Switch to full style
Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Plaats een reactie

Ervaringen met KeyPass

vr 05 jan 2018, 00:18

Zojuist geprobeerd KeyPass te activeren tussen mijn Samsung Galaxy S7 Edge. Vooralsnog geen succes. Het duurt heel erg lang voordat de telefoon voor het eerst het voertuig ziet en probeert te verbinden. De auto reageert daar soms op, bv door de QR code te laten zien, maar vrijwel direct daarna geeft de auto aan dat de KeyPass geannuleerd is.

Op een gegeven moment is het me gelukt de wachtwoord-zin (32 hex tekens) op het scherm te krijgen en te fotograferen (voor manuele invoer), maar dan zijn de app dat de invoer fouten bevatte en dat werd dus ook niets. Na 180 pogingen even geprobeerd de iPhone 5S van mijn vrouw te koppelen en dat was direct de eerste keer raak.

Is het al iemand gelukt een Galaxy gekoppeld te krijgen?

Re: Ervaringen met KeyPass

vr 05 jan 2018, 00:57

Nee mij niet. Zelfde symptomen gezien zoals jij die beschrijft, maar dan met Samsung S7 (geen Edge).
Ik mis Keypass echter niet. MyOpel werkt en de Mobile OnStar Portal, met beide kan ik op afstand uitlezen, voorconditioneren etc. Ben eigenlijk vergeten waarom ik Keypass nodig heb.

Tom

Re: Ervaringen met KeyPass

vr 05 jan 2018, 06:42

Zit wel wat in. Bij mij geldt een beetje: niet omdat het moet maar omdat het kan (ook als het dus niet kan :lol: )

Re: Ervaringen met KeyPass

vr 05 jan 2018, 08:52

Net gewisseld van Nexus 5 (ging niet) naar Galaxy S8. Ging vlot via QRcode

Re: Ervaringen met KeyPass

vr 05 jan 2018, 22:40

Met mijn Pixel ook geen succes. Uiteindelijk maar opgegeven. iPhone 7+ van mijn eerste keer raak.

Re: Ervaringen met KeyPass

ma 15 jan 2018, 15:46

Ik heb keypass uitgeschakeld. Na het inschakelen van KeyPass bleek het niet meer mogelijk voor te verwarmen met de On Star app op mijn telefoon. De On Star helpdesk bevestigde dit probleem en gaf aan dat voor nu de workaround is keypass te deinstalleren.
Aangezien ik de app eigenlijk alleen gebruik om laadstatus te controleren en voorverwarmen te starten heb ik dat dus maar gedaan.

Re: Ervaringen met KeyPass

di 16 jan 2018, 12:44

pbijlsma schreef:Ik heb keypass uitgeschakeld. Na het inschakelen van KeyPass bleek het niet meer mogelijk voor te verwarmen met de On Star app op mijn telefoon. De On Star helpdesk bevestigde dit probleem en gaf aan dat voor nu de workaround is keypass te deinstalleren.
Aangezien ik de app eigenlijk alleen gebruik om laadstatus te controleren en voorverwarmen te starten heb ik dat dus maar gedaan.


Dit is inderdaad hetzelfde wat ik heb en bevestigt dat het een bekend probleem is

Re: Ervaringen met KeyPass

do 08 feb 2018, 21:30

Afbeelding
Soms slaat de app in combinatie met Keypass een klein beetje op hol

Re: Ervaringen met KeyPass

wo 21 feb 2018, 09:29

Wat ik jammer vind is dat je niet in de app kunt zien of je voorverwarmen hebt aan staan,icoontje blijft hetzelfde.
En kan je ergens deze op tijd schakelen, kan ik nergens vinden.

Re: Ervaringen met KeyPass

wo 18 jul 2018, 21:21

Anko schreef:Is het al iemand gelukt een Galaxy gekoppeld te krijgen?
Zojuist is het mij gelukt mij S7 Edge via KeyPass te koppelen. Heb niet het idee dat ik iets anders heb gedaan dan anders, maar het ging nu bij de eerste poging goed. Zag tussendoor kort een melding van BT koppelen, die ik eerder niet gezien heb. Misschien a.g.v. een update op de telefoon?

Ik had WiFi uit staan en HotSpot ook. Mobiele data stond aan.
Plaats een reactie