Switch to full style
Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Plaats een reactie

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

ma 08 jan 2018, 11:58

Timmertje schreef:Je bent veel meer bezig om km's uit de accu te halen dan haantjes gedrag.
Heb je het nu over een Ampera E of toch over een 'gewone' Ampera? Want het topic ging eigenlijk over de E.

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

ma 08 jan 2018, 12:31

japio schreef:0-60 in de Ampera in sport dat was 5 jaar geleden lol, maar voor velen inmiddels gelukkig al wel did it done it been there.
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom voor mensen met Italiaanse autos en Saab Turbo's de lol er niet af zou gaan en voor mensen met Ampera's wel. Die logica ontgaan mij. Totdat blijkt dat Ampera's, ZOEs en ja, ook Outlanders zich eigenlijk helemaal niet goed lenen om vlot door te rijden (tenminste, als je ook nog een beetje afstand af wil leggen op stroom). Op dat gebied kun je die genoemde auto's en de E mijns inziens niet zomaar over één kam scheren.
japio schreef:Anko komt net uit een tuinhuisje op wielen :lol:
Zonder dit soort ... opmerkingen zou je volgens mij ook prima je punt moeten kunnen maken. Als je een punt hebt, tenminste. :thumbup:

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

ma 08 jan 2018, 14:04

Anko schreef:
Timmertje schreef:Je bent veel meer bezig om km's uit de accu te halen dan haantjes gedrag.
Heb je het nu over een Ampera E of toch over een 'gewone' Ampera? Want het topic ging eigenlijk over de E.



Ik doelde op mijn eigen gebruik met de gewone (aanstaande) Ampera. :oops:
Met de Ampera E zul je je inderdaad minder druk maken om zoveel mogelijk km's uit de accu te halen als je stoplicht sprintjes doet of harder rijd.

De reden dat wij naar een Ampera gaan is (o.a) dat we thuis kunnen tanken. Voor ons is het dus belangrijk dat we ook wat rustiger aan doen om een beetje km's uit een volle accu te halen.

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

ma 08 jan 2018, 15:12

Eigenlijk heb je als antwoord op de vraag van TS maar keuze uit 2 opties; JA of NEE :lol:

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

ma 08 jan 2018, 15:23

Een kWh kost geld en brengt bovendien nog steeds gemiddeld ruim een halve kg CO2 in de lucht. Ergens zat van hebben is net niet het argument om op dit moment elektrisch te willen rijden.

Ik wordt en werd zelden ingehaald door Ampera's, Leaf en ander spul op stroom, maar aan laagvliegende PHEV's is er in mijn wereld nooit een gebrek geweest al denk ik niet dat het voertuig er veel toe doet.

Eigenlijk heb je als antwoord op de vraag van TS maar keuze uit 2 opties; JA of NEE :lol:


Nee, volgens mij wordt er de laatste tijd veel gecontroleerd en ik zie in mijn omgeving flitspalen groeien op plaatsen waar iedereen gewend was om net even een beetje gas bij te geven om een groen licht mee te pakken.

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

ma 08 jan 2018, 18:22

Ben net weer van werk naar huis gereden en heb nog eens goed opgelet. Ik denk toch echt dat er, alle argumenten ten spijt, maar één antwoord mogelijk is: volmondig JA :lol:

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

ma 08 jan 2018, 18:33

Anko schreef:Ben net weer van werk naar huis gereden en heb nog eens goed opgelet. Ik denk toch echt dat er, alle argumenten ten spijt, maar één antwoord mogelijk is: volmondig JA :lol:


Nee hoor, "NEE" is ook mogelijk ;-)

Ach, laten we het er maar op houden dat iedereen anders in elkaar zit.

Zo heb ik zelf 2 gezichten. Wanneer ik de eerder genoemde 900 Turbo pak 'moet' ik er gewoon mee blazen, rij dan op de snelweg als 't even kan 180 en geniet dan van de opgestoken duimpjes. Maar wanneer ik elektrisch rij (Ampera, Leaf, Evalia, Zoe) dan doe ik behalve stoplichtsprintjes rustig aan. Per verreden kilometer heb ik met die Saab tenminste 10 keer zoveel boetes gereden als met de elekrische auto's :lol:

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

ma 08 jan 2018, 18:37

Anko schreef:Ben net weer van werk naar huis gereden en heb nog eens goed opgelet. Ik denk toch echt dat er, alle argumenten ten spijt, maar één antwoord mogelijk is: volmondig JA :lol:

Wetenschappelijk is ooit onderzocht en het "nieuwe autogevoel" duurt zes weken. Komt vanzelf goed.

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

ma 08 jan 2018, 19:32

Alex schreef:
Anko schreef:Ben net weer van werk naar huis gereden en heb nog eens goed opgelet. Ik denk toch echt dat er, alle argumenten ten spijt, maar één antwoord mogelijk is: volmondig JA :lol:

Wetenschappelijk is ooit onderzocht en het "nieuwe autogevoel" duurt zes weken. Komt vanzelf goed.


Dit weekend de Ampera van binnen en van buiten gereinigd. Zo had ik vandaag toch, na 6 jaar, weer het "nieuwe autogevoel".
En met 70.000 km de laatste 12 maanden, let ik veel minder op de zuinige cijfers :oops:

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

ma 08 jan 2018, 21:50

De hamvraag is dan heb jij vandaag ook harder gereden dan normaal? Zou jij dit nieuw gevoel weer voor 6 weken vast kunnen houden? :lol:
Plaats een reactie