achteruitrijcamera. Op een andere manier kan je dat beeld volgens mij niet krijgen.

Dat is ook mijn conclusie,minder functie dan de Bolt, maar heel blij met deze auto
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E


Volgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron